  • 1. Data: 2010-07-26 05:12:25
    Temat: separacja
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Nie mogę doszukać się paru szczegółów. Separacja bez orzekania o winie
    itp. Na kim spoczywa obowiązek opieki w przypadku ciężkiej choroby,
    pobytu w szpitalu, i, w przypadku skrajnym, zgoda na operację czy też
    odłączenie wtyczki w stanie terminalnym? Na kim spoczywa obowiązek pochówku?

    --
    bla

  • 2. Data: 2010-07-26 06:35:22
    Temat: Re: separacja
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > w szpitalu, i, w przypadku skrajnym, zgoda na operację czy też odłączenie
    > wtyczki w stanie terminalnym? Na kim spoczywa obowiązek pochówku?

    Kodeks rodzinny i opiekuńczy - polecam .

    Michał

  • 3. Data: 2010-07-26 06:47:22
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik mecenas napisał:

    > Kodeks rodzinny i opiekuńczy - polecam .

    Akurat ten rozdział jest dosyć lakoniczny. Zaś "§ 3. Jeżeli wymagają
    tego względy słuszności, małżonkowie pozostający w separacji obowiązani
    są do wzajemnej pomocy." nie daje mi pewnych odpowiedzi. Z tego co się
    zorientowałem strona musi wystąpić z pozwem aby otrzymać alimenty.
    Natomiast ja pytam o prawne decyzje wymagające podpisu, np. w szpitalu
    czy dotyczące pochówku.

    --
    bla

  • 4. Data: 2010-07-26 09:53:43
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik gazebo napisał:

> [...]
    > zorientowałem strona musi wystąpić z pozwem aby otrzymać alimenty.
    > Natomiast ja pytam o prawne decyzje wymagające podpisu, np. w szpitalu

    PS Szczególnie, że np. po śmierci współmałżonka w separacji przysługuje
    urlop okolicznościowy ale jeśli chodzi o masę spadkową to nie dziedziczy.

    --
    bla