  • 61. Data: 2017-09-22 21:47:24
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W wypadku samochodu jest prawo jazdy. W wypadku broni pozwolenie na jej
    > noszenie. Czy w razie spowodowania wypadku w ramach retorsji stosujemy
    > najeżdżanie na sprawcę radiowozem? Po co szukasz głupich porównań?

    A w przypadku broni rozmawiamy o prawie do _noszenia_ broni (jawnie lub
    niejawnie) czy o prawie do _posiadania_ broni (w domu)?

    AFAIR obecne batalie prawne w USA podkreślają znaczenie tych "detali".

    --
    A. Filip

  • 62. Data: 2017-09-23 02:29:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 21:47:24 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    > A w przypadku broni rozmawiamy o prawie do _noszenia_ broni (jawnie lub
    > niejawnie) czy o prawie do _posiadania_ broni (w domu)?
    >
    > AFAIR obecne batalie prawne w USA podkreślają znaczenie tych "detali".

    To nie o to chodzi.
    Prawo do posiadania broni gwarantuje w USA konstytucja.
    A ze czasy dzikiego zachodu sie skonczyly, to wielu by tam chetnie
    zakazalo posiadania.
    No ale nie moga, bo konstytucja.

    No to ograniczaja jak moga - zakaz noszenia chocby.

    J.

  • 63. Data: 2017-09-23 06:59:28
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > zakazalo posiadania.
    > No ale nie moga, bo konstytucja.
    >
    > No to ograniczaja jak moga - zakaz noszenia chocby.

    To nie słyszałeś interpretacji w duchu że konstytucja USA nie gwarantuje
    prawa do posiadani broni _indywidualnym obywatelom_ ? Obecne (prawomocne)
    interpretacje sądów w USA jak wydaje się przestały dryfować w tym kierunku.

    --
    A. Filip

  • 64. Data: 2017-09-23 09:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Ja nie jestem za prawem "każdego wariata" do broni palnej.
    > Za prawem "przeciętnego obywatela" jak najbardziej.

    Na pierwszy rzut oka widac dwa problemy:
    - jak ich rozróznic?
    - po co posiadanie broni przez przecietnego obywatela?

    > Sprowadza się to do tego czy wyjątkiem ma być posiadanie broni i
    > pozbawienie prawa do posiadania broni.
    >
    > *Dla mnie* ostre restrykcje w prawie do posiadania broni są niemal
    > jawną deklaracją że wróg którego się boją "prawodawcy" jest przed
    > granicą. Taka deklaracja ma bardzo daleko idące konsekwencje dla nie
    > idiotów.

    Wybacz, w tonie sugerujacym ze ktos kto ma zdanie przeciwne to idiota nie
    mam zamiaru dyskutowac.
    Sprobujesz sparafrazowac swoje zdanie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 66. Data: 2017-09-23 09:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W wypadku samochodu jest prawo jazdy. W wypadku broni pozwolenie na jej
    > noszenie. Czy w razie spowodowania wypadku w ramach retorsji stosujemy
    > najeżdżanie na sprawcę radiowozem? Po co szukasz głupich porównań?

    W przypadku samochodu mamy kurs teoretyczny 20 (?) godzin nauki
    praktycznej po czym codziennie dochodzimy do wprawy posługując się autem
    na codzien.

    A co w przypadku duzo grożniejszego przedmiotu jakim jest broń?
    Jakie szkolenie proponujesz, zeby było adekwatne do zagrozenia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 65. Data: 2017-09-23 09:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No ale nie moga, bo konstytucja.

    A tak naprawde to nie konstytucja bo ja moznaby zmienic - prawo chciano
    juz zmienic wielokrotnie i zawsze w poprzek stawała jedna organizacja
    ktora zupełnie przypadkiem jest powiazana z producentami broni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 67. Data: 2017-09-23 09:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To nie będę się narzucał z przypominaniem.

    > Tylko dla ciebie nieporównywalne.

    Tylko? Jakies badania?

    > Ale nie z powodu cukrzycy i nie na pewno.
    > Może się długość życia poprawi, wszach otyli żyją krócej.

    Ale to przeciez jest przebadane... Brak dobrobytu, głód, brak dobrej
    opieki medycznej - potrzebujesz dowodów?

    > Nie zamierzam wkładać ręki pod wrzątek. Nie będę też milczał jak
    > pożyteczni idioci udowodniają ze nie ważny przemysł i finanse
    > kraju a ważna jest tylko ekologia.
    > Natomiast doświadczenia innych krajów mnie nauczyły, chcesz mieć
    > kwitnąca gospodarkę pozamykaj ekologów (Chiny). A ostatnio w tym
    > kierunku skręca USA. Jeszcze tego nie zauważyłeś?
    > Napisałeś już ich prezydentowi co o tym myślisz?

    Z jakiegos konkretnego powodu przeskoczyłes z posiadania broni na
    ekologię?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 68. Data: 2017-09-23 12:14:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-23 o 09:01, Budzik pisze:

    > Tylko? Jakies badania?

    To poproszę linka wykazującego że to "nieporównywalne".
    Moga być z badań skoro się upierasz.

    > Ale to przeciez jest przebadane... Brak dobrobytu, głód, brak dobrej
    > opieki medycznej - potrzebujesz dowodów?

    Spora część naszego społeczeństwa ma "brak dobrobytu".
    Głodu nie ma, dobrej opieki medycznej też nie.
    Co chcesz mi udowodnić?

    Bo to kolejny gorący temat.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2017-09-23 17:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To poproszę linka wykazującego że to "nieporównywalne".
    > Moga być z badań skoro się upierasz.

    To jest moja opinia.
    W przeciwienstwie do twojej tezy która wskazała ze jestem jedyna osobą
    która ma takie zdanie.

    > Spora część naszego społeczeństwa ma "brak dobrobytu".
    > Głodu nie ma, dobrej opieki medycznej też nie.
    > Co chcesz mi udowodnić?

    No własnie to ze jak wprowadzisz głód to nie bedzie lepiej niz teraz.
    Opieka medyczna jest jaka jest - na pewno o wiele lepsza niz w dawnych
    czasach gdzie srednia długośc zycia była duzo mniejsza niz obecnie.
    Co chce ci udowodnic - ze skupiasz sie na "zmianie" i "ograniczeniu"
    zapominajac jaki jest "cel".

    > Bo to kolejny gorący temat.

    A dasz rade wrocic do tego o czym rozmawialismy?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 70. Data: 2017-09-23 17:51:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-23 o 17:00, Budzik pisze:

    > To jest moja opinia.
    > W przeciwienstwie do twojej tezy która wskazała ze jestem jedyna osobą
    > która ma takie zdanie.

    I zakładasz ze mnie nie wolno mieć opinii tylko muszę ci udowadniać
    jakieś badania linkami?

> [...]
    > czasach gdzie srednia długośc zycia była duzo mniejsza niz obecnie.
    > Co chce ci udowodnic - ze skupiasz sie na "zmianie" i "ograniczeniu"

    Cel to ograniczenie. I ty ten cel wybrałeś postulując ograniczenie
    w dostępie do broni. A może coś pomyliłem i nie chciałeś ograniczać?

    > A dasz rade wrocic do tego o czym rozmawialismy?

    Rozmawiamy.
    A ty sam wypowiadasz się w tym drobnym odstępstwie od tematu.
    Czyli nie jesteś specjalnie przeciw.