  • Data: 2003-12-09 21:29:26
    Temat: Odp: gwarancja w komisie
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Krzysiek Ś. <K...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:br51hr$i14$...@n...news.tpi.pl...
    > wynikalo
    >
    > Nie zostałem o tym poinformowany, nawet właścilel komisu nie wiedział, że
    > coś
    > takiego jest z tym monitorem, stwierdził także, że pierwszy raz z takim
    > czymś się
    > spotyka.

    Komisant powinien wiedziec co sprzedaje, to wynika z faktu iz jest
    profesjonalista (w rozumieniu cywilnoprawnym :).

    Wg. mnie wszelkie przeslanki z ustawy o sprzedazy konsumenckiej sa
    spelnione, bo towar nie spelnial zwyklych oczekiwan jakich spodziewamy sie
    po rzeczach tego rodzaju.
    Tak wiec mozesz zadac zwrotu ceny (odstapienie od umowy) bo wymiana na nowy
    tu opada, jak i naprawienie monitora,
    a obniznenie ceny wydaje sie takze niesensowne.
    Jesli komisant bedzie bardzo oporny na wiadomosc ze chcesz zwrotu kasy, to
    daj mu do poczytania tekst ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej (edukacja sprzedawcow mile widziana) - sciagnij z sieci - ma
    ok. 5 stron.
    Jesli od kupna rzeczy nie minelo 6 miesiecy to masz wszelkie atuty w rece,
    bo to komisant bedzie musial tobie udowodnic ze ewentualnie ze niezgodnosc z
    umowa nie istniala w chwili wydania rzeczy (co w tym wypadku w ogole raczej
    nie ma znaczenia).
    Pozniej (w razie oporu dalszego komisanta) mozesz odwiedzic Inspekcje
    Handlowa, jakas organizacje konsumentow, a jak chcesz zlozyc pozew do sadu w
    postepowaniu uproszczonym i dac zarobic znajomemu prawnikowi (koszty zwroci
    Ci komisant jak przegra sprawe).

    pozdrawiam
    mdr