  • Data: 2008-01-19 20:51:52
    Temat: Ogólnodostępność prac naukowych
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracuję w firmie, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania (dla handlu). W
    związku z tym poszukujemy nowych pomysłów i kierunków rozwoju. Na stronie Nauki
    Polskiej znalazłem, że jedna z państwowych placówek badawczych prowadziła w
    zeszłym roku prace nad tematem , który mnie interesuje. Oczywiście zgłoszę się
    do autora pracy z odpowiednią prośbą, i mam nadzieję na rozwój współpracy.

    Jednak przed tym chciałbym zapytać na temat, który mnie zainteresował:

    Czy jeśli jakaś praca badawcza jest prowadzona przez placówkę państwową i jest
    finansowana z publicznych pieniędzy, to każdy ma prawo zapoznać się z jej
    wynikami, wnioskami? Czy są jakieś przepisy z tym związane?

    Nie wiem, jak sa prowadzone prace naukowe, ale zakładam, że albo sa zlecane
    przez kogoś, albo naukowiec znajduje sobie temat i stara się o dofinansowanie
    prac nad tym tematem. Jeśli to drugie, to odmowa udosetępnienia wyników tych
    prac byłaby moim zdaniem oburzająca. Zupełnie nie wiem, jak to działa, stąd moje
    pytania. Jeśli to nieodpowiednia grupa, to przepraszam, ale nie znalazłem
    bardziej odpowiedniej.

    --
    Lukasz