  • Data: 2008-06-18 10:48:18
    Temat: Niezapłacona faktura - ze środków unijnych.
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    na początek przyznam się do błędu - nie bijcie. Prowadzę firmę - znajomy
    poprosił mnie o wykonanie usługi z mojego zakresu. Startował z firmą i
    starał się o dotację unijną (teraz to jest chyba 14k na start).
    Na początek poprosił mnie o przygotowanie oferty w formie pisemnej -
    jako podkładka do wniosku o dotację.
    I teraz wspomniany błąd - nie podpisałem z nim niestety żadnej umowy.
    Usługa wykonana, faktura przelewowa wystawiona - od listopada 2007 nie
    mogę doczekać się przelewu.
    Jestem systematycznie zwodzony, na spotkanie umawialiśmy się już chyba z
    10 razy - za każdym razem jakaś losowa okoliczność przypadkiem nie
    pozwoliła mu się ze mną spotkać.
    Próbował też przelewem - ze 3 razy na 2 różne konta twierdzi ze
    przelewał mi pieniądze - niestety ani śladu. Przy ostatniej okazji
    wymogłem przesłanie mi potwierdzenia przelewu - dostałem potwierdzenie w
    w wordzie ;].

    Teraz moje pytanie.. co mogę z tym zrobić zważając na to że nie mam
    żadnej podpisanej przez niego umowy. Czy sam fakt, że sporządziłem mu
    umowę, wystawiłem fakturę, a on ujął ją we wniosku o dotację nie
    oznacza, że zaakceptował usługę i skoro dotacja została mu przyznana to
    powinien zapłacić?
    Ewentualnie z której strony zacząć egzekwowanie tego? Urząd pracy (bo
    stamtąd dostał kasę), urząd skarbowy?

    Proszę o jakieś wskazówki.. pierwszy raz mam styczność z takim ..... i
    niestety człowiek uczy się na błędach.. tylko szkoda że swoich.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Jacek