  • 1. Data: 2005-03-29 16:30:48
    Temat: Otwieranie paczek przez Pocztę Polską
    Od: "Laine" <l...@i...pl>

    Właśnie odebrałem z poczty paczkę nadaną w Niemczech. Widać gołym okiem że
    była otwierana,
    ponieważ jest oklejona taśmami z logo naszej poczty, a środku jest
    najzwyczajniejszy kipisz.
    Widzę, że zginęła część zawartości (trochę słodyczy, więc w sumie nie ma o
    co drzeć szat).
    Ale mam pytanie - czy jest jakaś podstawa prawna do kontroli dowolnych
    przesyłek przez pocztę
    polską, czy po prostu zostałem w chamski sposób skrojony przez pracownika
    instytucji państwowej ?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-03-29 16:47:24
    Temat: Re: Otwieranie paczek przez Pocztę Polską
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Laine wrote:
> [...]
    > przesyłek przez pocztę
    > polską, czy po prostu zostałem w chamski sposób skrojony przez pracownika

    Pytanie kto otworzył i gdzie.
    Ja bym od razu na pocztę nie zwalał.
    Taką mogli dostać i okleili bo się rozlatywała.
    Podstawę do kontroli ma urząd celny i czasami zagląda. Ale zwykle nie
    zostawia takiego bajzlu.

  • 3. Data: 2005-03-29 16:59:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Laine" <l...@i...pl> popełnił 29 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > czy po prostu zostałem w chamski sposób skrojony przez
    > pracownika instytucji państwowej ?
    Być może, dlaczego jednak obstawiasz tylko dzielnych pracowników
    potomka nieboszczki PPTiT ?
    A funkcjonariusze spod patronatu św. Mateusza to pies/y? ;)))
    Zostają jeszcze przepisy sanitarne o żywności...

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2005-03-29 17:49:00
    Od: "Laine" <l...@i...pl>

> [...]
    > Taką mogli dostać i okleili bo się rozlatywała.
    > Podstawę do kontroli ma urząd celny i czasami zagląda. Ale zwykle nie

    Hmmm... w sumie zupełnie nie pomyślałem o celnikach.

  • 5. Data: 2005-03-29 18:10:40
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    witek wrote:

    > Podstawę do kontroli ma urząd celny i czasami zagląda. Ale zwykle nie
    > zostawia takiego bajzlu.

    A jakie towary z Niemiec podlegaja ocleniu ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-03-29 18:37:51
    Od: "MH" <M...@n...com>

    > Hmmm... w sumie zupełnie nie pomyślałem o celnikach.

    Urzad celny nie ma nic do tego. Polska i Niemcy sa w UE.

    MH

  • 7. Data: 2005-03-29 18:55:45
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

    > A jakie towary z Niemiec podlegaja ocleniu ?

    Narkotyki i broń;)))

  • 8. Data: 2005-03-29 19:08:29
    Od: "J&J" <d...@b...com>

    Użytkownik "MH" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > Urzad celny nie ma nic do tego. Polska i Niemcy sa w UE.
    >
    > MH

    A prawda jest taka, ze wszystkie przesylki zagraniczne przechodza przez UC.
    Co do otwarcia przesylki - to takie uprawnienia ma tylko UC nie PP
    W wypadku otwarcia przesylki przez UC to zawsze jest potem przesylka
    pakaowania/foliowana i jest adnotacja UC o tym iz przesylka zostala otwarta.
    Jezeli przesylka przychodzi uszkodzona to wtedy jest oznaczana przez UC badz PP i
    pakowana/foliowana/oklejana ale zawsze jest informacja na ten temat na przesylce lub
    dokumentach przewozowych.
    W tym wypadku przesylke taka nalezy otworzyc komisyjnie na PP.
    Jezeli na przesylce niem w/w informacji to znaczy, ze poprostu pracownik PP
    postanowil zrobic sobie prezent na swieta.

    Sprawdzone na wielu przesylkach zagranicznych. :)

    J&J

  • 9. Data: 2005-03-29 20:02:10
    Od: "Sate" <s...@o...pl>

    > Jezeli na przesylce niem w/w informacji to znaczy, ze poprostu pracownik PP
    postanowil zrobic sobie prezent na swieta.

    > Sprawdzone na wielu przesylkach zagranicznych. :)
    >
    > J&J

    Zgadza się. A ponieważ dość dobrze znam realia PP z czystym sumieniem mogę
    powiedzieć że na 99,9% twoje słodycze zostały zjedzone w wagonie pocztowym. Bo
    tylko tam nie ma praktycznie żadnej kontroli nad pracownikami i mogą bezkarnie
    plądrować przesyłki.

    Pozdrawiam
    Sate

  • 10. Data: 2005-03-29 21:18:10
    Od: "<buraxta>" <b...@g...com>

    Sate wrote:
> [...]
    > tylko tam nie ma praktycznie żadnej kontroli nad pracownikami i mogą bezkarnie

    Przecież nie jeżdżą już wagony pocztowe chyba?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\