  • Data: 2003-10-11 05:57:49
    Temat: Re: Odp: podział nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Oct 2003, GHospod wrote:
    [...do Rodrig von Falkenstein <r...@g...pl>...]
    >+ > na współwłasność. Dzielenie domu przez "podzial fizyczny" mozliwe jest
    >+ tylko
    >+ > wówczas, gdy ustanawia się przy tym odrębną własnośc lokali - a to wymaga
    >+ > stworzenia trwałych przegród konstrukcyjnych, osobnych wejść itd.
    >+ > Niekoniecznie trzeba dzielić w pionie - można podzielić na piętra - o ile
    >+ > stropy mają dostateczną izolacyjność i gdy mozna zrobić osobne wejscia
    >+ > (zewnętrzne schody itp).
    >+
    >+ To mnie akurat cieszy ze można w taki sposób podzielic bo jest to możliwe,
> [...]

    IMHO - chodzi o dwie różne sprawy:
    - podział nieruchomości (rzeczywiście, "ten kogo jest grunt"),
    a ten możliwy jest IMHO raczej tylko w szczególnych przypadkach
    (ja wiem, szczelina dylatacyjna ? może i to mało) - tak, aby "nowe
    nieruchomości" nie wpływały znacząco na siebie)
    - wydzielenie lokali.

    Tak dla porządku: po wydzieleniu lokali pole do "popisu" w zakresie
    konfliktów i tak jest nadal spore :> - a tu dach, a tam rura, pomijając
    kwestię samej (niepodzielonej) działki - "a ja tu płota nie chcę
    widzieć"...

    pozdrowienia, Gotfryd