  • 21. Data: 2008-01-13 17:30:24
    Temat: Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > tylko że jak było mieszkanie własnościowe, to jakim prawem dostała
    > fakturę do zapłacenia.

    Rozumiem, że nie wiesz co to jest własnościowe spółdzielcze prawo do
    lokalu ...

    A fakturę to sobie wymuliłeś ... ;)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 22. Data: 2008-01-13 17:33:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > jak może być członkiem spółdzielni, skoro nie ma w tej spółdzielni
    > żadnego mieszkania.

    A czytałeś kiedyś prawo spółdzielcze? Można.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 23. Data: 2008-01-13 17:35:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kasia wrote:

    > Mimo niepełnych informacji wydaje się, że status
    > pani X jest jasny: domniemywam, że starsza osoba,
    > zawierająca ze *spółdzielnią* umowę ustanowienia
    > odrębnej własności mieszkania wraz z umową
    > przeniesienia własności (czynność zwana popularnie
    > przekształceniem mieszkania na własność hipoteczną
    > lub wykupem mieszkania) *cztery* miesiące temu
    > (zapewne zdopipngowana zmianą ustawy o spółdzielniach
    > mieszkaniowych) *była członkiem* tej spółdzielni.

    No była, ale być przestała.
    Uchwały spółdzielni pozostają w spółdzielni.

> [...]
    > Nie sądzę, aby natychmiast po uzyskaniu własności
    > lokalu wypisała się ze spółdzielni, a zatem sądzę,
    > że nadal jest jej członkiem.

    jak może być członkiem spółdzielni, skoro nie ma w tej spółdzielni
    żadnego mieszkania.

    > Po czwarte:
    > Śmiem twierdzić, że Pani X nie należy wspólnoty
    > mieszkaniowej. Świadczy o tym uwaga poczyniona przez
    > LukaszS, przeciwstawiająca sytuację pani X jego własnej
    > (cyt.):
    > "Bo np. u mnie we wspólnocie takie decyzje podejmuje się
    > przez głosowanie, a tutaj starsza pani nie miała żadnego

    bo jak byłą podejmowana uchwała to mieszkanie nie było jeszcze
    hipoteczne bo nie było wykupione, więc nie było wspólnoty.
    Teraz już jest.

    > Poza tym przy tzw. "wykupie" mieszkań od spółdzielni
    > mieszkaniowych nie ma zastosowania "z automatu" ustawa
    > o własności lokali, za wyjątkiem szczególnych sytuacji
    > ujętych w Art.Art. 24(1) i 26 ust.1 znowelizowanej
    > ustawy o SM (patrz Art. 27 ust. 3 tejże ustawy).
    > Zatem sam fakt "wykupienia" mieszkania od spółdzielni
    > nie sprawia, że właściciel jest członkiem wspólnoty.

    ????
    wspólnota powstaje z automatu.

  • 24. Data: 2008-01-13 17:57:37
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>

    > jak ty chcesz mieć mieszkanie z pełną własnością hipoteczną pod zarządem
    > spółdzielni? jakieś bzdury.

    Nie uchwyciłeś zastosowanego skrótu myślowego.
    Dla pełnej jasności inkryminowany fragment zdania w pełnym
    rozwinięciu będzie brzmiał tak:
    "Jeżeli "wykupione" mieszkanie stanowi część budynku mieszkalnego
    stanowiącego współwłasność spółdzielni, a właściciel byłego mieszkania
    spółdzielczego nie należy do wspólnoty, tzn. nie zastosowano
    przepisów Art. 24(1) ust. 1 oraz Art. 26 ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych (znowelizowanej), to na mocy Art. 27 ust. 2 tejże ustawy
    zarząd nad tym budynkiem jest wykonywany przez spółdzielnię jak zarząd
    powierzony, o którym mowa w Art. 18 ust. 1 ustawy o własności lokali."

    Prawda, że poprzednio było krócej?

    Kasia

  • 25. Data: 2008-01-14 19:55:23
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Finał sprawy:
    Własnie przeczytałem umowe notarialną. Spółdzielnia umiesciłe w niej klauzulę,
    że pani X zobowiązuje się do zapłaty kwoty 3100zł za dociepenie , w terminie
    3-ch lat. Starsza pani to podpisała. Tak więc chyba już po ptokach.

  • 26. Data: 2008-01-14 20:55:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LukaszS wrote:
> [...]
    > klauzulę, że pani X zobowiązuje się do zapłaty kwoty 3100zł za
    > dociepenie , w terminie 3-ch lat. Starsza pani to podpisała. Tak więc

    aa no to teraz jasne.
    No to po potokach.

  • 27. Data: 2008-01-17 05:58:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > ????
    > wspólnota powstaje z automatu.

    przeczytałeś w końcu ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych?

    KG