  • 1. Data: 2009-10-24 20:10:42
    Temat: [prasa] Parkowanie na terenie prywatnym
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Ciekawy pomysł:
    http://www.rp.pl/artykul/212825,382156_Prywatny_mand
    at_za_zle_parkowanie.html

    tylko ile trzeba się nachodzić, aby wyegzekwować jeśli sprawca nie chce
    płacić dobrowolnie ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 2. Data: 2009-10-24 20:22:57
    Temat: Re: Parkowanie na terenie prywatnym
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Paź, 22:10, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:
> [...]
    > płacić dobrowolnie ?
    >
    > --
    > Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia

    "Studenci zaoczni tłumaczą, że podczas weekendowych zjazdów nie mają
    gdzie parkować (parking przy uczelni kosztuje 8 zł), dlatego stają
    tam, gdzie są wolne miejsca."

    Czyli nie ma miejsc ale sa.

  • 3. Data: 2009-10-24 20:32:51
    Temat: Re: [prasa] Parkowanie na terenie prywatnym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    at_za_zle_parkowanie.html

    > tylko ile trzeba się nachodzić, aby wyegzekwować jeśli sprawca nie chce

    Raczej nikt nie wyegzekwuje pieniędzy na podstawie tajnego regulaminu,
    który zakłada o rząd wielkości wyższe ceny za usługę niż normalne dla
    tego rodzaju usługi, a o której to usłudze i regulaminie kierowca
    dowiaduje się dopiero z kartki za wycieraczką.

    Bulwersujące jest tu tylko to, że CEPiK każdemu jest gotów podać dane
    właścicieli pojazdów każdemu kto się zgłosi.

    No i jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku gdy syndyk (jak sam
    twierdzi) wykonał usługę płatnego parkowania na rzecz kierowcy, to nawet
    pomimo że kierowca nie zapłacił (jak twierdzi syndyk "jeszcze nie
    zapłacił") powinien być chyba już wystawiony paragon za tą usługę i
    odprowadzony do US podatek VAT.

    Prawda jest taka, że błędem prawa jest to, że policja nie może ukarać za
    wykroczenie drogowe które ma miejsce na terenie prywatnym.
    Jeżeli na terenie prywatnym jest dostępna publicznie droga, to powinno
    to być traktowane tak samo jak na normalnej publicznej drodze.
    Swoją drogą jak by to wyglądało w przypadku prywatnych dróg (np.
    autostrad) o których od czasu do czasu się mówi (jeszcze chyba takiej
    nie ma, ale nie widzę przeszkód żeby prywatny kapitał taką wybudował) -
    tam też nie będzie obowiązywać PoRD?

    IMO to że droga ma prywatnego właściciela niekoniecznie zmienia to, że
    jest drogą publiczną (w sensie publicznie dostępną), a na takich prawo
    drogowe powinno obowiązywać.

  • 4. Data: 2009-10-24 20:40:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >"Studenci zaoczni tłumaczą, że podczas weekendowych zjazdów nie mają
    >gdzie parkować (parking przy uczelni kosztuje 8 zł), dlatego stają
    >tam, gdzie są wolne miejsca."

    Swoja droga pazernosc pseudouczelni tez nie ma granic.
    Skoro biora wysokie czesne, to by chociaz w promocji udostepnili parking za
    free.

    PS. Chyba pierwszy klient parkingu pana syndyka juz sie pojawil na tej
    grupie pare dni temu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-10-24 20:43:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SDD napisal:
    > Swoja droga pazernosc pseudouczelni tez nie ma granic.
    > Skoro biora wysokie czesne, to by chociaz w promocji udostepnili parking za
    > free.

