  • 1. Data: 2007-12-04 19:31:37
    Temat: Kontrola nad konkursami internetowymi
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    Pewne biuro podróży zrobiło konkurs dla swoich klientów, spośród nadesłanych
    zgłoszeń, wybrano najciekawsze, a potem te najciekawsze "biły" się o główna
    nagrodę. Teoretycznie inni użytkownicy oceniali nasze wycieczki i
    najciekawsze wycieczka wygrywa nagrodę (dosyć wartościową).

    I tu moje pytanie, czy jakaś instytucja kontroluje takie konkursy ?
    Zgłaszałem do organizatorów, ale oczywiście oni nie widza najmniejszych
    powodów do niepokoju.

    Jeden z uczestników przez kilka dni był na szarym końcu, nagle w ciągu ok
    minuty przybywa mu punktów tyle co innym uczestnikom przez 3 dni, po
    kolejnych kilku dniach znowu jest na dalszych miejscach i sytuacja się
    powtarza, w kilka min "nadrabia" punkty i dalej cisza.. pół godziny przed
    końcem "wychodzi na prowadzenie" i spokojnie wygrywa wartościową nagrodę.

    Organizatorzy oczywiście nie widzą w tym nic podejrzanego, twierdzą ze są
    zabezpieczeni przed automatyzacja i spamem, i wszystko odbywa się
    poprawnie..

    Oczywiście moje podejrzenia opierają się tylko na obserwacjach, czy można w
    jakiś sposób się dowiedzieć czy ktoś nie oszukiwał, a organizatorom wstyd
    się przyznać ze dali plamę i się nie zabezpieczyli ? Ewentualnie czy to nie
    był konkurs gdzie wygrywa syn szefa ... ?

  • 2. Data: 2007-12-04 19:48:30
    Temat: Re: Kontrola nad konkursami internetowymi
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

> [...]
    > końcem "wychodzi na prowadzenie" i spokojnie wygrywa wartościową nagrodę.

    Dodam jeszcze ze uzytkownik który wygrał jest webmasterem w jednym z
    najwiekszych polskich portali internetowych...

  • 3. Data: 2007-12-04 20:49:00
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Rock" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam jeszcze ze uzytkownik który wygrał jest webmasterem w jednym z
    > najwiekszych polskich portali internetowych...

    Poprostu zabezpieczenie jest tak tudne, że niemal niemożliwe;) ponieważ
    każde dodatkowe utrudnienie wpłynie negatywnie na cały projekt...
    Niestety przypuszczam, że wszystko się odbyło "zgodnie" z regulaminami a
    udowodnienie, że było inaczej może być niezwykle trudne lub niemożliwe.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 4. Data: 2007-12-04 21:23:15
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    "dekazzze" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Niestety przypuszczam, że wszystko się odbyło "zgodnie" z regulaminami a
    > udowodnienie, że było inaczej może być niezwykle trudne lub niemożliwe.

    Zabezpieczeń praktycznie nie było, poza niemozliwością zaglosowania po raz
    kolejny z tego samego IP, ale to chyba kazdy dzieciak wie jak ominąc...
    A z tego co wiem, to udowodnienie "nabijania" punktów, zalezy tyko od ich
    dobrej woli i odrobiny wysiłku ...
    pytanie tylko czy mozna organizatorów jakos zmotywowac do działań,
    będe jeszcze próbowal cos wskurac w portalu, którego kolees jest
    pracownikiem, czy nie nadużył swojego stanowiska do ceów prywatnych ..

    ewentualnie jakies inne podpowiedzi co mozna w takiej sytuacji zrobic ?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-12-04 22:18:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rock pisze:

    > I tu moje pytanie, czy jakaś instytucja kontroluje takie konkursy ?
    > Zgłaszałem do organizatorów, ale oczywiście oni nie widza najmniejszych
    > powodów do niepokoju.

    Sądzę że to organizator jest pierwszą i ostatnią instancją która mogłaby
    taką sprawę rozpatrzeć i ewentualnie nawet nadać jej dalszy bieg.

    Mają logi, mogą te rzeczy łatwo sprawdzić, a jeżeli nie chcą to jedyne
    co Ci pozostaje to napisać tutaj co to za firma organizowała ten
    konkurs, a googlach to już zostanie na długo :)

    --
    Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html

  • 6. Data: 2007-12-04 22:36:44
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

> [...]
    > Ci pozostaje to napisać tutaj co to za firma organizowała ten konkurs, a

    Skontaktuje sie jeszcze z http://www.uokik.gov.pl/, moze oni cos poradzą...
    innej instytucji nie znalazłem..

  • 7. Data: 2007-12-04 23:41:58
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    To miał dużo możliwości głosowania z różnych IP...

    > ewentualnie jakies inne podpowiedzi co mozna w takiej sytuacji zrobic ?

    Tak to proste, nie bierz udziału w konkursach do których nie masz zaufania,
    lepiej kup sobie wycieczkę sam, przynajmniej pojedziesz gdzieś zamiast tylko
    marzyć..

    zbyszek

  • 8. Data: 2007-12-05 00:34:05
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > Tak to proste, nie bierz udziału w konkursach do których nie masz
    > zaufania,
    > lepiej kup sobie wycieczkę sam, przynajmniej pojedziesz gdzieś zamiast
    > tylko marzyć..

    Na wycieczce to ja właśnie byłem, dlatego stałem się klientem tej firmy,
    potem musiałem opisać swoja wycieczkę i właśnie ten opis brał udział w
    konkursie, a nagroda była 50 x większa niż wycieczka ...

  • 9. Data: 2007-12-05 19:24:01
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > Skontaktuje sie jeszcze z http://www.uokik.gov.pl/, moze oni cos
    > poradzą... innej instytucji nie znalazłem..

    Niestety poradzili mi zgłosic to na prokurature, czy moglby ktos
    podpowiedziec jakis paragraf ?

  • 10. Data: 2007-12-06 04:45:33
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Niestety poradzili mi zgłosic to na prokurature, czy moglby ktos
    > podpowiedziec jakis paragraf ?

    prokurator i tak umorzy..

    pzdr,
    dkzzzzzzz.