  • 1. Data: 2009-02-24 15:27:34
    Temat: Poczta Polska - Polecony zaginął po dostarczeniu pod inny adres
    Od: " Mariusz K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda następująco: dnia 3 lutego została wysłana do mnie przesyłka z
    Niemczech zawierająca zegarek. Przesyłka w Polsce dostała miano listu
    poleconego. Po upływie dwóch tygodni nie otrzymałem przesyłki, więc udałem
    się na pocztę, gdzie stwierdzono, że przesyłka została odebrana 6 lutego, co
    zostało potwierdzone dokumentami pocztowymi. Jako osoba odbierająca wpisana
    była moja kuzynka, która mieszka w sąsiednim domu, pod innym adresem.
    Kuzynka niejednokrotnie odbierała różne przesyłki adresowane do mnie, i mam
    do niej pełne zaufanie. Twierdzi ona, że tego dnia odebrała jedynie swoja
    prenumeratę czasopism i nic więcej. Tego samego dnia pojechałem z nią do
    urzędu poczty w celu konfrontacji podpisów, i nie była w 100% pewna, że to
    jest jej podpis.
    Co ciekawsze, 6 lutego byłem w domu a listonoszka nawet nie próbowała zapukać
    do moich drzwi, do czego się przyznaje.

    Są tylko dwie opcje:
    Pierwsza &#8211; kuzynka podpisała odbiór, ale nie otrzymała od listonoszki
    przesyłki
    Druga &#8211; podpis został podrobiony przez pracownika poczty, a przesyłka
    &#8222;zaginęła&#8221;

    Chciałem prywatnie wynająć grafologa w stwierdzenia autentyczności podpisu,
    lecz kierowniczka poczty nie chce się na to zgodzić. Twierdzi, że mogę
    jedynie złożyć skargę na listonoszkę i sprawa zostanie rozwiązana przy pomocy
    zarządu i grafologa poczty.

    Co w takiej sytuacji powinienem zrobić? Jak powinna wyglądać skarga, która
    mam złożyć na listonoszkę? I co właściwie mogę takimi działaniami uzyskać?

    Pozdrawiam
    Mariusz K.

  • 2. Data: 2009-02-24 15:34:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mariusz K. pisze:
> [...]
    > mam złożyć na listonoszkę? I co właściwie mogę takimi działaniami uzyskać?

    Niech nadawca złoży reklamację na niedostarczoną przesyłkę. Jeśli
    macie uzasadnione podejrzenia podrobienia podpisu, możecie od razu
    zgłosić tą sprawę na prokuraturę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-02-24 15:45:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz K. pisze:

> [...]
    > przesyłki
    > Druga &#8211; podpis został podrobiony przez pracownika poczty, a przesyłka

    Jest jeszcze trzecia opcja ;)

    Kuzynka odebrała przesyłkę, a teraz nie chce ci oddać zegarka.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars