  • 101. Data: 2008-01-29 20:30:45
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tłumaczenie:
    >
    > Dziecko się obraziło i zabiera zabawki do innej piaskownicy. Rozważa
    > też możliwość poskarżenia się mamusi ;)

    Raczej nie mamusi - poskarży się monopoliście a p.Jurek albo p.Krysia
    odpowiedzialni za kontakt z klientami monopolisty utwierdzą Go w
    przekonaniu, że oczywiście ma rację !!!

  • 102. Data: 2008-01-29 22:16:53
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Zakończenie przydatności danego elementu komputera może wynikać
    > zarówno z jego awarii jak i archaiczności.

    To są minusy licencji OEM.

  • 103. Data: 2008-01-29 22:42:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    castrol <j...@w...wp.pl> writes:

    [ciap]

    > Czym sie rozni komputer z systemem operacyjnym od samochodu z jakims
    > tam oprogramowaniem, albo od ksiazki itp itd?

    To jest b. dobre pytanie.

  • 104. Data: 2008-01-30 05:44:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > To jest b. dobre pytanie.

    Róznica polega na tym, że producenci oprogramowania maja duzo lepszych
    prawnikow ;) Co kłuje w oczy np pisarzy, sam pamietam jak jeden ze
    znanych polskich autorow wywolal mega-flame-war piszac na newsach, ze
    pozyczanie ksiazek powinni byc zabronione ;)

    j.

  • 105. Data: 2008-01-31 14:53:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    castrol <j...@w...wp.pl> writes:

    > Zaluzmy ze producent mojej pralki wypowiada mi umowe pozwalajaca mi
    > korzystac z oprogramowania zainstalowanego w mojej pralki. Rozumiem
    > ze to oprogramowanie mam usunac bo nie mam do niego praw?

    Tak, dokładnie tak. Nawiasem mówiąc, to -- skoro dało się
    zainstalować NetBSD w tosterze -- to najprawdopodobniej da się
    w tej pralce zainstalować jakiś system operacyjny open source.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 106. Data: 2008-01-31 14:54:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Mówimy o PRAWIE. Więc ja się domagam podstawy PRAWNEJ dla
    > twoich twierdzeń.

    Odnośnie oprogramowania pralek to podst. prawną jest m.in. art. 74
    ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • 107. Data: 2008-01-31 15:01:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > To niech sprzedają. Jeszcze więcej ludzi jeszcze szybciej przejdzie
    > na linuxa.

    W przypadku systemów linuksowych masz do czynienia z całym zbiorem
    umów licencyjnych.

  • 108. Data: 2008-01-31 15:09:53
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    [ciap]

    > Ale do rzeczy: odpowiadalem przedpiscy, ktory glosil, ze polskie
    > prawo jest bardziej restrykcyjne niz amerykanskie.

    Zdaje się, że było do czasu DMCA.

  • 109. Data: 2008-01-31 16:24:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > W przypadku systemów linuksowych masz do czynienia z całym zbiorem
    > umów licencyjnych.

    A ponieważ nikt go w zasadzie i tak nie używa to naruszanie tych
    licencji nikogo nie obchodzi ;P Co na pewno uległo by zmianie gdyby
    nagle okazalo sie, ze zamiast 0,4% linux ma 40% rynku :)

    j.

  • 110. Data: 2008-01-31 16:37:39
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > A ponieważ nikt go w zasadzie i tak nie używa to naruszanie tych
    > licencji nikogo nie obchodzi ;P Co na pewno uległo by zmianie gdyby
    > nagle okazalo sie, ze zamiast 0,4% linux ma 40% rynku :)

    Już były pojedyńcze sprawy o *kradzież* bibliotek/programów GPL które
    producenci "closed source" *bezprawnie* włączali do swoich produktów.
    [ Nie pamiętam takich spraw w Polsce ]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Prawo odnosi zwycięstwa bez rozlewu krwi.