  • Data: 2007-11-11 11:19:52
    Temat: OC komunikacyjne czy aby obowiązkowe?
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wiem że OC jest obowiązkowe, tak stanowią przepisy.

    Jednak jeśli ktos ma samochód którego nie uzytkuje to dlaczego ma
    płacić OC, skoro nie stwarza zagrożenia, za co w takim razie opłata?
    Zobowiązanie wobec ubezpieczyciela/funduszu nie jest równoważne z
    ponoszonym ryzykiemm, w takim przypadku jest to bezpodstawna korzyść
    funduszu ubezpieczeniowego lubh ubezpieczyciela.

    Jest zrozumiałe że jeśli Policja złapie samochód bez OC to należy się
    opłata specjalna.
    Jednak obecne przepisy powodują że z taką kara występuje fundusz wobec
    osób które nie opłacają OC.

    Czy można zaskarzyć takie postępowanie, dodam że na razie nie
    otrzymałem takiej kary, ale jest inny problem mam zamiar użytkować
    pojazd i potrzebuję opłacić OC, okazuje się, ze muszę zapłacić zaległe
    OC za 2 lata - co jest sporą kwota w tym przypadku ok 1200 zł -
    zbliżoną do wartości pojazdu.

    Pzdr,.