eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPieniądze mieszkańca dobrem spółdzielni...Pieniądze mieszkańca dobrem spółdzielni...
  • Data: 2013-01-08 04:19:33
    Temat: Pieniądze mieszkańca dobrem spółdzielni...
    Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam. Dostałam ci ja takie pismo od mojej spółdzielni:

    "Mając na uwadze dobro mieszkańców SM XXXX, Zarząd podjął niezbędne
    decyzje mające na celu ograniczenie kosztów generowanych przez
    Spółdzielnię. Wszystkie działanie podejmowane przez Zarząd SM XXXX mają
    na celu poprawę Państwa warunków mieszkaniowych, tak abyśmy mieszkali w
    lepszych i godnych warunkach. Niestety wieloletnie zaniedbania
    poprzedniego zarządu spowodowały, że musimy uzupełnić stare niedobowy
    finansowe powstałe na skutek niewłaściwego zarządzania Spółdzielnią.
    Uprzejmie informujemy, że na wniosek Zarządu - Rada Nadzorcza przyjęła
    nowe wysokości stawek opłat z tytułu użytkowania lokali znajdujących się
    w zasobach SM XXXX w ten sposób, że:

    [...] 3. Od dnia 1 kwietnia 2013 wprowadzona została dodatkowa opłata
    eksploatacyjna - spłata zadłużenia powstała do 2011 roku w celu pokrycia
    nadwyżki kosztów nad przychodami powstałymi do roku 2011 (czasy
    zarządzania prezesa YYYY). Konieczność jej wprowadzenia wynika m.in. z
    wniosków zawartych w protokole lustracyjnym SM XXXX za okres od
    1.01.2010 do 31.12.2012 /pismo dostarczone przed końcem roku!/. Wyniesie
    ona 0,31zł/m2 powierzchni lokalu w Państwa nieruchomości. Całość tego
    zadłużenia wynosi 10.461.403 zł /!!!/. Spłata tego zadłużenia będzie
    obowiązywała przed okres kolejnych 10 lat od jej wprowadzenia. Wysokość
    spłaty zadłużenia została ustalona na wniosek Zarządu, na mocy Uchwały
    rady Nadzorczej. Zaznaczyć jednak należy, że środki uzyskane z tytułu
    wprowadzenia przedmiotowej opłaty w całości zasilą fundusz remontowy SM
    XXXX na poszczególnych nieruchomościach, dzięki czemu SM XXXX będzie w
    stanie realizować większość potrzeb remontowych na Państwa
    nieruchomości. Do 2011 koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi
    znacznie przewyższyły przychody SM XXXX pochodzące z ustalonych przez
    Spółdzielnię opłat, w tym z tytułu eksploatacji podstawowej, dostaw
    prądu, gazu, wody i innych mediów, a także konserwacji dźwigów.
    Poprzedni Zarząd utrzymując wysokie koszty zarządzania SM XXXX nie
    urealniał wysokości stawek eksploatacyjnych, a w celu finansowania stale
    rosnących kosztów pobierał środki wpłacane na fundusz remontowy
    Spółdzielni. Aby odtworzyć fundusz remontowy poszczególnych
    nieruchomości konieczne było podjęcie przedmiotowej uchwały. Wobec
    znacznej nadwyżki kosztów nad przychodami z lat ubiegłych, mając na
    względzie interesy mieszkańców Spółdzielni, pokrycie niedoboru zostało
    rozłożone w czasie, na okres 10 lat, tak aby wysokość spłaty długu była
    jak najmniej dla Państwa dotkliwa."

    Ufff... Czy dopuszczalne i zgodne z prawem jest przerzucanie na członków
    spółdzielni kosztów błędów i wypaczeń spowodowanych przez decyzje jej
    poprzedniego zarządu?
    Jeśli nie, to czy i jak można się przed tym bronić?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1