    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: OC25lat
    Date: Tue, 26 Nov 2002 11:13:58 +0100

    Ze względu że nie otrzymałem odpowiedzi,
    zamieszczam ponownie moje pytanko.
    Czy jeżeli w maju tego roku ukończyłem 25lat
    a teraz w grudniu muszę zapłacić OC to czy
    stawka zgodnie z prawem powinna być podwyższona
    o 30% dlatego że rocznikowo mam "nie mam" jeszcze 25lat.
    Czytałem ogólne przepisy gdzie mówi się o ukończeniu 25lat
    a dla mnie jest to jednoznaczne że ukończyłem 25 lat w maju.
    Czy jest sposób na PZU? Czy mogę załatwić to prawnie tak żebym
    nie był zmuszony do wyższej opłaty.
    Mam co prawda malucha więc to podwyższenie to nie jest jakaś potężna kwota
    pieniędzy,
    ale uważam że zasady są zasadami i prawo prawem
    i nie można przeginać naciągając ludzi przez niedoskonały program
    który nalicza rocznikowo, jeżeli w przepisach z tego co mi wiadomo
    nie ma mowy o rocznikowym naliczaniu dopłat tylko o ukończeniu
    25lat. Chyba że z przepisami się mylę i jest jasno powiedziane
    o roczniku a nie faktycznym stanie wieku!
    Za wszelkie info z góry dziękuję

    Pozdrawiam

    Darek