  • 31. Data: 2007-12-05 19:15:19
    Temat: Re: Pijany kierowca ZTM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:1u935kqfqznwr.kudgwz9cwqib.dlg@40tude.net...

    > Uwazasz, ze pijany kierowca autobusu, wiozacy kilkudziesiaciu pasazerow,
    > nie jest wielkie zagrozenie??
    > Co poniktorzy robia potem zaloby narodowe..

    Nie, jestem tylko zdania, że poinformowanie dzwoniącego o sposobie
    załatwienia tej interwencji po kilku godzinach od zdarzenia nie wpłynie w
    żaden sposób na zmniejszenie zagrożenia jakie niewątpliwie pijany kierowca
    autobusu stanowi.

    Z drugiej strony operator nie wie, kto dzwoni i do czego mu są te
    informacje potrzebne.

  • 32. Data: 2007-12-05 19:16:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał K." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Średniowiecze....

    Nie, realia codzienności.

  • 33. Data: 2007-12-05 19:18:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości

    > Tak swoja droga 112 w Warszawie jest obsługiwany przez system
    > elektroniczny który umożliwia przeglądanie danych...
    > Pracowałem w firmie która ten system wdrażała.
    > O żadnej ręcznej robocie nie może być mowy! zreszta takie sa wymogi
    > odnosnie takich centrow i samego 112 :)

    W Warszawie, czy w ogóle? Bo jak w ogóle to raczej nie masz racji. Co do
    Warszawy, to się nie wypowiadam.

  • 34. Data: 2007-12-06 10:32:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Michał K." <k...@w...pl> wrote
    > Naciskany dalej wyjawil, ze jesli on nie ma odpowiedzi, oznacza to, ze
    > po prostu nikt ze strony policji sprawa sie po prostu nie zajal i nie
    > ma na ten temat ani jednej sluzbowej notatki... To jeszcze
    > przelknalem, ale kiedy uslyszalem, ze oznacza tez to tyle, ze
    > zgloszenie nie zostalo nawet przekazane do ZTM, to juz nerwy mi
    > puscily.

    Spokojnie. To, że ktoś nie ma informacji o tym co się działo podczas
    poprzedniej zmiany na stanowisku kierowania jak jest setki zgłoszeń, nie
    oznacza to, że nic nie zostało zrobione.
    Po pierwsze, że nie ma notatki tu, to nie znaczy, że nie ma jej gdzieś
    indziej np. na komisariacie, nie wiadomo, kto się zajął tym zgłoszeniem.
    Po drugie, nie wiem czy są podstawy do tego, aby przekazywać dane o
    działaniach Policji osobom dzwoniącym, to nie jest informacja handlowa.
    Po trzecie nie wiadomo czy zgłoszenie się potwierdziło np. kierowca mógł się
    zmienić na pętli zanim dokonano kontroli albo nie był pijany itd.
    Po czwarte jako informatyk wiesz, że jak coś jest w systemie, nie oznacza
    to, że każdy może, umie i jest uprawniony, aby to oglądać. Nie wiem jak z
    operatorami przyjmującymi, zwłaszcza jak chodzi o sprawy z innej zmiany,
    zakończone, niezakończone, których oni nie obsługiwali....

    Jak bardzo chcesz się przekonać co się stało to złóż pisemne zawiadomienie o
    przestępstwie jazdy po pijanemu, jeśli sprawa jest prowadzona to zostanie
    ono tam dołączone, jako zawiadamiający oficjalnie będziesz miał prawo znać
    stan sprawy, jeśli nie jest prowadzona to dostaniesz odpowiedź. Inna wersja
    to napisać skargę na bezczynność do komendanta, też dostaniesz jakąś
    odpowiedź, ale bez możliwości zaglądania do akt sprawy karnej lub dostaniesz
    wymijającą odpowiedź.

  • 35. Data: 2007-12-06 15:08:26
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > W Warszawie, czy w ogóle? Bo jak w ogóle to raczej nie masz racji. Co
    > do Warszawy, to się nie wypowiadam.

    raczej czy nie mam racji?

    www.mswia.gov.pl/download.php?s=1&id=3463

    no to mysle ze powinienes zrewidowac swoje poglady.

    takie stacje CPR dzialaja juz w wielu miejscach.
    Nie wyobrazam sobie by moglo sie to obejsc bez systemu informatycznego!

    Steel

  • 36. Data: 2007-12-06 16:46:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Steel" <d...@K...pl> wrote

> [...]
    >
    > takie stacje CPR dzialaja juz w wielu miejscach.
    > Nie wyobrazam sobie by moglo sie to obejsc bez systemu informatycznego!

    W wielu aglomeracjach tak. Tyle, że w Polsce jest kilkaset komend
    powiatowych, gdzie docierają zgłoszenia z danego powiatu i miasta, większość
    z nich nie ma takiego systemu, a rejestr interwencji jest papierowy.

  • 37. Data: 2007-12-06 22:11:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > takie stacje CPR dzialaja juz w wielu miejscach.
    > Nie wyobrazam sobie by moglo sie to obejsc bez systemu informatycznego!

    Po pierwsze, nie wiem czy wiesz, że Polska ma płacić karę za to, że właśnie
    tych wspaniałych wytycznych nie wcieliła w życie. Po drugie CPR tam gdzie
    działa, jest tylko centrum rozdziału informacji. Skoro pytający pisze o
    tym, że operator udzielił mu informacji, to idę o zakałd, że w tam, gdzie
    dzwonił 112 było podpięte nie pod CPR, tylko po staremu pod dyżurnego
    Policji. Albo dzwonił nie na CPR, a na 997, czyli do dyżurnego Policji. CPR
    mogło by mu tylko tyle odpowiedzieć, ze jego zgłoszenie przekazano Policji.
    Przecież oni nie maja zwrotnej informacji w tym zakresie.

    Co sie zaś tyczy Dyżurnego Policji, to tutaj systemy informatyczne mają
    tylko największe jednostki. W mniejszych system opiera sie na papierowej
    książce i "zrzucaniu" zadań do mniejszych jednostek niższego szczebla.

  • 38. Data: 2007-12-06 23:05:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Co sie zaś tyczy Dyżurnego Policji, to tutaj systemy informatyczne mają
    > tylko największe jednostki. W mniejszych system opiera sie na papierowej
    > książce i "zrzucaniu" zadań do mniejszych jednostek niższego szczebla.

    Ale jak dyżurny KPP wysyła patrol z podległego KP, to w swojej książce też
    to ma odnotowane, łącznie ze sposobem zakończenia interwencji?

  • 39. Data: 2007-12-06 23:08:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fj9v86$dce$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    >
    > Ale jak dyżurny KPP wysyła patrol z podległego KP, to w swojej książce
    > też to ma odnotowane, łącznie ze sposobem zakończenia interwencji?

    Nie zawsze. Z tego co pamiętam, to tylko wówczas, jeśli owo podległe KP nie
    ma własnego dyżurnego który prowadzi swoją książkę. Jeśli ma, to dyżurny
    nadrzędny odnotowuje jedynie fakt przekazania. Ale mogę się mylić.

  • 40. Data: 2007-12-06 23:26:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > nie ma własnego dyżurnego który prowadzi swoją książkę. Jeśli ma, to
    > dyżurny nadrzędny odnotowuje jedynie fakt przekazania.

    Ale dyżurny nadrzędny KPP może bezpośrednio skontaktować się z patrolem KP i
    go zadysponować, czy musi najpierw przez dyżurnego KP?