  • 1. Data: 2009-10-24 21:11:46
    Temat: Nieuczciwa firma remontowa
    Od: "p p" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Mam następujący dylemat - wynająłem niedawno firmę remontowo-budowlaną do
    przeprowadzenia generalnego remontu domu. Z głupoty i nadmiernego zaufania
    dałem sporą zaliczkę na materiały potrzebne do wykonania remontu. Materiały te
    nigdy nie zostały przez tą firmę zakupione. W domu coś tam podłubali ale było
    to warte wg mnie może 1/3 kwoty (wg firmy dużo więcej), którą im dałem jako
    zaliczkę na materiały, po czym właściciel firmy stwierdził (prawdopodobnie
    znalazł bardziej opłacalne zlecenie), że nie będzie kontynuował remontu żebym
    znalazł sobie inną firmę nie podając powodu ani nie dając na piśmie
    wypowiedzenia umowy. Mam z nim umowę zlecenie na piśmie, że do danego dnia
    (który już minął) remont zostanie wykonany, w umowie mam też punkt, że mogę
    nie wypłacic wynagrodzenia lub potrącić część w razie nie wykonania umowy.
    Sprawę chcę oddać do sądu - nie chodzi już o pieniądze bo przepadły z mojej
    głupoty tylko o zasady... Nigdy nie byłem nawet w sądzie i nie wiem jak
    podejść do sprawy...co mogę zrobić, jak to załatwić aby firmie tej odechciało
    się oszukiwać ludzi...

  • 2. Data: 2009-10-24 22:30:40
    Temat: Re: Nieuczciwa firma remontowa
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    p p pisze:
    > Nigdy nie byłem nawet w sądzie i nie wiem jak
    > podejść do sprawy...co mogę zrobić, jak to załatwić aby firmie tej odechciało
    > się oszukiwać ludzi...

    Miałem tę samą sytuację rok temu. Poszedłem do radcy prawnego, on wysłał
    wezwania do zapłaty kary umownej, przygotował pozew, dokumenty, wysłał i
    odpowiadał na wezwania sądu. Przyszło zawiadomienie o rozprawie,
    pojechałem, druga strona się nie stawiła, wyrok wydany zaocznie z
    nakazem egzekucji (czy jak się to zwie). Jak na razie zapłaciłem tylko
    250 zł opłaty sądowej.

    Da się!

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 3. Data: 2009-10-25 06:24:41
    Od: "p p" <p...@W...gazeta.pl>

    Nie wiem za bardzo czego mogę oczekiwać - wg mnie jeśli firma bierze odemnie
    pieniądze na materiały a ich nie kupuje tylko uznaje to jako zapłatę za część
    wykonanej pracy to jest to dla mnie rodzaj wyłudzenia. Dodatkowo w bezczelny
    sposób po prostu przerywają pracę, nie wypowiadają pisemnie umowy, nie oddają
    mi nawet kluczy do domu i więcej się nie pojawiają! Dla mnie to było z góry
    zaplanowane oszustwo i naciąganie wg mechanizmu - firma zachęca niską kwotą
    usługi, nie robi prawie nic, wyciąga od klienta zaliczki, a jak klient
    orientuje się, że coś jest nie tak zwija się w pośpiechu...

  • 4. Data: 2009-10-25 16:34:27
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    p p pisze:
> [...]
    > usługi, nie robi prawie nic, wyciąga od klienta zaliczki, a jak klient
    > orientuje się, że coś jest nie tak zwija się w pośpiechu...

    A masz jakieś potwierdzenie, że te pieniądze były na materiały? Bo jeśli
    tak, to idź z tym od razu do prokuratury, wygląda faktycznie na
    zaplanowane oszustwo.

    Btw, ja też nie dostałem kluczy z powrotem - zgłosiłem na policji,
    przesłuchali szefa robotników i skierowali wniosek do sądu o ukaranie :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2009-10-25 18:13:46
    Od: "p p" <p...@W...gazeta.pl>

    witam,

    Mam dokument KP, że przekazałem określoną kwotę jako zadatek (nie było wprost
    napisane na co on jest). Myslę, że sensowne jest dochodzenie odszkodowania
    wyłącznie za niewywiązanie się z umowy...Jednocześnie przestrzegam wszystkich
    czytających przed dawaniem zaliczek..

  • 6. Data: 2009-10-26 02:11:43
    Od: Gen 101 <g...@g...com>

    On 25 Paź, 19:13, "p p" <p...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wyłącznie za niewywiązanie się z umowy...Jednocześnie przestrzegam wszystkich

    a to odkrycie :)

  • 7. Data: 2009-10-26 07:39:41
    Od: "p p" <p...@W...gazeta.pl>

    > a to odkrycie :)

    no tak, może to oczywiste i wydaje się naiwne ale firma ta miała u mnie duży
    kredyt zaufania ponieważ polecił mi ją mój znajomy. W przypadku osób
    polecanych czujność jest nieco wyłączona.

  • 8. Data: 2009-10-26 08:56:53
    Od: kaźmir kazikowski <k...@g...com>

  • 9. Data: 2009-10-26 17:26:26
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Paź, 09:56, kaźmir kazikowski <k...@g...com> wrote:

    > gdybyś napisał uczciwa firma remontowa to moze byłonby ciekawe :)

    To ja mialem takiego farta, ze wlasnie taka firme (a wlasciwie
    czlowieka orkiestre) znalazlem?

    Pozdrawiam
    Rafal