  • 21. Data: 2007-04-04 07:34:41
    Temat: Re: Opinie o produkcie na forum a zabroniona konkurencja?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 04 Apr 2007 01:01:44 +0200, "rezist.com" <r...@s...us> wrote:

    >a wiesz jaka jest roznica pomiedzy:
    >- PISiorem a przedstawicielem handlowym/dystrybutorem
    >- napisaniem ze XY to debil a napisaniem ze sprzet firmy SONY to szmelc

    ja wiem, pytanie tylko czy sad/prokurator bedzie wiedzial ;-)

    >Jakie artykuly? O czym ty piszesz? Szukasz artykulow na co?
    >Na to abys mogl napisac ze sprzęt SONY to szmelc? Możesz tak napisać.

    amerykanie maja taka fajna poprawke w konstytucji na temat wolnosci
    wypowiedzi - u nas pewnie nie ma takiego aktu prawnego, gwarantujacego
    wolnosc wypowiedzi, "bo lepije zajmowac sie aborcja".

    pozdrawiam
    Cyb

  • 22. Data: 2007-04-04 08:16:18
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 4 Apr 2007 00:28:11 +0200, bojster <b...@u...net> wrote:

    >Postępowanie w tej sprawie zostało umorzone (niska szkodliwość
    >społeczna), ale zastępczo przyczepili się, że nie zarejestrował był
    >tytułu prasowego (strona była pod gazetabytowska.pl - o ile o tej samej
    >sprawie piszemy).

    tia - juz zaczyna sie zabawa prawna i hak w sumie na wszystkich,
    ktrorzy maja serwisy internetowe:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69806,40351
    25.html

    dwa framenty artukułu:

    "Jednocześnie prowadząc stronę internetową, warto pamiętać, że
    właściciel strony odpowiada za zamieszczane na niej treści zgodnie z
    prawem prasowym. Nawet jeżeli strona nie jest zarejestrowana jako
    prasa. Przesądza o tym art. 54 ust. b prawa prasowego, który wskazuje
    także na inne niż prasa środki służące rozpowszechnianiu informacji
    "niezależnie od techniki przekazu"."

    "Niedawno Sąd Rejonowy w Słupsku umorzył postępowanie przeciwko
    Leszkowi Szymczakowi, prowadzącemu serwis GazetaBytowska.pl, ale
    jednocześnie uznał, że mężczyzna złamał prawo, nie rejestrując swojej
    strony internetowej. Z kolei Sąd Apelacyjny w Rzeszowie przyjął, że
    strona internetowa nie może być uznana za dziennik lub czasopismo i
    odmówił rejestracji portalu afery.prx.pl. Prof. Ewa Nowińska z
    Uniwersytetu Jagiellońskiego przekonuje, że kwestię rejestracji
    powinno się pozostawić właścicielom strony."

    najfajniejsza jets koncowka "kwestię rejestracji powinno się
    pozostawić właścicielom strony." czyli czarna dziura prawna sie
    zrobila? w usmie czeg bys nie zrobil, to bedzie zle...
    nie zarejestrujesz sie? zle
    chcesz sie zarejestrowac? zle

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 23. Data: 2007-04-04 13:47:51
    Od: bojster <b...@u...net>

    rezist.com wrote:

    > Czy admin serwera news, tez musi rejestrowac tytul? :D :D :D

    A wiesz, to jest bardzo dobre pytanie... ;-)

  • 24. Data: 2007-04-04 19:31:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Apr 2007, Cyb wrote:

    > amerykanie maja taka fajna poprawke w konstytucji na temat wolnosci
    > wypowiedzi - u nas pewnie nie ma takiego aktu prawnego, gwarantujacego
    > wolnosc wypowiedzi,

    Mają, u nas by nie przeszła.
    Byłaby sprzeczna np. z zakazem rozpowszechniania pewnych ideologii (np.
    nazistowskiej). W USA w oparciu o tę poprawkę podobne pomysły odrzucono.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2007-04-05 11:12:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:138be4-k4j.ln1@ziutka.router...

    > Moim zdaniem granica ta przebiega tam, gdzie granica przestępstwa lub
    > wykroczenia. Publikowanie materiałów pedofilskich jest przestępstwem
    > samo w sobie,

    No ale jakże admin ma stwierdzić, czy dany materiał jest pedofilski czy nie?

    > więc administrator nie reagując działa świadomie wbrew
    > prawu. No ale jakże admin ma stwierdzić, czy wyrób takiej czy innej
    > firmy zasługuje faktycznie na krytykę, czy może jest to przejaw
    > nieuczciwej konkurencji? A może negatywne opinie są rzetelne?

    To czy coś jest czy nie jest przestępstwem to często kwestia ocenna.
    Przy czym wiążące jest tylko to, co powie sąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2007-04-05 16:01:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > No ale jakże admin ma stwierdzić, czy dany materiał jest pedofilski czy nie?

    Wiesz, to już kwestia możliwości udowdnienia winy lub nie. W neiktórych
    wypadkach sprawa jest oczywista. W niektórych wątpliwych po prostu nie będzie
    mógł, więc i ukarać go nie sposób.

    > To czy coś jest czy nie jest przestępstwem to często kwestia ocenna.
    > Przy czym wiążące jest tylko to, co powie sąd.

    No ale przecież o winie lub niewinności admina również musi orzec sąd. Nie
    rozumiem w czym problem.

  • 27. Data: 2007-04-06 00:48:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.04.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > No ale przecież o winie lub niewinności admina również musi orzec sąd. Nie
    > rozumiem w czym problem.

    No w tym, że wprowadziłeś wcześniej kryterium (ujmując skrótowo)
    oczywistego charakteru przestępczego określonych działań - wtedy admin
    strony może ponieść karę jeśli zaniecha określonych czynności. Problem w
    tym, że stopień tej oczywistości i sam fakt (stwierdzenie) popełnienia
    czynu zabronionego leży ostatecznie w gestii sądu. To z kolei oznacza, że
    mamy dość niebezpieczną, szarą strefę i na dobrą sprawę należałoby usuwać
    wszystko co choć trochę trąci możliwością popełnienia przestępsta. To czy
    osoba na zdjęciu jest nieletnia jak i fakt ewentualnego pomówienia są
    kwestią oceny danego materiału dowodowego, więc i w pierwszym przypadku
    jest (może być) znak zapytania i w drugim.

    --
    Marcin