  • 111. Data: 2008-01-31 20:01:14
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> writes:

    [ciap]

    > Z zakupem oprogramowania jest podobnie, jak z zakupem muzyki.

    Niezupełnie, jest cała masa różnic (art. 77 ustawy o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych).

  • 112. Data: 2008-01-31 20:35:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> writes:

    [ciap]

    > Nikt Ci nie zabrania zerwać umowy. Natomiast używasz tego systemu
    > według postanowień licencji, na którą się zgodziłeś. Jeśli zrywasz
    > licencję, to sam pozbawiasz siebie prawa do użytkowania tego
    > systemu. Tu nie potrzeba podstawy prawnej, ino trochę logicznego
    > myślenia.

    Podstawą prawną może być art. 77 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

  • 113. Data: 2008-01-31 20:38:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > A to poproszę o podstawę prawną zakazującą używania takiego
    > programu.

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych?

  • 114. Data: 2008-01-31 20:40:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Arek <a...@e...net> writes:

    [ciap]

    > Powtórzę więc - licencji można udzielić jedynie na OKREŚLONE POLA
    > EKSPLOATACJI. I licencję może otrzymać jedynie PODMIOT prawa czyli
    > albo osoba fizyczna albo przedsiębiorstwo.
    >
    > Nie ma żadnych bzdur typu "przywiązywania systemu do sprzętu"
    > itd. itp.

    Sam sobie odpowiedziałeś. Przywiązanie licencji do sprzętu to nic
    innego, jak udzielenie licencji użytkownikowi będącemu właścicielem
    sprzętu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 115. Data: 2008-01-31 20:58:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > ROTFL

    Z tym ROTFLem się zgadzam. Nikt nie ma prawa zabronić mi
    zainstalowania na będącej moją własnością płycie głównej
    oprogramowania alternatywnego dla dostarczonego wraz z tą płytą
    oprogramowania BIOS. Podobnie z zainstalowaniem systemu linuksowego
    na konsoli Xbox i podobnymi działaniami związanymi ze sprzętem
    komputerowym :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 116. Data: 2008-01-31 21:14:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Teraz dotarło, czy nadal będziesz się upierał, że licencja ma moc
    > równą ustawie?

    Hej, chodziło cały czas o nieszczęsny art. 278 ust. 2 kk. W tym
    przypadku licencja na dystrybucję programu komputerowego ma 'moc'
    ustawy, bo jest ustawa która tego zabrania :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 117. Data: 2008-01-31 21:15:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > A ponieważ nikt go w zasadzie i tak nie używa to naruszanie tych
    > licencji nikogo nie obchodzi ;P

    W świetle prawa licencje, na których są udostępniane systemy linuksowe
    są tak samo ważne, jak EULA Windows, niezależnie od tego, czy to 0,4,
    czy 40 procent rynku.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 118. Data: 2008-01-31 21:18:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> writes:

    > Już były pojedyńcze sprawy o *kradzież* bibliotek/programów GPL
    > które producenci "closed source" *bezprawnie* włączali do swoich
    > produktów. [ Nie pamiętam takich spraw w Polsce ]

    Ostatnio była bardzo głośna sprawa Busybox. Jeśli chodzi o polskie
    realia, to zauważ, że zgodnie z GPL supermarkety sprzedające gotowe
    składaki z zainstalowanym systemem linuksowym powinny się stosować
    do GPL i udostępniać kod źródłowy zainstalowanych na komputerze,
    objętych tą licencją programów komputerowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 119. Data: 2008-01-31 21:19:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Arek <a...@e...net> writes:

    [ciap]

    > To już teraz RZECZ staje się licencjobiorcą?

    Ty się śmiej, ale ja się zacząłem zastanawiać, czy zwykły
    mikroprocesor Intela jest utworem.

  • 120. Data: 2008-01-31 21:20:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> writes:

    [ciap]

    > podpisując umowę cywilną w myśl której możesz używać tego systemu
    > tylko, gdy to zrobisz. Od momentu, gdy się zgodzisz, powinieneś
    > traktować system i sprzęt jako jedną całość.

    Ależ nie! Możesz odinstalować Windows i zainstalować na tym
    komputerze coś innego, umowa OEM ci tego nie zabrania!