  • 51. Data: 2004-03-19 18:13:14
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > o ile mnie pamiec nie myli pospieszne sa obslugiwane wlasnie przez IC :),
    > kazdym razie napewno nie przez regionalne gdzie to nalezy poszukiwac
    > konduktora

    Pamięć Cię myli :-)
    Pociągi osobowe i pospieszne obsługiwane są przez PKP Przewozy Regionalne,
    zas spółka PKP Intercity obsługuje wyłącznie tzw. pociągi kwalifikowane -
    IC, EC i Ex.

    pdr
    Olo

  • 52. Data: 2004-03-19 18:14:51
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > o ile pamiętam 2.80za wypisanie

    Do 100km 2,80, powyżej juz 5,80. Nie dotyczy sytuacji gdy dana stacja nie
    posiada kasy biletowej, lub posiada kasę nieczynną o danej porze.

    pdr
    Olo

  • 53. Data: 2004-03-19 18:15:58
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > mowisz o podmiejskich obslugiwanych przez przewozy regionalne, a tu mowa o
    > pospiechu, czyli jakby juz inny pociag,

    Nie ma zadnego znaczenia czy jest to podmiejski osobowy czy dalekobiezny
    pospieszny.

    > tam mozesz czekac na kanara,

    Nie, nie mozesz - mozesz jedynie w pociągach kwalifikowanych.

    pdr
    Olo

  • 54. Data: 2004-03-19 18:17:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > sprawa ma sie zupełnie
    > inaczej jeśli trafisz na kontrolę zewnętrzną - oni biletów nie
    wystawiaja -
    > żadają okazania jakiegoś poswiadczenia dokonania opłaty za przejazd

    Mają oni na równi z konduktorami mozliwosc wystawienia biletu, jednak z
    prostej przyczyny nie mozna liczyc na taką "uprzejmosc" - po prostu mają
    płacone za wystawienie wezwania, więc postępują stricte zgodnie z przepisami
    gdyż zwyczajnie finansowo nie opłaca im sie naginać ich na korzysc pasazera.

    pdr
    Olo

  • 55. Data: 2004-03-19 18:32:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A na czym, skoro nie otrzymali zadnego kwitu?

    Nie otrzymali bo nie złozyli podpisu :-)

    > I zadnego mandatu do reki? A gdyby chcieli sie
    > odwolac to w jaki sposob? W jakim trybie?

    Yesooo ilez mozna powtarzac - warunkiem otrzymania wezwania jest
    potwierdzenie jego odbioru własnoręcznym podpisem

    A tak przy okazji - na jakiej podstawie mieliby się odwołać?

    > Przeciez mowil: mandat dostal po miesiacu. Czy to jest
    > prawidlowe?

    Nie dostał mandatu, lecz ponaglenie. Gdyby uregulował opłatę nic by nie
    otrzymał...

    > A ile mial zaplacic, komu - skoro nie dostal zadnego
    > kwitu?

    Jw.

    > A gdyby chcial zakwestionowac wysokosc manadtu
    > - to jak moglby to zrobic?

    Nie mozna zakwestionowac wysokosci mandatu, mozna zakwestionowac caly mandat
    albo nie kwestionowac go wcale.

    pdr
    Olo

  • 56. Data: 2004-03-19 18:34:18
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Sposób realizacji zapłaty za usługę
    > reguluje regulamin przewozowy PKP SA (czy jak to się w PKP SA nazywa)

    Taryfa Osobowo - Bagażowa (w skrócie: TOB).

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2004-03-19 18:37:16
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A ja smiem twierdzic ze sa bardzo duze, warto sie odwolywac, az PKP
    anuluje
    > kare

    OK ale do anulowania musi byc jakas podstawa. Nikt nie anuluje kary dlatego,
    ze ktos sie którys raz odwołuje i mają go dosyc. Moze zatem napiszesz
    konkretnie jakie w tej sytuacji widzisz szanse na umorzenie zadłużenia? Bo
    ja nie widze zadnych....

    > Nastepna bzdura, PKP aby oszczedzic wysyla ponaglenia do zaplaty listem
    > zwyklym!! A taki list nie stanowi rzadnego dowodu!!!

    Ależ wcale nie musi stanowic, co więcej ztcw wysyłanie jakichkolwiek wezwań
    nie jest w ogóle wymagane (robią to po prostu z dobrej woli zeby przypomniec
    sie jeszcze zanim oddadzą sprawę do sądu)
    Jedynym i kluczowym dowodem w takiej sprawie jest protokoł sporządzony przez
    konduktora.

    > Sprawy do sadu przeciwko takim osobom (ukaranym jednorazowo) kieruja
    > sporadycznie

    Mylisz się - kierują każdą jedną sprawę. Wyjątki stanowią sprawy, gdzie
    stwierdzono, ze delikwent pod danym adresem nie zamieszkuje, jest bezdomny,
    niepoczytalny, w podeszłym wieku itd...

    pdr
    Olo

  • 58. Data: 2004-03-19 18:38:49
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czy taka jest forma zawierania umowy z PKP?
    > Gdzie tak jest napisane? Zwroc uwage, ze klient
    > kupujac bilet lub nie kupujac w zadnym momencie
    > nie jest poinformowany, ze zawarl z kims umowe
    > i jakie sa zasady tej umowy.

    1) Umowę przewozu zawiera się poprzez nabycie/skasowanie biletu lub poprzez
    samo zajęcie miejsca w pojezdzie
    2) Nieznajomosc prawa szkodzi

    pdr
    Olo

  • 59. Data: 2004-03-19 18:42:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > Warszawa Zach. - Terespol, przez Łuków. Pomiędzy stacjami Warszawa Zach. i
    > Warszawa Śródmieście przeprowadzono kontrolę biletów przez RENOMĘ. Pan
    > zakwestionował ważność posiadanego przeze mnie biletu na trasie
    > Warszawa Zach. - Warszawa Śródmieście, twierdząc, że powinienem jechać
    > pociągiem expresowym do stacji Warszawa Centralna i tam przejść na dworzec
    > Warszawa Śródmieście i kontynuować podróż. Miało to niby wynikać z tego,
    że
    > pociągi ekspresowe i osobowe obsługiwane są przez różne firmy. (PKP

    I słusznie. Niestety, ale bilet ważny w pociagach PKP IC traci waznosc po
    przejsciu do pociągu PKP PR. Takie juz uroki prywatyzacji... Proponuję
    wsiąść do pierwszej taksówki na postoju i dać kierowcy parę dych, a pojechac
    trzecią...

    > Na bilecie nie ma żadnej adnotacji że
    > nie mogę się przesiadać).

    Ale na bilecie jest adnotacja ze przejazd pociągiem osobowym PKP PR opłacono
    dopiero od stacji Warszawa Centralna, zatem na odcinku Wwa Zach - Wwa Centr.
    przejazd odbywał sie bez waznego biletu.

    > Wystawiono wezwanie do zapłaty jak za jadę bez ważnego biletu.

    I słusznie.

    > Wydaje mi się, że Pan z Renomy wystawił mi to wezwanie na zasadzie: "a
    może
    > się uda".

    Bynajmniej, Pan z Renomy postąpił w 100% zgodnie z przepisami.

    pdr
    Olo

  • 60. Data: 2004-03-19 19:05:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ania wrote:

    > pracownik elektrowni nie dostaje pradu za darmo.

    Każdy pracownik energetyki ma niższe opłaty.