  • 1. Data: 2007-12-04 20:03:27
    Temat: Czy mam doplacic??
    Od: "sq9" <k...@t...pl>

    Witam
    Dwa miesiace temu zdecydowalem sie na remont mieszkania. W tym celu
    postanowilem skorzystac z oferty sklepu internetowego sprzedajacego ceramike
    sanitarna.
    Zakup uzalezniony byl od ceny transportu do Wielkiej Brytanii, gdzie obecnie
    mieszkam. Skontaktowalem sie ze sklepem, pan poporsil o podanie kodu
    pocztowego wg niego firma kurierska wycenia transport. Otrzymalem odpowiedz
    ze przesylka bedzie kosztowal 300 EURO, a od zamowienia i wplaty pieniedzy
    na konto do dostawy towaru nie minie wiecej niz 3 tygodnie. Wstepnie sie
    zdecydowalismy nawet biorac pod uwage fakt, ze po tygodniu pan ze sklepu sie
    odezwal, mowiac ze cena transportu wzrasta o 300 ZLOTYCH gdyz on sobie
    zapomnial doliczyc podatku Vat.
    Sprzedawca ze sklepu wystawil dla mnie dokument zwany zamowieniem na ktorym
    zawarta byla wczesniej wymieniona cena trasportu.
    Dostawa opoznila sie o ponad dwa tygodnie, w koncu dzien przed wysylka
    towaru dostalem od niego lakoniczna wiadomosc ze towar wysyla nastepnego
    dnia ale zebym przy okazji wplacil jeszcze 600 Zlotych bo spedytor sie
    pomylil i podal cene w euro a powinien w funtach. Wystawil mi nawet na ta
    kwote fakture z terminem platnosci 7 dni(przeslal mi ja e-mailem). Towar juz
    jest w Londynie, dotrze do mnie w czwartek mam nadzieje ze kompletny i nie
    uszkodzony.
    Chcialbym zapytac czy musze doplacic zadana kwote, jesli nie to na co sie
    powolac rozmawiajac na ten temat z kierownikiem w/w sklepu. Czy poprostu
    zapomniec o sprawie i nigdy wiecej nie robic w tym sklepie zakupow.??
    Pozdrawiam
    Krzysztof W.

  • 2. Data: 2007-12-04 21:11:19
    Temat: Re: Czy mam doplacic??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sq9" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    Co do samej zasady, to w chwili uzgodnienia treści oferty nie masz
    obowiązku zgadzać się na jej zmiany. Może być tylko kłopot z odebraniem
    towaru, co mogą uzależniać od uiszczenia tych dodatkowych 600 zł. Ale w
    takim wypadku możesz im zagrozić powiadomieniem organów ścigania o
    oszustwie, bo w końcu zgadzałeś sie na dostawę towary za cirkla tysiąc
    złotych mniej. Jeśli towar Ci wydadzą, to odeślij im fakturę z adnotacją,
    ze uzgodniono inną należność,a faktura jest wystawiona omyłkowo.
    Podejrzewam, że goście Cię sondują, ile są w stanie wyciągnąć z Ciebie
    kasy. Początkowo nie chcieli stracić klienta, a teraz kombinują, jak by tu
    jak najwięcej zarobić.

  • 3. Data: 2007-12-04 21:28:57
    Od: "sq9" <k...@t...pl>

> [...]
    > Podejrzewam, że goście Cię sondują, ile są w stanie wyciągnąć z Ciebie
    > kasy. Początkowo nie chcieli stracić klienta, a teraz kombinują, jak by tu
    Ja rowniez mam nadzieje ze w czwartek odbiore towar bez problemu i w
    calosci.
    Wydanie towaru nie jest uzaleznione od doplaty gdyz ja telefonicznie
    poprosilem o podanie numeru konta
    i ktos z Polski wysle te 600 zl przekazem pocztowym wiec jesli "poszedl"
    przekaz to nie musze doplacac przy odbiorze.
    Nie odmowie sobie rozmowy z prezesem jak juz otrzymam towar, uwazam takie
    praktyki za conajmniej dziwne.
    W 95% posadzam o to "doradce klienta"z tego sklepu ktory przez 15 minut
    rozmowy telefonicznej, nie mogl uwierzyc ze Szkocja nalezy do Wielkiej
    Brytanii.
    Gdybym od poczatku wiedzial ze dostawa jednej europlalety wazacej niecale
    100kg, ma mnie kosztowac 1900 zl to bym sie nigdy na takie zakupy nie
    zdecydowal.
    Co powiedziec prezesowi podczas rozmowy?Czy racja stoi po mojej stronie

    Dziekuje za szybka odpowiedz
    Pozdrawiam
    Krzysztof W

  • 4. Data: 2007-12-04 21:38:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W 95% posadzam o to "doradce klienta"z tego sklepu ktory przez 15 minut
    > rozmowy telefonicznej, nie mogl uwierzyc ze Szkocja nalezy do Wielkiej
    > Brytanii.

    Ale to już jego problem.

    > Gdybym od początku wiedzial ze dostawa jednej europlalety wazacej niecale
    > 100kg, ma mnie kosztowac 1900 zl to bym sie nigdy na takie zakupy nie
    > zdecydowal.

    I on się tego obawiał. A jak już zapłaciłeś, to zaczął Cię "doić"

    > Co powiedziec prezesowi podczas rozmowy?Czy racja stoi po mojej stronie

    Racja stoi ewidentnie po Twojej stronie.