    From: "R." <r...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: ZUS / dziedziczenie dlugow i nie tylko
    Date: Sat, 26 Apr 2008 22:54:10 +0200

> [...]
    > znalazlam przynajmniej jedno wyjscie, ktore (IMHO) pasuje do mojej
    > sytuacji -
    > chodzi mianowicie o KC art. 1019 par. 2. Znalazlam nawet wzor stosownego
    > pisma, ktore praktycznie w pelni odpowiada mojej sytuacji.
    > W zwiazku z powyzszym mam jednak nastepujace pytania:
    > 1. Czy mozna cos jeszcze zrobic?
    > 2. Jak dokladnie powinnam postapic?
    > (udac sie do wpierw do ZUS, uzyskac informacje o dlugach, zlozyc w sadzie
    > stosowny wniosek (gdzie powinnam udac sie z prosba o pomoc w porzadnym
    > przygotowaniu takiego dokumentu?), i... ?)

    Cytat
    "W dziesiecioleciu liczonym do dnia zgodnu tj. 24.11.1995-24.11.2005r. nie
    udowodniono zadnych okresow skladkowych i nieskladkowych."
    jak pisze - NIE UDOWODNIONO -

    " moj ojciec w latach 1997-2003 prowadzil dzialalnosc
    gospodarcza i nie placil skladek ZUS - za siebie i za pracownikow."

    Przedawnienie ZUS liczy do 2003 roku 5 lat a po roku 2003 - 10 lat - jesli
    sie zabezpieczy (hipoteka) to z niej moze dochodzic swoich wierzytelnosci,
    jesli ojciec dostał tytył wykonaczy do reki, badz odebral poprzez poczte -
    to został przerwany bieg przedawnienia, układ rtalny to okres zawieszenia -
    jesli to miało miejsce to okres przedawnienia sie liczy od odnowa.

    > Zalozmy jednak, ze sad nie przychylilby sie do mojego wniosku (czy moge
    > sie
    > odwolac?).

    od tego bym zaczoł - uchylic to przyjecie spadku - tylko z jednej strony
    spadku nie chccesz ( dług) a o rente sie ubigalas ?

    ZUS zazadalby splaty dlugu. Ja mam 22 lata, studiuje, nie pracuje,
    > jestem na utrzymaniu matki i babki, a nasza sytuacja finansowa jest dosc
    > trudna. Jak ZUS moze kazac mi splacac dlug skoro nie mam z czego (komornik
    > tez
    > nie ma co zajac)? Czy rosna mi odsetki?
    To nie ma dla sprawy znaczenia - jesli wystawia decyzje o długach na
    spadkobiercow ( o info zus wystepuej do ZUS i sadu) wystawia tyt.
    wykonawczy. Najpierw zgodnie z art 19. par 4 wykorzystaja wlasne srodki a
    potem do naczelnika urzedu skarbowego

    odsetki rosna - i leca sobie oj leca

    I w koncu czy moge starac sie na
    > umorzenie dlugu od ZUS (podobnie jakby mogl uczynic moj ojciec, gdyby zyl,
    > np.
    > w mysl art. 28 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r., o
    > systemie
    > ubezpieczeń społecznych)?

    mozesz sie ubiegac o umorzenie calkowite (kwota głowna i odsetki) mozesz
    ubiegac sie o umorzenie samych odsetek (w tych sprawach zapadły juz nowe
    wyroki)

    R.