  • 1. Data: 2008-01-12 20:47:36
    Temat: Renta rodzinna a renta z tytułu całkowietej niezdolności do pracy Wdowca..
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam!!!
    Mam pytanie dla drogich Forumowiczów zwłaszcza osób pracujących w ZUS.
    Moje pytanie dotyczy następującej sytuacji: Zmarła niedawno moja Mama,
    która była już emerytem. Świadczenie emerytalne było stosunkowo
    wysokie. Jednocześnie mój Tato pobiera rentę z tytułu całkowitej
    niezdolności do pracy i ukończył już 50 rok życia.
    Moje pytanie dotyczy procedury uzyskania dla Taty Renty Rodzinnej a
    także czy jej uzyskanie oznaczać będzie powiększenie o 85 % jego
    dotychczasowego świadczenia rentowego czy tylko będzie miał prawo
    tylko wyboru a)albo tylko dotychczasowe świadczenie z tytułu
    całkowitej niezdolności do pracy b)albo 85% świadczenia Mamy.
    Dzięki za odpowiedz i ew. prosiłbym o podanie podstawy prawnej.
    Pozdrawiam Adam Zieliński

  • 2. Data: 2008-01-13 10:19:49
    Od: r...@p...onet.pl

    On 12 Sty, 21:47, r...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > całkowitej niezdolności do pracy b)albo 85% świadczenia Mamy.
    > Dzięki za odpowiedz i ew. prosiłbym o podanie podstawy prawnej.

    To dla mnie bardzo ważne a niestety czasem trudno sie zorientować w
    interpretacji przepisów przez nasz kochany ZUS

  • 3. Data: 2008-01-13 14:00:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    r...@p...onet.pl pisze:
    > To dla mnie bardzo ważne a niestety czasem trudno sie zorientować w
    > interpretacji przepisów przez nasz kochany ZUS

    Co jest niejasnego w przepisie ustawy o emeryturach i rentach:
    "Art. 95. 1. W razie zbiegu u jednej osoby prawa do kilku świadczeń
    przewidzianych w ustawie wypłaca się jedno z tych świadczeń - wyższe lub
    wybrane przez zainteresowanego."?

    KG

  • 4. Data: 2008-01-14 22:01:43
    Od: r...@p...onet.pl

    On 13 Sty, 15:00, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

> [...]
    > "Art. 95. 1. W razie zbiegu u jednej osoby prawa do kilku świadczeń
    > przewidzianych w ustawie wypłaca się jedno z tych świadczeń - wyższe lub

    Acha dzięki...Nie siedze w przepisach i dlatego.