  • 1. Data: 2007-12-05 00:14:37
    Temat: Darowane mieszkanie jednemu z rodzeństwa, a choroba rodzica?
    Od: p...@p...pl

    8 lat temu dostałam mieszkanie aktem darowizny od Mamy (Ojciec nie
    żyje, jesteśmy tylko we dwójkę z bratem). Brat miał mieszkanie dostał
    wówczas gotówkę, sprzęt i samochód (ale nie ma na to potwierdzenia).

    Nasza Mama jeszcze żyje, ale co będzie jak umrze? Z bratem nie układa
    się najlepiej i nie wykluczone, ze wbrew woli Mamy będzie chciał
    jeszcze prawa do mieszkania?

    1. Czy póki mama żyje lepiej sprzedać mieszkanie, czy nie ma takiej
    potrzeby?
    2. Czy tez mama może jeszcze cos napisać, jakieś oświadczenie, żeby
    sprawa była później bezdyskusyjna dla sadu.

    Dzięki

  • 2. Data: 2007-12-05 00:26:42
    Temat: Re: Darowane mieszkanie jednemu z rodzeństwa, a choroba =?ISO-8859-2?Q?_rodzica??=
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@p...pl wrote:
> [...]
    > 2. Czy tez mama może jeszcze cos napisać, jakieś oświadczenie, żeby
    > sprawa była później bezdyskusyjna dla sadu.

    Jeśli mieszkanie zostało ci podarowane, to klamka zapadła. Jest twoje i
    brat nie ma nic do niego, ani teraz ani później.
    Jedynie co może chcieć to zachowek czyli połowę tego co by dostał gdyby
    mieszkanie nie zostało tobie darowane, czyli 1/4 wartości mieszkania.
    Oświadczenie od mamy, że brat dostał gotówkę, sprzęt i samochód
    zdecydowanie obniży jego roszczenia, bo będzie mógł domagać się
    ewentulanej różnicy między tym co dostał, a co by dostał.

  • 3. Data: 2007-12-05 07:11:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jedynie co może chcieć to zachowek czyli połowę tego co by dostał gdyby

    ale o ile mnie pamiec nie myli, to praw do zachowku moze sie domagac tylko do
    rzeczy darowanych na iles lat przed smiercia spadkodawcy, nie pamietam czy 5 czy
    10, ale na pewno okres ten jest ograniczony, wiec byc moze nie trzeba juz
    zadnych papierkow bo i tak mu nic do tego

  • 4. Data: 2007-12-05 07:37:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

> [...]
    > pamietam czy 5 czy 10, ale na pewno okres ten jest ograniczony, wiec byc
    > moze nie trzeba juz zadnych papierkow bo i tak mu nic do tego

    jest ograniczony w stosunku do osób trzecich 10 lat.
    W stosunku do rodzeństwa nie ma ograniczenia czasowego.

  • 5. Data: 2007-12-05 10:15:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > jest ograniczony w stosunku do osób trzecich 10 lat.
    > W stosunku do rodzeństwa nie ma ograniczenia czasowego.

    no to niezla kupa w takim razie

  • 6. Data: 2007-12-05 22:23:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 16:14:37 -0800 (PST), p...@p...pl wrote:

    >Brat miał mieszkanie dostał
    >wówczas gotówkę, sprzęt i samochód (ale nie ma na to potwierdzenia).
    Nie ma potwierdzenia na to ze dostal samochod? Na jakiej podstawie
    samochod zostal przerejestrowany na brata?

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 7. Data: 2007-12-06 07:10:59
    Od: p...@p...pl

    > Nie ma potwierdzenia na to ze dostal samochod? Na jakiej podstawie
    > samochod zostal przerejestrowany na brata?

    Z tego co się dowiedziałem (pytanie było grzecznościowe) to auto nie
    zostało przerejestrowane na brata (wówczas uważano, że zostawało
    przecież w rodzinie to nie ma takiej potrzeby). Sprzedane było też
    jakby przez rodziców, a tylko pieniądze wziął brat.

    Teraz na drugą darowiznę dla brata brakuje dokumentów, ale kto
    przypuszczał, jak takie sprawy potoczą się wśród najbliższej
    rodziny...

    Dziwne czasy nastały... :(