  • Data: 2003-10-11 07:27:02
    Temat: Odp: podział nieruchomości
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Owsze, ale jest też orzeczenie SN które mówi dokładnie coś przeciwnego -
    że
    > istniejący ostry komflikt przemawia przeciwko dokonaniu podziału fizyczn
    ego
    > pzez ustalenie odrębnej własności lokali. Na pewno takie jest bo niedawno
    > pisałem uzasadnienie do postanowienia odmownego właśnie z powołaniem sie
    na
    > istniejacy konflikt miedzy w tym przypadku spadkobiercami. Ale tam to już
    > naprawdę był nie tyle konflikt co wręcz nisko latające siekiery

    Zgadzam się z tobą że takie orzeczenie tez jest ale istnieje też takie które
    niejako uchyla wcześniejszy pogląd SN co do tej kwesti mogę Ci przytoczyć
    zdanie z tego postanowienia a jak chcesz to prześle ci całe to postanowienie
    i może wtedy podyskutujemy ?

    III CKN 1283/00
    "Powracając na grunt sprawy, w której wniesiono rozpoznawaną kasację, należy
    także zakwestionować wywód Sądu Okręgowego prowadzący do wniosku, że znies
    ienie współwłasności przez przyznanie całej nieruchomości jednemu współwła
    ścicielowi rozwiąże problem ewentualnych nieporozumień w zakresie zarządu
    nieruchomością wspólną. Temu twierdzeniu trzeba odmówić racji, gdyż - wbrew
    sugestii Sądu - podział fizyczny zdecydowanie ograniczy częstotliwość kont
    aktów i uciążliwości dotychczasowej "bezpodziałowej" wspólnej egzystencji
    byłych małżonków, a ewentualne spory w wypadku przyznania nieruchomości je
    dnej ze stron i spłat drugiej mogą przenieść się na grunt stosunków wierzy
    ciel-dłużnik."