  • 31. Data: 2008-03-27 14:10:48
    Temat: Re: No i bedzie sposob na chamskich "fotografow"
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> writes:

    [...]

    > Poza tym czemu mam nie robic zdjecia pieknej kamienicy

    Prawo zależne -- zapytaj architekta, czy możesz :)

  • 32. Data: 2008-03-27 14:36:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [...]

    > BTW zwykle mówiło się odwrotnie, i z tej właśnie przyczyny dawno
    > dawno temu zakazano korzystania z kuszy.

    Niom, i to nawet na gruncie prawa kanonicznego.

  • 33. Data: 2008-03-27 14:41:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr "Archie" Połoczański <archie@_fuckspam_.pl> writes:

    [...]

    > jest zbyt wstydliwy zeby go fotografowac ;]
    > Czy mam podac wszelkie dane Twojej firmy?;]

    Inaczej -- wystarczy podać dokładny opis słowny (tak jak
    w komunikatach policyjnych). Ominiesz prawo zakazujące wykonywania
    zdjęć, a wizerunek i tak zostanie rozpowszechniony (czyli i tak ustawa
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Rzecz jasna można również
    taki wizerunek narysować.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 34. Data: 2008-03-27 14:42:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [...]

    > PS: a jak udowodnisz, że zrobiłem zdjęcie, hmm? Może sobie
    > tylko patrzę przez wizjer ;->

    Ale wizerunek to szersze pojęcie niż fotka, i kwestia
    rozpowszechniania wizerunku jest uregulowana.

  • 35. Data: 2008-03-27 14:42:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> writes:

    [...]

    > Wystarczy zakupić teleobiektyw. Osoba fotografowana ze stukilku
    > metrów nie zdąży się sprzeciwić. :>

    LOL

  • 36. Data: 2008-03-27 14:48:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

    > Spytam mianowicie jak będziesz wyrażał swój sprzeciw jeśli
    > fotograf będzie miał obiektyw o ogniskowej dłuższej niż (powiedzmy)
    > 350 mm? ;)
    > Tubą? Posłańcem (na wrotkach)? :)

    Nie no wiesz to jest ogromne pole manewru dla nowych technologii.
    Wystarczyłoby wprowadzić wymóg umieszczania w aparatach
    fotograficznych nadajnika radiowego, który informowałby osoby
    posiadające odpowiednie odbiorniki o tym, że nakierowano na nie
    obiektyw. Wówczas nadajnik osoby potencjalnie fotografowanej
    wysyłałby do aparatu fotograficznego sygnał o przyznaniu lub nie
    licencji na sfotografowanie :)

    [...]

    > Tfórcy (ortografia zamierzona) już nie takie prawa wymyślali.

    Ale technicznie to jest do zrealizowania. Nie zrealizujesz natomiast
    w ten sposób ochrony wizerunku jako takiej.

    > Co gorsza parlament tracił czas na równie nieskuteczne (*zupełnie*
    > pomijając jakąkolwiek sensowność, bo to oddzielna sprawa)
    > przepisy...

    To jest bardziej kwestia techniczna niż prawna.

    > BTW: fotografowany, *jeśli* jest w stanie zajarzyć że ktoś
    > mu wizerunek utrwala, może stosować środki które zniechęcają
    > fotopstryka (zasłonić się np.), też nie można go zmusić do
    > pozowania.

    Mniej-więcej na takiej zasadzie działałby ten system radiowy.
    Nawiasem mówiąc, to podobno takie radio działa już w Japonii i służy
    do umawiania się na randki (sic!).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 37. Data: 2008-03-27 19:24:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > SzalonyKapelusznik <s...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Prawo zależne -- zapytaj architekta, czy możesz :)

    Nie rób dowcipów, bo jeszcze ktoś to wygugluje (kiedyś) i weźmie
    na poważnie!

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2008-03-27 19:35:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2008, Marcin Debowski wrote:

    > kosmetycznych niedoskonałości. A przecież mogli zaproponować bezwzględny
    > zakaz przy braku zgody.

    I rejestrację maszyn do pisania, obowiązkowo :)
    "wszystko już było", znaczy w zakresie wymyślania różności aż do absurdu.
    Jakby ktoś nie wiedział, to przypomnę że karalność sprzedaży soli (jako
    produktu podlegającego restrykcjom akcyzowym, bo sól jest oakzycowania)
    też.
    Nie, nie piszę o czasach Mieszka pierwszego czy innym średniowieczu
    (kiedy to ówczesny odpowiednik akcyzy z żup solnych podpierał budżet
    króla), tylko bieżące tysiąclecie!
    I dopiero "wojna na ogórki" (które wolały spleśnieć niż się ukisić
    w soli jodowanej) ubiła ten koncept "robienia dobrze pod przymusem"
    (znaczy sprzedawanie niejodowanej soli nie jest juz karalne :>).
    Jak się na to popatrzy, to żaden pomysł nie wydaje się niemożliwy
    (znaczy do ujęcia w prawie).

    > To chba jasne - notarialnie lub poprzez oflagowanie.

    Ten drugi koncept wygląda na tańszy!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-03-27 23:30:07
    Od: Pawex <c...@o...pl>

    Piotr Archie Połoczański napisał(a):
    > Tak sobie rzucasz moim nazwiskiem [na zdrowie] - im wiecej piszesz o
    > mnie tym
    > dla mnie lepiej. Chce byc znany jako adwersarz xsiaze Paweksa cb radia,
    > ktory to
    > jest zbyt wstydliwy zeby go fotografowac ;]
    > Czy mam podac wszelkie dane Twojej firmy?;]
    >
    > Jestes bucem i komuchem okrutnym, wystarczy ze to zaakceptujesz i bedzie
    > dobrze;]
    > Serdecznie pozdrawiam z Gdańska i wraz ze znajomymi zyczymy szybkiego
    > powrotu do zdrowia;]
    >
    > -Piotr

    Jesteś głupszy niż myślałem !

    Kończę z tobą bo widzę że nie tylko ja mam taką opinię o tobie, żyj
    durniu w swoim urojonym świecie.

  • 40. Data: 2008-03-27 23:43:16
    Od: Pawex <c...@o...pl>

    veri veri napisał(a):

    > hehehehe
    > Znany kretyn z pl.rec .foto i foto.cyfrowa, bryluje i tutaj obrazaniem
    > ludzi.
    > hihihihi
    >
    > veri

    Odważny jest bo myśli że siedzi w sieci to jest bezkarny.

    Pewnie dostał po mordzie kiedyś za robienie zdjęć tam gdzie nie potrzeba
    albo komuś się jego zdjęcia nie spodobały i ma z tego powodu kompleksy.

    Kolo nie nadaje się do cywilizowanego świata.

    Jak będzie dalej tak trollował to dostanie po mordzie od kogoś z grupy.