  • 1. Data: 2009-02-24 12:48:29
    Temat: Czy dostawca ciepła wywiązuje się z umowy?
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

    Mam następujący problem:
    Wynajmuję lokal na działalność gospodarczą w budynku kolejowym od PKP
    Nieruchomości z siedzibą w Lublinie.
    Ogrzewanie budynku "zapewnia" dostawca, który dzierżawi kotłownię
    znajdującą się w tym samym budynku również od PKP Nieruchomości z
    siedzibą w Lublinie.
    Grzejnik, który jest w moim pomieszczeniu jest zapowietrzony. Zgłaszałem
    to dostawcy ale ten twierdzi że on tylko dostarcza ciepło a konserwacja
    instalacji należy do właściciela budynku. Jak zdłaszam właścicielowi
    budynku to ten odbija piłeczke do tego drugiego.
    W umowie nie ma nic na temat samej instalacji.
    Dostawcy powiedziałem że nie będe płacił za ciepło bo go nie mam. Nie
    zapłaciłem nawet dwóch ostatnich faktur a ten mnie straszy sądem.
    Wszystko do tej pory było załatwiane podczas rozmowy osobistej oraz
    telefonicznie. Jak to najlepiej załatwić, jakie pisma wystosować?

  • 2. Data: 2009-02-24 14:16:15
    Temat: Re: Czy dostawca ciepła wywiązuje się z umowy?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    RBprv pisze:
    > Jak to najlepiej załatwić, jakie pisma wystosować?
    Prosto i bez pism.
    Bo za nim skończysz prztykać sie pismami to już dawno
    zapomnisz o zimie.

    Zakręcasz zawór grzejnikowy, podkładasz szmaty pod grzejnik,
    bierzesz dwa klucze i lekko luzujesz śrubunek przy zaworze,
    po zluzowaniu syczy powietrze z wodą, tak długo masz
    zluzowany śrubunek aż nie leci sama woda. Jak leci już sama
    woda, zakręcasz śrubunek, odkręcasz zawór i cieszysz sie z
    ciepełka.

    A co do sądu to jeżeli masz świadków i pisma to jesteś na
    wygranej.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-02-24 16:14:56
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

    Krzysztof 45 napisał(a):
> [...]
    > zluzowany śrubunek aż nie leci sama woda. Jak leci już sama
    > woda, zakręcasz śrubunek, odkręcasz zawór i cieszysz sie z

    Jest to instalacja z lat około siedemdziesiątych nigdy nie konserwowana.
    Trzeba spuścić wodę z instalacji i zrobić płukanie grzejnika.
    To o czym piszesz już było robione i nie pomogło.

  • 4. Data: 2009-02-24 17:08:27
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak to najlepiej załatwić, jakie pisma wystosować?

    Pismo o sprawdzenie temperatury i działania grzejników. Ja tak parę lat temu
    miałem w mieszkaniu. Mieszkałem na parterze i nagle kaloryfer przestał
    działać. Żadne odpowietrzenia nie pomagały bowiem sąsiedzi na wyższych
    piętrach wymontowali tzw. kryzy z zaworów i całe ciepło szło do góry.
    Przyszła ekipa, zmierzyli temperaturę i postanowili obniżyć mi opłatę za CO.
    Powiedziałem NIE ostrzegłem, że jak w ciągu 14 dni nie naprawią to
    zaprzestaję opłacania czynszu. I przez pół roku zanim nie sprzedałem
    mieszkania mieszkałem za friko.

    *

  • 5. Data: 2009-02-24 17:32:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

> [...]
    > naprawią to zaprzestaję opłacania czynszu. I przez pół roku zanim nie
    > sprzedałem mieszkania mieszkałem za friko.

    Znowu cię fantazja poniosła.

  • 6. Data: 2009-02-24 17:43:05
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    witek pisze:
    > Znowu cię fantazja poniosła.
    Ja mu wierze, bo podobne fakty poruszane były na łamach
    reportaży.

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-02-24 17:53:22
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    RBprv pisze:
    > Trzeba spuścić wodę z instalacji i zrobić płukanie grzejnika.
    > To o czym piszesz już było robione i nie pomogło.
    To Ty piszesz, cyt.
    > Grzejnik, który jest w moim pomieszczeniu jest zapowietrzony.
    Ja sobie tego nie wymyśliłem.

    A po czym mniemasz że trzeba go ściągnąć i wypłukać?
    A może nie w nim problem tylko w instalacji, zaworze,
    regulacji instalacji? Wiele jest przyczyn że nie grzeje.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-02-24 18:39:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 45 wrote:
    > Ja mu wierze, bo podobne fakty poruszane były na łamach reportaży.

    Co? Mieszkanie za friko, bo on sobie tak powiedział, że nie będzie płacił?

  • 9. Data: 2009-02-24 19:42:50
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    witek pisze:
    > Co? Mieszkanie za friko, bo on sobie tak powiedział, że nie będzie płacił?
    Nie mieszkanie za friko, tylko nie płaci czynszu, jeżeli
    opłatę za C.O. ma w czynszu i udokumentuje że płaci za coś
    czego nie ma.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-02-24 20:04:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Znowu cię fantazja poniosła.

    Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej administrująca mieszkaniem w
    którym zamieszkiwałem nie wywiązywała się ze swych obowiązków i tyle. Nie
    płaciłem za mieszkanie jakieś 4 m-ce bo później mieszkanie owe sprzedałem i
    w w/w kupujący uzyskał informacje, że moje zobowiązania 0 zł wynoszą, a
    byłem przy tym i wiem co rzekli. Oczywiście nie płaciłem sobie ot tak, ale
    najpierw MPGK powiadomiłem na piśmie o podjętej z mej strony decyzji, a oni
    ją zaakceptowali.

    *