    From: Czeresniak <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [OT] jaka zasada działania fotoradaru
    Date: Wed, 31 Mar 2010 22:02:57 +0200

    Witam,
    Jadąc dziś autkiem zauważyłem stojące na poboczu drogi auto straży
    miejskiej z fotoradarem. Ponieważ nie jechałem zbyt szybko miałem okazję
    przyjrzeć się zainstalowanym urządzeniom dokładniej niż zwykle.
    Auto straży miejskiej stało zaparkowane równolegle do drogi, a z przodu
    w atrapie chłodnicy miało zamontowane równolegle do osi wzdłużnej auta
    urządzenie do pomiaru prędkości (czarna puszka ze stożkowatą
    powierzchnią czołową).Zaciekawiło mnie ustawienie kamery pod kątem innym
    niż 0st względem osi wzdłużnej auta a tym samym ustawionej nie w osi
    czujnika prędkości. Wobec tego nasunęło mi się pytanie związane z
    sytuacją, w której na jezdni dwupasowej poruszają się równolegle dwa
    auta i prędkość przekracza auto jadące po pasie umieszczonym przy
    poboczu a kamera jest ustawiona na drugi pas. W takiej sytuacji byłoby
    możliwe, że zdjęcie zostanie zrobione niewłaściwemu pojazdowi. Czy są
    gdzieś ogólnodostępnie umieszczone wytyczne opisujące prawidłową
    konfigurację, pod względem kątów ustawienia, czujnika prędkości z kamerą?
    Do tej pory byłem pewien, że takie urządzenia powinny być na stale
    zespolone i umieszczone w tej samej osi.

    Pozdrawiam
    Darek