  • 1. Data: 2007-02-26 18:24:22
    Temat: Odpis
    Od: "HomerWells" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    Sprawa wygląda tak.Będzie przeprowadzona sprawa spadkowa dotycząca ziemi. Miasto
    chce od nas kupić 2 hektary pod budowę drogi. Przy tej drodze bedzie stał dom,
    którego miasto nie wykupi. Ciotka go wyremontowała, włożyła około 50 tyś.Ciotka
    go chce abyśmy odpisali się od domu, gdyż chce za niego dostać odszkodowanie.
    Mówi, że jeżeli się nie odpiszemy to będziemy też musieli jej zwrócić część kasy
    którą włożyła w remont tego domu. Mamy pytanie czy to jest prawda? Czy jak
    będzie dostawać odszkodowanie za niego napewno dostanie minimu 50 tys (tyle ile
    włożyła) czy też to nie będzie miało więszkego znaczenia dla rzeczoznawcy? Bo
    jak miała by dostać np 100 tyś odszkodwania to nam się nie opłaca odpisywać.

  • 2. Data: 2007-02-26 23:32:54
    Temat: Re: Odpis
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HomerWells" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak miała by dostać np 100 tyś odszkodwania to nam się nie opłaca odpisywać.

    Z tego opisu wynika, że spadkodawcą ma być ta ciotka, która żąda "odpisania się"
    (cokolwiek to znaczy). Planujecie ją zamordować? Morderca po ofierze nie
    dziedziczy, więc nie ma to sensu.

    Albo zacznij opis od początku. Co wchodzi w skład spadku? Wiemy że te 2 ha i
    dom. Coś jeszcze? Czyj jest dom. W całości jest w spadku? Ciotka (ta od
    odpisywania się) jest współwłaścicielem?

    Czemu miasto ma płacić odszkodowanie za dom? Generalnie powołuje się biegłego od
    wyceny i płaci tyle, ile wynosi wartość. Zupełnie nie rozumiem co ma koszt
    remontu wykonanego przez ciotkę do rzeczy.

  • 3. Data: 2007-02-27 06:17:54
    Od: "HomerWells" <h...@p...onet.pl>

    Już wyjaśniam. Sprawa spadkowa będzie dotyczyła 4 ha ziemi po dziadku. Z czego
    2 ha zabiera miasto pod budowę drogi. Ja dziedzicze jako wnuk gdyż mój ojciej
    już nie żyje. Ciotka defacto nie dziecziczy ale dziedziczą jej dzieci i ona
    mieszka z nimi w tym domku, którego miasto na razie nie ma zamiaru wykupić.
    Jeżeli się nie odpiszę to dom w odpowiedniej części będzie należał do mnie.
    Ciotka twierdzi, że będe jej musiał zwrócić część kosztów remontu poniesionych
    przez nią. Ona liczy na to, że uda jej się też uzyskać odszkodowania od miasta.