  • 1. Data: 2008-03-31 20:21:17
    Temat: Wymiana dowodow - obowiazek zalaczenia (okazania) aktu malzenstwa - skad wynika
    Od: Darius <d...@y...ie>

    Gdzie w ustawie lub przepisach wykonawczych pojawia sie wymog
    dolaczania/okazywania aktu malzenstwa
    _______________________________
    Dziennik Ustaw z 2001 r. Nr 87 poz. 960

    USTAWA

    z dnia 10 kwietnia 1974 r.

    o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    (tekst jednolity)
    _________________
    gdy z wniosku o wymiane dowodu wynika,
    ze Kierownik USC sprawdza jedynie zgodnosc danych od 1 do 10 z akten
    urodzenia (malzenstwa Nr ___)

    a tam jedyny punkt, ktory moze zmienic malzenstwo u mezczyzny to
    nazwisko 1/2 czlon
    nazwisko rodowe (nie zmienia sie)

    Czyli nazwisko.

    Stary ksiazeczkowy dowod osobisty zawieral wpis o zawarciu malzenstwa
    z pieczeciami USC, opkragla, podluzna, podpisem, , data zawarcia
    malzenstwa, numerem aktu, data dokonania wpisu ( w dniu zawierania
    malzenstwa).

    Dodatkowo wnioskodawca sam potwierdza zgodnosc danych pod
    odpowiedzialnoscia prawna.

    Wpis o zawarciu malzenstwa nie zostal w dowodzie uchylony, zmieniony,
    uniewazniony,
    a zatem zastepuje informacje o nazwisku , noszonym po zawarciu
    malzenstwa, zawarta dodatkowo w akcie malzenstwa.

    Stad pytanie o przepisy wykonawcze i obowiazek okazywania/ zalaczania
    aktu malzenstwa z innego miasta (poza miejscem wydawania dowodu).

    Mezczyzni nie wymieniali dowodow ksiazeczkowych z powodu zawierania
    malzenstwa, gdy nie zmienialy sie dane osobowe.

    Tylko konkrety z ustawy, KPA i innych przepisow, ustaw, ktore mozna
    zacytowac, bez poezji

  • 2. Data: 2008-03-31 20:33:17
    Od: Darius <d...@y...ie>

    On Mar 31, 10:21 pm, Darius <d...@y...ie> wrote:
> [...]
    > malzenstwa, gdy nie zmienialy sie dane osobowe.
    >
    > Tylko konkrety z ustawy, KPA i innych przepisow, ustaw, ktore mozna

    Wymogi z miasta Chelmiec.

    http://www.bip.chelmiec.iap.pl/169,174/174/

    "
    Osoby pozostające w związku małżeńskim powinny okazać urzędnikowi
    oryginał aktu ślubu lub dołączyć do wniosku skrócony odpis aktu
    małżeństwa.
    "

    Wystarczy zatem okazac -lub- dolaczyc
    Jak wystarczy okazac,
    to dlaczego nie wystarczy okazac wpisu USC w d.o. o zawartym zwiazku
    malzenskim i noszonym nazwisku ?

    (znow konkrety, bez poezji, przepisy wykonawcze do ustawy)

    A dalej.z ustawy:
    (czyli nie umieszcza sie informacji o statnie cywilnym, a jedynie o
    nazwisku rodowym, nazwisku i imionach)

    Prawo jazdy to inny resort, ale juz zawiera te aktualne dane. ok
    Ale dowod ksiazeczkowy dokladnie zawiera informacje o nazwisku rodowym
    + zawartym malzenstwie,
    a to nie jest przedmiotem zainteresowania ustawodawcy, a zatem organu
    wykonawczego administracji.
    Czyli przedmiotem zainteresowania organu jest nazwisko, nazwisko
    rodowe,
    a nie "stan cywilny" , wynikajacy z aktu malzenstwa.

    Z tego zatem wynika, ze nie dziala centralna baza , typu PESEL i USC ,
    wydzial wydajacy dowody, z niej nie korzysta.
    Jednoczesnie akty malzenstwa na potrzeby wymiany dowodu sa wydawane
    bezplatnie,
    zatem nie generuja przychodu urzewdu go wydajacego, chyba ze
    rozliczenie jest dokonywane z innego funduszu budzetu centralnego,
    przeznaczonego na operacje wymiany dowodow.

    Niemniej kilka milionow aktow malzenstwa zostalo wydanych bezplatnie
    na cele wymiany dowodow.
    Jakkolwiek celem nie bylo potwierdzenie stanu cywilnego a jedynie
    nazwiska.

    Art. 37. 1. W dowodzie osobistym zamieszcza się:
    1) nazwisko i imię (imiona) oraz imiona rodziców i nazwisko
    rodowe,
    2) datę i miejsce urodzenia,
    3) adres miejsca zameldowania na pobyt stały, a w razie jego braku
    - zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące; w
    przypadku braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy
    trwający ponad dwa miesiące, danych o adresie nie zamieszcza się,
    4) płeć, wzrost w centymetrach i kolor oczu,
    5) numer ewidencyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu
    Ewidencji Ludności (PESEL),
    6) nazwę organu wydającego, datę wydania oraz termin ważności
    dowodu osobistego.

  • 3. Data: 2008-04-01 05:34:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darius" <d...@y...ie> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Mar 31, 10:21 pm, Darius <d...@y...ie> wrote:

    > Wymogi z miasta Chelmiec.
    Chełmiec nie uzyskał praw miejskich.

    A co meritum, to urzędowym poświadczeniem zawarcia małżeństwa jest odpis
    aktu, a ni wpis w dowodzie osobistym i pewnie o to chodzi. Przy okazji
    wydawania nowych dokumentów aktualizuje się bazę PESEL. Inna sprawa, ze w
    mojej ocenie stosowne dane powinien sobie sam Urząd w ramach postępowania
    administracyjnego ściągać.

  • 4. Data: 2008-04-01 06:57:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Napisz skargę do wojewody, tylko jasniej, bo niewiele zrozumiec mozna.
    JaC

  • 5. Data: 2008-04-01 21:05:40
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2008 07:34:50 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Inna sprawa, ze w
    > mojej ocenie stosowne dane powinien sobie sam Urząd w ramach postępowania
    > administracyjnego ściągać.

    Dokładnie tak.
    Bezsilność, niechcizm czy niedasizm dość często w PL urzędach przerzuca się
    na klienta/petenta.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 6. Data: 2008-04-01 22:34:37
    Od: Darius <d...@y...ie>

    On Apr 1, 8:57 am, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Napisz skargę do wojewody, tylko jasniej, bo niewiele zrozumiec mozna.
    > JaC

    Sprawa jest trywialna, pisanie skargi bezzasadne jako uciazliwe.
    Pytanie bylo,
    czy sa przepisy wykonawcze, administracyjne do ustawy, okreslajace
    dodatkowe wymogi
    okazywania aktu malzenstwa.

    Przez analogie, podczas skladania wniosku o wydanie paszportu =
    zalaczanie/okazywanie aktu malzenstwa.

    Nie jest podana podstawa prawna pouczenia, a zatem wynika z przepisow
    wykonawczych, tylko ktorych i z jakiej ustawy, bo nie z przedmiotowej.