  • Data: 2013-05-10 13:22:47
    Temat: Podatek od sprzedaży mieszkania (nabyte w spadku w 2008)
    Od: drozdziak <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni
    Moja babcia cioteczna zmarla w 2008 roku, zostawiajac mi mieszkanie w spadku.
    Nigdy sie tam nie zameldowalem.

    Teraz chcialem sprzedac to mieszkanie i notariusz uprzedzil mnie, ze bede musial
    zaplacic 19% podatek.
    Po podliczeniu okazalo sie ze to strasznie duzo wiec przyjelismy takie rozwiazanie:
    teraz podpisujemy umowe przedwstepna (notarialnie), umowa ostateczna bedzie w 2014
    roku, a wydanie mieszkania po wplacie zadatku (czyli teraz).

    Poniewaz kupujacy to ktos, do kogo mam pelne zaufanie i chyba on do mnie rowniez (mam
    nadzieje) to mozemy sobie na takie cos pozwolic.

    Ale rodza sie w zwiazku z tym pytania:
    1. Czy kupujacy moze np wynajmowac komus innemu to mieszkanie?
    2. Czy moze zrobic remont i odliczyc sobie wydatki na remont od podatku?
    3. No i czy to rozwiazanie rzeczywiscie chroni mnie przed podatkiem od sprzedazy
    mieszkania?

    Prosze Was o opinie.

    Pozdrawiam
    drozdziak