    A mozesz sprecyzowac zwiazek uslugi nauczania z usluga parkingowa?
    Bo za cholere tego zwiazku nie widze. A jak zaczniesz dotowac
    dojezdzajacych samochodami, to zaraz dojezdzajacy komunikacja
    publiczna wyskocza z zadaniem dotowania biletow. Bo niby dlaczego
    maja byc poszkodowani w dostepie do koryta?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-24 21:34:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A mozesz sprecyzowac zwiazek uslugi nauczania z usluga parkingowa?
    > Bo za cholere tego zwiazku nie widze. A jak zaczniesz dotowac

    Co dotowac?
    Jest chyba roznica miedzy dotowaniem a nie pobieraniem oplaty.
    Jesli w McDonaldzie toaleta kosztuje 50 gr a za okazaniem paragonu jest za
    darmo to tez uwazasz, ze McDonald dotuje swych konsumentow?

    > dojezdzajacych samochodami, to zaraz dojezdzajacy komunikacja
    > publiczna wyskocza z zadaniem dotowania biletow. Bo niby dlaczego

    Po pierwsze czesc studentow zaocznych (ci, ktorzyu nie ukonczyli 26 lat) i
    tak maja dotowane niektore srodki transportu (PKP< komunikacja miejska), po
    drugie, to nie w MPK bierze pieniadze za ich studia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-10-24 21:37:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SDD napisal:
    > Jest chyba roznica miedzy dotowaniem a nie pobieraniem oplaty.

    Naprawde? Jezeli utrzymanie parkingu kosztuje kwote x a udostepniasz
    go za darmo, to w tym momencie ta kwota jest dotacja dla parkujacych.
    A biorac pod uwage kontekst lubelski, gdzie UMCS wlasnie robi bokami
    i zwalnia 400 ludzi, to propozycja udostepnienia darmowego parkingu
    wywola wojne. Zwroc uwage, ze szanowni studenci bocza sie na parking
    kosztujacy ok. 1 zl/godz (8 zl za dzien).

    > Jesli w McDonaldzie toaleta kosztuje 50 gr a za okazaniem paragonu jest za
    > darmo to tez uwazasz, ze McDonald dotuje swych konsumentow?

    Tak.

    > Po pierwsze czesc studentow zaocznych (ci, ktorzyu nie ukonczyli 26 lat) i
    > tak maja dotowane niektore srodki transportu (PKP< komunikacja miejska), po
    > drugie, to nie w MPK bierze pieniadze za ich studia.

    Oplate wnosza za STUDIA, nie za PARKOWANIE. Za parkowanie jest osobna oplata.
    Jezeli chcieli miec darmowy parking trzeba bylo zapisac sie do lodzkiej AHE.
    Tam to w zasadzie nawet nie musieli sie pojawiac, zeby dostac ten dyplom :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-10-24 22:38:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > wywola wojne. Zwroc uwage, ze szanowni studenci bocza sie na parking
    > kosztujacy ok. 1 zl/godz (8 zl za dzien).

    Idac tym tropem nalezaloby wprowadzic oplaty za korzystanie z podlog,
    schodow i wind uczelni - w koncu ich utrzymanie tez kosztuje - trzeba
    malować, sprzątać, konserwowac. O WC nawet nie wspomne - bo to oczywiste, ze
    generuja one niemale koszty.

    > Oplate wnosza za STUDIA, nie za PARKOWANIE. Za parkowanie jest osobna
    > oplata.

    No wlasnie - za studia a nie za korzystanie z uczelnianych kibli. Dlaczego
    uczelnia to dotuje?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-10-25 06:44:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SDD napisal:
> [...]
    > generuja one niemale koszty.
    > No wlasnie - za studia a nie za korzystanie z uczelnianych kibli. Dlaczego

    Bo w rozporzadzeniach jest opisane, jak ma wygladac stan techniczny
    budynkow, ktore sa eksploatowane do celow edukacyjnych. Kible tam sa,
    parkingow nie ma. Jakby z rozporzadzenia zniknely kible, to przypuszczam,
    ze od razu pojawia sie w wersji platnej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-10-25 09:45:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    SDD napisal:

    >Jakby z rozporzadzenia zniknely kible, to przypuszczam,
    >ze od razu pojawia sie w wersji platnej.

    To tylko kwestia lobbingu babc klozetowych :)

    Pozdrawiam
    SDD