  • 11. Data: 2008-04-01 06:31:37
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Robert Jaroszuk <z...@i...tnij.to.pl> napisal:
    > No i na domaganiu się skończy.
    > Obciążyć go mogą jedynie do 3krotności jego miesięcznych poborów.
    > A i tak wątpliwe jest żeby w tym przypadku coś takiego mu groziło.

    O ile sie nie myle, to ograniczenie odpowiedzialnosci
    do trzykrotnosci poborow dziala tylko w przypadku szkody
    nieumyslnej. W przypadku umyslnego wyrzadzenia szkody,
    takiego ograniczenia nie ma, ale moge sie mylic.

    Wlamanie na konto jest oczywistym przypadkiem szkody
    wyrzadzonej umyslnie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2008-04-01 06:59:35
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "kalin" <q...@g...com> wrote
    >
    > Chcesz powiedzieć, że jak znam nr telefonu osoby w pre-paidzie to mogę
    > uzyskać jej billing 8-) ?!

    moze nie caly nr ale 3 jego pierwsze cyfry
    I tylk ow wypadku jesli prepaid jest niezarejestrowany - tak
    przynajmniej jest w TakTaku

  • 13. Data: 2008-04-01 07:01:10
    Od: kalin <q...@g...com>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > takiego ograniczenia nie ma, ale moge sie mylic.
    >
    > Wlamanie na konto jest oczywistym przypadkiem szkody

    to nie bylo wlamanie tylko nieuzasadnione wejscie na konto, zadne
    informacje na zewn nie wyplynely, a ja w zaden sposob ich nie wykorzystalem

  • 14. Data: 2008-04-01 07:02:15
    Od: kalin <q...@g...com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Niezupełnie każdy i raczej nie z billingu.
    > Co do odpowiedzialności karnej, trudno powiedzieć, czy i co wymyśli
    > prokurator, chociaż najbardziej mi trafia do przekonania art. 266 § 1
    > KK, ale niska szkodliwość czynu itp.

    kazdy o ile nr jest niezarejestrowany ;)

  • 15. Data: 2008-04-01 07:06:12
    Od: kalin <q...@g...com>

    powiedzcie mi czy nr telefonu (jesli jest to niezarejestrowany prepaid)
    jest daną osobową??

  • 16. Data: 2008-04-01 07:22:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kalin pisze:
    > powiedzcie mi czy nr telefonu (jesli jest to niezarejestrowany prepaid)
    > jest daną osobową??

    Ani numer telefonu, ani rejestracyjny samochodu ani nawet numer dowodu
    nie jest daną osobową w rozumieniu stosownej ustawy.

    M.

  • 17. Data: 2008-04-01 07:33:16
    Od: kalin <q...@g...com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Ani numer telefonu, ani rejestracyjny samochodu ani nawet numer dowodu
    > nie jest daną osobową w rozumieniu stosownej ustawy.
    >
    > M.

    więc o co kurde chodzi skoro ja wszedlem bezpodstawnie na konto w celu
    sprawdzenia czy dana osoba pisze pod nr mojej laski, ktory notabene i
    tak znalem ;)
    Co najwyzej firma moze mi zarzucic to ze wszedlem na konto, ale zeby
    byla tu mowa o naruszeniu ustawy o ochronie danych osobowych to nie
    widze... Wiec do czego prokurator moze sie przyczepic???

  • 18. Data: 2008-04-01 07:56:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.04.2008 kalin <q...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > byla tu mowa o naruszeniu ustawy o ochronie danych osobowych to nie
    > widze... Wiec do czego prokurator moze sie przyczepic???

    MZ jak się uprze to z wymienionego już Art. 267. ale u.2. "..kto w celu
    uzyskania informacji, do której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje
    się urządzeniem podsłuchowym, wizualnym albo innym urządzeniem
    specjalnym."

    Posłużyłeś się innym urządzeniem specjalnym do uzyskania informacji do
    której nie byłeś uprawniony.

    Ewentualnie, jak coś z tą infomacją zrobiłeś (np. powiedziałeś
    koledze/dziewczynie/etc) to rozłącznie z powyższym art. 266. § 1.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2008-04-01 08:42:25
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 01-04-2008 o 09:01:10 kalin <q...@g...com> napisał(a):

    > to nie bylo wlamanie tylko nieuzasadnione wejscie na konto, zadne
    > informacje na zewn nie wyplynely, a ja w zaden sposob ich nie
    > wykorzystalem

    Sięgnij do papierów jakie podpisywałeś przy zatrudnianiu sie ewentualnie
    do regulaminow wewnętrznych gdzie powinno być określone co wolno a czego
    nie wolno.
    Piszesz o nieuzadanionym wejściu na konto klienta, czyli co ? zasadą jest,
    ze wchodzisz na konto klienta tylko wtedy kiedy klient dzwoni ?

    Prokurator nie ma tu nic do tego, abonent nie poniósł żadnej szkody.

    --
    Tomasz Renik - nr 501681222

  • 20. Data: 2008-04-01 09:58:31
    Od: kalin <q...@g...com>

    Tomek Renik pisze:

> [...]
    > jest, ze wchodzisz na konto klienta tylko wtedy kiedy klient dzwoni ?
    >
    > Prokurator nie ma tu nic do tego, abonent nie poniósł żadnej szkody.

    poczytam sobie je.
    Zasada jest taka jak piszesz. jednak w tej firmie dziennie takich wejsc
    na konta sa setki, tyle ze nikt tego nie zglasza jesli nie ma potrzeby.
    W moim wypadku koles zglosil, oni udowodnili mi ze sie logowalem wiec
    teraz mam problemy
    To co mi moze zrobic prokurator?