  • 31. Data: 2005-03-16 13:02:58
    Temat: Re: Pieski
    Od: Lupo <l...@n...pl>

    > Uprzedzam, że nie zareaguję na zaczepki: "boisz się piesków?". Tak,
    > zostałem pogryziony i widziałem jak sfora psów dobiera się do dzieciaka.

    Wydaje mi się że to duży błąd że ktoś reaguje strachem na każdego psa co
    podejdzie go powąchać. I niestety ale to właśnie ta osoba potrzebuje
    pomocy psychologa żeby zwalczyć swój strach . Co ciekawe ludzie jak
    widzą dużego psa to już panika a własnie najbardziej agresywne sa te
    małe kundelki i inne małe rasowe. Widać że mają jakiś kompleks i ze
    strachu atakują. Pies żeby zaatakował musi być do tego wyszkolony lub
    ktoś musi zwrócić jego uwage - właśnie bojąc się i dziwnie się
    zachowując. Najgorsze co można zrobić to uciekać i patrzeć psu w oczu .
    A wystarczy stanowczo mu rzucić odejdz , zostaw , uciekaj itp . Bez
    nadmiernego wymachiwania rękami . Najgorsze są psy na łańcuchach i te
    pozamykane za płotem co nigdy nie wychodzą na ulice . Te faktycznie jak
    się wyrwą to może nastąić atak bez ostrzeżenia. Natomiast IMHO psy
    mieszkające w mieście i normalnie wyprowadzane czy to na smyczy czy
    luzem to najwyżej mogą się nawzajem nie lubić i jeden drugiego odgoni.
    Często tak jest że w jednej klatce mieszka dwóch wrogów i jak tylko
    dojrzą się to jest wyrywanie się i agresja. Ja mam średniego psa który
    uwielbia dzieci i czasami na ulicy wydaje mu się że widzi znajomą postać
    dziecka które ona (suczka) zna i leci to sprawdzić . Nigdy bym nie
    puścił psa bez kagańca jeśli miałbym jakiekolwiek watpliwości że może
    nastąpić atak .

  • 32. Data: 2005-03-16 13:07:26
    Od: "romek" <r...@a...com.pl>

> [...]
    > dziecka które ona (suczka) zna i leci to sprawdzić . Nigdy bym nie
    > puścił psa bez kagańca jeśli miałbym jakiekolwiek watpliwości że może

    O słodka obłudo - może inne psy są złe, mój nie! No i leczyć przechodniów u
    psychologa!

  • 33. Data: 2005-03-16 13:19:35
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Często spotykam. Zdrowy psychicznie pies dziecku krzywdy nie zrobi.

    Zrobi. Wystarczy, że dzieciak ma alergię.

    > Takie życie.

    Raczej taki kraj (obrzeża cywilizacji). Przeczytaj
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=33573349
    to dowiesz się jak to jest w normalnym kraju.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 34. Data: 2005-03-16 13:52:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Raczej taki kraj (obrzeża cywilizacji). Przeczytaj
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=33573349
    > to dowiesz się jak to jest w normalnym kraju.

    jezeli uwazasz ze odszkodowanie w wysokosci 50 tys dolarow za to ze babka
    sie przewrocila
    ze strachu przed psem jest normalne to jestes pierdolniety.
    Jak bys nie wiedzial to w tym normalnym kraju psy sie na obiad jada.

    P.

  • 35. Data: 2005-03-16 14:02:58
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

    > Może kiedys będzie u nas jak np. w Anglii, ze właściciele psów będą
    > obowiązani po nich sprzątać.

    marzenia

  • 36. Data: 2005-03-16 14:06:04
    Od: fv <f...@c...com>

    Przemek R... claimed:
    > a widziales jak wygalda cialo zmasakrowane przez psychola?
    > nie widziales? to popatrz:
    > http://poetry.rotten.com/family-matters/family-matte
    rs.jpg

    Grozisz mi? To jest karalne. Nie radzę tego powtarzać. Nie żartuję.

