  • 21. Data: 2014-03-14 18:04:21
    Temat: Re: Obowiązek kablowania konstytucyjny.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-14 17:24, Sonn pisze:
    > Dziwi cię to jeszcze w tym kraju?

    Dziwi mnie Twoje zdziwienie.

    Masz jakieś inne odczucia poza obojętnością?

    "Sorry Polsko"?

  • 22. Data: 2014-03-14 18:33:45
    Od: "Me" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...

    >Przepisy odnośnie tych "niepoważnych" czynów stosuje się tak samo jak przy
    >poważnych przestępstwach

    E tam, nie musisz klarować jak jest... Ja już w pierwszej wypowiedzi
    napisałem, że to wszystko trąci zatęchłym PRL-em!

    >No to może w ogóle zrezygnujmy z postępowania dowodowego, co?

    Jakiś dowód trzeba mieć. W sumie tak samo jak umieć zrobić dobre zdjęcie :-)

    M.

  • 23. Data: 2014-03-14 23:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2014, Smok Eustachy wrote:

    > W dniu 14.03.2014 01:11, Sonn pisze:
    > /.../
    >>
    > Ale w wykroczeniach jej nie wpisali.

    Masz k.p. w s. o w. do ponownego przeczytania ;)

    Przecież on się w połowie składa z odesłań do KPK - dlaczego
    w tym przypadku miałoby być inaczej?
    Art.41 to pies?
    Tam jest "odpowiednio", czyli nie "stosuje się" (przepisując
    słowo w słowo), lecz *odpowiednio* zmieniając oskarżonego na
    obwinionego, przestępstwo na wykroczenie itede.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-03-15 12:49:46
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jako zwykły Kowalski co trochę jeździ marudząc ale przyznaję rację. :-)
    >
    > Ale do jasnej cho... Dlaczego nie można było tego zrobić raz i porządnie
    > jak już państwo ma być opresyjne.
    >
    > A teraz co? Takiego bajzlu już dawno nie było.
    > Będziemy płacić za nieudolność, niekompetencje, bylejakość... rządu.
    > Ech... Nawet opresyjność g...niana. :-(

    Też przyznaję rację Wam obu, poza tym mam jeszcze jedną refleksję
    w związku z tematem i sprawą Trynkiewicza. Obie te sprawy są
    w pewnym sensie podobne: przestępcy/ popełniający wykroczenie
    unikają kary na skutek słabej sprawności państwa. W obu sytuacjach
    ma miejsce obrona przez "imposybilizm", czyli retoryczne eksploatowanie
    jakiejś normy prawnej, aby ukaranie nie było możliwe - mimo, że
    zagrożenie powodowane przez obecny stan jest realne i bezdyskusyjne
    oraz poszechnie deklarowana jest wola rozwiązania problemu.

    Natomiast różnica (oczywiście poza wagą popełnionego czynu)
    jest taka, że w sprawie mandatów znacznie więcej osób, kierując
    się własnym interesem, jest za "imposybilizmem". Zatem determinacja
    słabego państwa, aby wziąć byka za rogi, jest znacznie mniejsza.

  • 25. Data: 2014-03-15 13:36:52
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.03.2014 12:49, ikarek pisze:
    /.../
> [...]
    > zagrożenie powodowane przez obecny stan jest realne i bezdyskusyjne
    > oraz poszechnie deklarowana jest wola rozwiązania problemu.

    Trynkiewicz uniknął wskutek słabej? Przecież dostał czapę. Michnik mu
    załatwił zmianę kary.

> [...]
    > się własnym interesem, jest za "imposybilizmem". Zatem determinacja
    > słabego państwa, aby wziąć byka za rogi, jest znacznie mniejsza.

    Domniemanie niewinności jest szerzej normą prawną, powodująca
    imposybilizm. Wprowadźmy domniemanie winności.

  • 26. Data: 2014-03-15 13:37:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
> [...]
    > słowo w słowo), lecz *odpowiednio* zmieniając oskarżonego na
    > obwinionego, przestępstwo na wykroczenie itede.

    To jak to przeszło w ogóle?

  • 27. Data: 2014-03-15 14:12:35
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Domniemanie niewinności jest szerzej normą prawną, powodująca
    > imposybilizm. Wprowadźmy domniemanie winności.

    Zasada niekarania 2x za to samo przestępstwo jest zapewne równie
    istotna, co domniemanie niewinności. Ciężar czynów Trynkiewicza
    jest przytłaczający w porównaniu do jednostkowego wykroczenia
    drogowego - jednakże te wykroczenia w swej masie powodują
    hakabombę setki razy potworniejszą, niż wyczyny tamtego.

    Chodzi o efekt skali, który można osiągnąć tylko - jak rozumiem,
    bo prawnikiem nie jestem - karą w trybie administracyjnym. Nie
    o "państwowe" ustalanie winnych, bo to jest kosztowne, nieskuteczne
    i niepotrzebne w przypadku *wykroczeń*. Właściciel samochodu,
    który oficjalnie nic nie wie i broni się konstytucją przed mandatem(!),
    faktycznie albo rozliczy się z kierowcą, albo drugi raz nie pożyczy
    mu samochodu.

    http://www.youtube.com/watch?v=MP5bsSxQpDk

  • 28. Data: 2014-03-15 18:37:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.03.2014 14:12, ikarek pisze:
    /..../
    > Chodzi o efekt skali, który można osiągnąć tylko - jak rozumiem,
    > bo prawnikiem nie jestem - karą w trybie administracyjnym.

    W trybie administracyjnym też winnego masz karać a nie niewinnego.

  • 29. Data: 2014-03-15 21:48:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-13 08:50, Me pisze:
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dziś jak kogoś dupa boli to mówi, że to niezgodne z konstytucją...
    > A dlaczego kara za niewskazanie???
    > Właściciel powinien przyjąć na klatę wykroczenie w pełnym zakresie tak
    > jakby on był sprawcą!

    A dlaczego tylko właściciel samochodu?
    Właściciel innych narzędzi też powinien trawić pod topór.
    Noża, pistoletu, młotka, cegły, itd.

    Aaa, no i prokuratorów będzie można zwolnić. Nie będą potrzebni.

    --
    MN

  • 30. Data: 2014-03-15 23:20:19
    Od: "Me" <m...@a...pl>

    .pl...

> [...]

    >Noża, pistoletu, młotka, cegły, itd.

    >Aaa, no i prokuratorów będzie można zwolnić. Nie będą potrzebni.

    Skoro dostrzegasz problem masowego unikania odpowiedzialności przez np.
    nożowników to czemu nie?
    Zakładaj tablice rejestracyjne na noże i topory...
    Chyba, że w dobie XXI wieku znasz jakąś inną metodę oznaczania przedmiotów
    niebezpiecznych?

    M.