eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodnosc z umowa › Niezgodnosc z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.task.gda.pl!alf.amelek.gda.pl!not-for-mail
    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodnosc z umowa
    Date: Wed, 27 Sep 2006 17:20:47 +0000 (UTC)
    Organization: -
    Lines: 35
    Message-ID: <efebtf$su4$1@alf.lan.amelek.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: dsl.amelek.gda.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1159379459 28423 80.53.220.6 (27 Sep 2006 17:50:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Sep 2006 17:50:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.7.8-20050315 ("Scalpay") (UNIX) (Linux/2.6.17.10 (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:416242
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam. Zakupiłem (w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą,
    od firmy, przez Kup Teraz na allegro) urządzenie - bramkę VoIP.
    Urządzenie kosztowało 199 zł i jest moim zdaniem niesprawne, ale
    upewnienie się co do tego zajęło mi trochę czasu (sprzedający
    sugerował, że mam złej jakości łącze do Internetu - popracowałem
    nad QoS, niestety nie pomogło, zakupiłem bramkę VoIP innego
    producenta, pomogło... ale niestety w międzyczasie minęło 10 dni
    na zwrot "bo tak").

    Pozostała mi niezgodność towaru z umową. Sprzęt odesłałem, minęły
    2 tygodnie i dostałem pismo, w którym sprzedający twierdzi, że
    sprzęt jest sprawny i uzależnia zwrot sprzętu od zapłacenia za
    "koszty diagnostyki" (24,40 zł). Ewentualnie może przyjąć zwrot
    sprzętu, ale potrącając oprócz tej opłaty dodatkowo opłatę za
    "wypożyczenie" sprzętu (36,60 zł) - dostałbym około 60% ceny, choć
    zwróciłem towar bez śladów używania, w oryginalnym opakowaniu.

    Jakby tego było mało - "w przypadku braku odbioru sprzętu po
    upływie 2 miesięcy od daty przyjęcia do serwisu pobierana jest
    opłata w wysokości 3% jego wartości za każdy dzień składowania".

    Sprzęt jest importowany z Chin przez sprzedającego (pod spodem
    obudowy była naklejka "importer") i mam uzasadnione podejrzenie,
    że "ten typ tak ma" - albo odrzuty produkcyjne, albo od początku
    nieudana konstrukcja. Głównym (choć nie jedynym) problemem są
    silne zniekształcenia głosu w kierunku wychodzącym (rozmówca źle
    mnie słyszy). Sprzedający "nie ma mojego płaszcza" - twierdzi,
    że nie zaobserwował obniżenia jakości.

    W tej chwili nie mam ani sprzętu, ani pieniędzy. Sprzęt chyba
    nie był wystarczająco drogi, by warto było się sądzić...
    Jaki proponujecie zrobić następny krok?

    pozdrawiam
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1