    --
    fv

  • 37. Data: 2005-03-16 14:07:49
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    romek napisał(a):

    > O słodka obłudo - może inne psy są złe, mój nie! No i leczyć przechodniów u
    > psychologa!

    wszystkich nie, ale niektorych napewno, czlowiek panicznie bojacy sie
    psow, potrafi wywolac "agresje" nawet u bernardyna :)

    mieszkalem kiedys na klatce z taka rodzinka gdzie i ocjciec i syn mieli
    fobie na punkcie psow, przy czym ojciciec jakos nad soba panowal a syn
    nie, do tego stopnia, ze uciekal na "drabinki, zabawki podworkowe" jak
    widzial jamnika albo yorka 20 metrow dalej

    powyzsze, oczywiscie nie zmienia faktu ze wlasciciele powinni panowac
    nad swoimi zwierzetami i sa za nie odpowiedzialni

  • 38. Data: 2005-03-16 14:11:41
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    fv napisał(a):

    > takiego? Czy jeśli dla ochrony swojego zdrowia lub życia będę musiał
    > zaatakować właściciela (np. aby wydał komendę "zostaw") mam prawo to
    > zrobić?

    pomijajac wszystko inne, jesli bylbym sedzia i mial wydac wyrok w
    sprawie takiej jak ta sytuacja, to dostal bys pajde za pobicie, jesli
    ciebie atakuje pies, to do wlascciela nawet sie nie dotkniesz, juz nie
    mowiac o biciu go w celu wymyszenia komendy :)
    jak ty sobie wyobrazasz taka sytuacje?
    widac nigd zaden pies cie nie zaatakowal, a tylko teoretyzujesz

    chyba ze masz na mysli atakujacego cie "krwizerczego" yorka albo inne
    malenstwo, ale wtedy nie ma mowy o zagrozeniu zycia, co najwyzej ubrania ;)

  • 39. Data: 2005-03-16 14:11:58
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "romek" <r...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > O słodka obłudo - może inne psy są złe, mój nie! No i leczyć przechodniów
    > psychologa!

    No własnie, czyli nie powinnismy jezdzic na przeglądy techniczne
    samochodów, bo "mój samochód mnie nie zawiedzie". A jak ktoś chce wprowadzić
    obowiązkowe badania techniczne ze względu na bezpieczeństwo, to niech się
    leczy?

    Kiedyś pokazywali w tv film o schroniskach dla psów za zachodnią granica,
    nie pamiętam, w jakim kraju. Przed oddaniem psa do adopcji wykonywano
    badanie, czy pies jest agresywny i czy stanowi ew. zagrożenie dla dzieci.
    Badanie polegało na tym, iż dawano psu miskę z jedzeniem, po czym próbowano
    zabrać mu miskę. Jesli pies zaczynał walczyć o jedzenie uznawano go za
    agresywnego, nie nadawał się do adopcji.
    I było to z pewnością w kraju, w którym praw zwierząt przestrzega się
    bardziej niz w Polsce.
    Może zwolennicy wyprowadzania psów bez smyczy i kagańca sprawdzą swych
    podopiecznych w wyzej opisany sposób?

    pozdr

    cherokee

  • 40. Data: 2005-03-16 14:14:40
    Od: fv <f...@c...com>

    Przemek R... claimed:
    oc.prawo&aid=33573349
    > jezeli uwazasz ze odszkodowanie w wysokosci 50 tys dolarow za to ze babka
    > sie przewrocila
    > ze strachu przed psem jest normalne to jestes pierdolniety.

    Wyrażaj się kulturalniej albo wyjdź. Odszkodowanie jest zgodne z
    filozofią aby wysoka przykładna kara odstraszała naśladowców. W Polsce
    takich kar nie będzie, ale sam pomysł aby pociągnąć _ludzi_ do
    odpowiedzialności jest bardzo dobry.

    Widzisz, to że tobie wolno mieć pieska, wcale nie znaczy że ja muszę w
    rytm twoich z nim spacerów układać swój plan dnia. A jeśli tak myślisz
    (a ja mam prawo sobie nie życzyć aby jakiś kundel na mnie szczekał albo
    mnie obwąchiwał) to nie jest dobrze. Twoja wolność nie może ograniczać
    mojej ani moich praw.

    --
    fv