  • 1. Data: 2007-02-26 17:53:14
    Temat: Grzywna nałożona przez Sąd Ksiąg Wieczystych
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    W wyniku nabycia spadku nastąpiła "niezgodność treści księgi wieczystej z
    rzeczywistym stanem prawnym". Sąd KW o tym poinformował i dał miesiąc na
    sprostowanie bo przywali 500zł. Nie dokonałem sprostowania i przywalił - po
    500zł każdemu z właścicieli (3 szt).
    Chciałem wcześniej dokonać darowizny ale odkazało się że brakuje
    zaświadczenia z US (miałem samo postanowienie) - notariusz odmówił spisania
    akatu. Niedługo będę miał zaświadczenie z US więc mogę to w końcu zrobić.
    Ale przejdźmy do pytań:
    1. Czy bez zaświadczenia z US o uiszczeniu podatku od spadków mogłem
    dokonać zmian zapisów w dziale II kw (na spadkobierców)?
    2. Czy odwoływać się od postanowienia? Ewentualnie odpisać sądowi że to
    wszsytko jest w trakcie tylko czekamy na ten US i w ogóle tłumaczyć się?
    3. Zgodnie z art 36 ust 4 grzywna nieuiszczona moze byc umorzona w całości
    lub w części jeżeli poprawi sie dane w KW. Jak to wygląda w praktyce? Trzeba
    jakoś specjalnie motywować aby sąd umorzył w calości? Widzimisie sędziego?
    4. Moze nie czekać na notariusza a złożyc wniosek o wpisane nowych
    właścicieli, zabulić za to i dopiero potem robić darowiznę? No i wystąpić o
    anulowanie grzywny.

    Wyskokość tej grzywny (od 500zł do 10000zł) wydaje mi się zbyt surowa jak na
    nasze warunki. A w moim przypadku sprawa dotyczy garazu, który nie wiem czy
    8000zł jest warty.

    Proszę o rady.

    Darek