    From: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Osoby prywatne -łapówka?
    Date: Fri, 15 Apr 2005 15:18:44 +0200
    Sender: p...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    witam
    Byłem pokrzywdzonym w dość prostej sprawie o pobicie.
    Jeden z napastników złożył apelację.Byłem na rozprawie
    jako oskarzyciel posiłkowy i zacząłem omawiać apelację ,dość szybko
    okazało się,że jako osoba bez doświadczenia,to moje przemowienie nie
    do konca mieści się z trybie i idąc za sugestią sądu skonczyłem wczesniej
    ograniczając się tylko do wniosku o odrzucenie apelacji.W tym co
    powiedziałem
    zdążyłem zasugerować ,że przed rozprawą w pierwszej instancji proponowano
    mi,
    sugerowano mi łapowkę za zmianę zeznań.Sąd to puscił mimo uszu,ale
    prokurator
    okazał się nieublagany,zarządał aby to wpisać do protokułu i stwierdził,że
    bedzie
    wnioskował o rozpoczecie śledztwa.

    Pytanie jakie stosuje się w tym przypadku przepisy?Artykuł 228 kk chyba
    odpada bo
    mówi o funkcjonariuszach publicznych,artykuł o wywieraniu nacisku na
    świadka mowi znów
    o nacisku za pomocą grozby lub przemocy.Jak to może być
    zakwalifikowane-przypominam sugestia
    łapowki,i ja jako pokrzywdzony oraz napastnik i osoby z jego otoczenia.

    ]