  • 171. Data: 2010-07-26 18:39:12
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 10:45:45 -0500, witek napisał(a):

    > tylko takie jakie zostały zapisane w umowie, której nie jesteś stroną.

    Nawet nie zdajesz sobie sprawy w ile umów są wmieszane *ze skutkiem
    prawnym* osoby, które nie są ich stronami.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 172. Data: 2010-07-26 18:40:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 18:10:06 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Paypasy działają offline do 50 zł.

    Mój Alior też chodzi offline, i to do mniej-więcej stówy (z czipa).
    Bezetwubekowa karta też jakiś czas temu tak pracowała.

  • 173. Data: 2010-07-26 19:14:01
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > Inaczej jeszcze spróbuję pokazać różniecę między kartą i pieniedzmi. Jak
    > masz pieniądze, to mają one swoją wartość. Karta jest warta "0". Wartość
    > mają śodki na koncie, z których przy pomocy karty możesz skorzystać.

    I gdzie widzisz problem w tej kwestii?
    Jeśli nie ma środków, to kartą nie zapłacisz. Podobnie jak nie zapłacisz
    gotówką nie mając jej w ręce.

    > Mam w sklepie bułki. Kupujesz je i masz mi zapłacic. Zgodnie z prawem mam
    > obowązek przyjąć pieniądze. Nie muszę zgadzać się na płatność kartą

    Ale jeśli się już zgodziłeś na tę płatność, to na jakiej podstawie uważasz,
    że masz prawo pobierać za to dodatkowe opłaty?

    > Jeśli chcesz z takej formy płatności skorzystać, mogę policzycci za
    > obsługę tych form płatności.

    Jak wyżej. Na jakiej podstawie?

    > Mogę Ci też zaproponować inne usługi związane z tą bułką. Mogę Ci np.
    > zapakować jądo torby, zanieść do samochodu. Za te usługi też mogę
    > policzyć. Mogę przyjąć płatność za bułkę w EUR. Kurs po jakim policzę
    > ustalam ja, a nie NBP. teog teżparwo nei zakazuje.

    Zgadza się, ale co to wszystko ma wspólnego z dodatkową opłatą za użycie
    karty jako środka płatniczego, który sam zgodziłeś się honorować?

    Pozdrawiam
    K.

  • 174. Data: 2010-07-26 19:19:00
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Podałem artykuł w poście niżej.
    >
    > Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze
    > społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    > współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    > jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    A gdzie np. w zapłacie bilonem widzisz taką sprzeczność?

  • 175. Data: 2010-07-26 19:37:41
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 26.07.2010 00:08, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2010-07-25, Rentier <f...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > To ja bym prosił o podstawę prawną jednak.

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych, art. 9.

    Adam Kłobukowski

  • 176. Data: 2010-07-26 19:40:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-26 21:37, Adam Kłobukowski pisze:

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych, art. 9.

    Przecież to nie jest zamknięty katalog. :(

    --
    spp

  • 177. Data: 2010-07-26 19:50:58
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:16:16 +0200, Konrad napisał(a):

    > A przede wszystkim odróznić to co dopuszczalne od tego co obowiązkowe - bo inaczej
    wszystkie publiczne sracze bez terminali na karty płatnicze trzeba będzie zamknąć.
    To ja może przypomnę, że w tym podwątku trwa ustalanie czy 'zapłata kartą'
    jest zapłata gotówką czy nie. No, może jeszcze z dodatkiem czy 'zapłata
    kartą' jest zapłatą w pieniądzu.

    --
    pozdro
    poreba

  • 178. Data: 2010-07-26 20:08:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

    > A gdzie np. w zapłacie bilonem widzisz taką sprzeczność?

    w zapłacie bilonem nie.
    w zapłacie ciężarówką groszówek już tak.

    wszystko zależy od tego ile ta zapłata będzie miała kilogramów. rzecz
    uznaniowa do rozstrzygnięcia przez sąd.

    Z poziomu sklepu, faktycznie musiałoby to mieć kilkanascie kilo, żeby
    sąd się dopatrzył celowego działania.

  • 179. Data: 2010-07-26 20:19:15
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > w zapłacie bilonem nie.
    > w zapłacie ciężarówką groszówek już tak.

    A czym się różni bilon od ciężarówki groszówek? :)
    W sensie - od jakiej kwoty i w jakim nominale zaczyna się już ta
    sprzeczność?

    > wszystko zależy od tego ile ta zapłata będzie miała kilogramów. rzecz
    > uznaniowa do rozstrzygnięcia przez sąd.

    Rozumiem, czyli zależy to jedynie od "widzimisię" sądu?

    Pozdr.

  • 180. Data: 2010-07-26 20:22:27
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/26/2010 10:51 AM, Herald wrote:

    > O czym ty tutaj piszesz te bazgroły?
    > sklep ma umowę z bankiem na co?
    > na jakieś kredyty czy co?
    > Bo NA PEWNO nie na obsługę transakcji kartowych :))

    Użyłem skrótu myślowego.
    Żebyś przypadkiem się nie przegrzał, napiszę jeszcze raz, w zrozumiały
    dla Ciebie sposób:

    "Wszystko zależy od umowy sklepu z instytucją obsługującą terminale
    płatnicze".

    Teraz OK ?

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+