  • Data: 2007-12-20 19:02:40
    Temat: PKP się spóźnia - PKP pokrywa koszty?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jeśli PKP się spóźnia, to czy zgodnie z nową świecką tradycją
    oddaje za samolot?

    Konkretny przykład.
    Pociąg Intercity TLK znacznie spóźnia się do Krakowa. Pociąg do
    Zwardonia odjechał o czasie. Następne połączenie będzie na
    miejscu 3 godziny później (w praktyce okazało się, że prawie 4
    godziny - kolejne opóźnienia). PKS tak samo. Czy PKP zwróci mi za
    taksówkę? Jedyne 120 km :-)
    Przybycie do punktu docelowego punktualnie o czasie jest istotne.

    Kwestia owej istotności.
    Urlop spędzam wędrując po górach. Zaplanowana trasa co do
    poszczególnych noclegów. Przybycie zimą do punktu startu o 4
    godziny później, gdy zmrok już blisko, całkowicie rujnuje
    porządek urlopu. A już zupełnie nie do odrobienia jest pierwszy
    dzień. Nocleg w innym miejscu niż planowane. Powiedzmy, że koszt
    zbliżony do planowanego. A gdybym spał w najbliższym hotelu?
    Dosyć drogim przez przypadek. Nie znam terenu :-) Czy PKP zwróci
    mi za ten nocleg?

    Do wyboru więc: taksówka lub nocleg w hotelu. Wybieram taksówkę,
    by zminimalizować straty czasu. Koszty dodatkowe, jakie poniesie
    PKP z powodu niedotrzymania umowy mnie nie interesują.

    Nie jest możliwe wykazanie strat finansowych, popartych
    fakturami, z powodu zmiany planów. Noclegi nie opłacone z góry.
    Szkoda, jaką ponoszę jest niemierzalna w gotówce. To zrujnowany
    urlop. I gorsze samopoczucie w pracy, przekładające się na gorsze
    wyniki zawodowe :-) To w końcu urlop wypoczynkowy. Służy do
    regeneracji organizmu. Czy jest sens żądania odszkodowania za
    zakłócony przebieg urlopu? Wiem, że to nie USA i pewnie o
    odszkodowaniu mogę pomarzyć.

    Powyższe wydarzenia, to nie pytania teoretyczne, tylko praktyka.
    Niestety. Zastanawiam się, czy w przyszłości nie pojechać taksówką.

    To, że mogę żądać zwrotu groszowej kwoty za opóźnienie pociągu
    Intercity to się orientuję.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B