    From: "p p" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nieuczciwa firma remontowa
    Date: Sat, 24 Oct 2009 21:11:46 +0000 (UTC)

    Witam,
    Mam następujący dylemat - wynająłem niedawno firmę remontowo-budowlaną do
    przeprowadzenia generalnego remontu domu. Z głupoty i nadmiernego zaufania
    dałem sporą zaliczkę na materiały potrzebne do wykonania remontu. Materiały te
    nigdy nie zostały przez tą firmę zakupione. W domu coś tam podłubali ale było
    to warte wg mnie może 1/3 kwoty (wg firmy dużo więcej), którą im dałem jako
    zaliczkę na materiały, po czym właściciel firmy stwierdził (prawdopodobnie
    znalazł bardziej opłacalne zlecenie), że nie będzie kontynuował remontu żebym
    znalazł sobie inną firmę nie podając powodu ani nie dając na piśmie
    wypowiedzenia umowy. Mam z nim umowę zlecenie na piśmie, że do danego dnia
    (który już minął) remont zostanie wykonany, w umowie mam też punkt, że mogę
    nie wypłacic wynagrodzenia lub potrącić część w razie nie wykonania umowy.
    Sprawę chcę oddać do sądu - nie chodzi już o pieniądze bo przepadły z mojej
    głupoty tylko o zasady... Nigdy nie byłem nawet w sądzie i nie wiem jak
    podejść do sprawy...co mogę zrobić, jak to załatwić aby firmie tej odechciało
    się oszukiwać ludzi...