  • 1. Data: 2004-09-21 19:10:39
    Temat: Niesluszne przywlaszczenie pieniedzy!!! Jaki artykul? troche dlugie...
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    Witam serdecznie Wszystkich Grupowiczow!
    Na wstepie nie bijcie! Google przegladalem jednakze nie znalazlem nic co
    wiazaloby sie z moim problemem.

    A problem nastepujacy:
    Spoldzielnia rozliczyla oplaty za ogrzewanie CO. 28 sierpnia przyslala
    rachunek,
    w ktorym wpisane wartosci zgadzaja sie z tymi z protokolu przy odczycie
    podzielnikow. Nadmienie ze nadplata dosyc konkretna. Zwrot ponad 50%
    zaliczki z calego sezonu.
    Wobec powyzszego nie wnosilem zadnych watpliwosci i reklamacji.
    W dniu 16 wrzesnia otrzymuje kolejny rachunek z dodatkowa kartka na ktorej
    jest napisane, ze po uplywie okresu reklamacyjnego i rozpatrzeniu reklamacji
    nowy rachunek jest obowiazujacy a poprzedni niewazny.Pod kwitkiem podpisany
    kierownik osiedla Spoldzielni Mieszkaniowej w X.
    Nowy rachunek zawiera kwote o 20% mniejsza do wplaty, a wartosci odczytow
    sumarycznie powiekszone z 3,89 na 4,86. Zwrocilem sie do Spoldzielni
    osobiscie po wyjasnienie. Nadmienie, ze pomierniki zostaly instalowane w
    zeszlym roku z duza opieszaloscia firmy instalacyjnej z ktora oczywiscie
    Spoldzielnia ma umowe. Pierwszy termin 10.10.2003 niedotrzymany, instalator
    umawial godzine miedzy 20-ta a 21-ta, przyszedl sobie przed umowiona
    godzina, ja zwalniam sie na 2 godziny z pracy a punktualnie o 20-tej w
    drzwiach zastalem kwitek z cyklu " poniewaz nie zastalem nikogo w domu,
    nastepny termin instalacji - 17.10.2003 na godz 19-20" ,bez telefonu i
    nazwiska oczywiscie. 17-tego czekam na goscia od 16-tej do oporu (do 22.00).
    Nikt sie nie pojawia. Nazajutrz do spoldzielni , o co chodzi - jak dlugo
    jeszcze bede czekac??? Na to pan inspektor nadzoru mowi: "prosze monitowac u
    nich - oni dzialaja tak jak chca". Dzwonie , monituje, totalna olewka ze
    strony firmy instalatorskiej- w sluchawce slysze ( siedziba odlegla o 120km)
    " zlecenie jest w trakcie realizacji ". Czekam cierpliwie, az tu nagle , 21
    listopada przychodzi pan i mowi ze bylo zgloszenie o montaz podzielnikow,
    wiec pytam goscia - dlaczego do (kur...y nedzy!!! - w myslach) tak to dlugo
    trwalo??????? A on spokojnie- bo firma na czas mu czegos nie dostarczyla.
    Zamontowal, podpisalem protokol i wyszedl. Mysle sobie - w koncu zaoszczedze
    troche.

    Reasumujac troche dlugi watek - w chwili obecnej Spoldzielnia, za
    opieszalosc i nieodpowiedzialnosc firmy ktora niedotrzymala dwoch terminow
    realizacji uslugi obciaza mnie 20% pomniejszeniem zwrotu, za to ze jakiemus
    pajacowi nie chcialo sie wziac do roboty jak nalezy. Pomijam fakt, ze dwie
    godziny przepustki udzielonej przez pracodawce musialem odpracowac w innym
    terminie.
    Pan inspektor nadzoru w spoldzielni tylko wzdryga ramionami i mowi, "on na
    to nic nie poradzi".
    Z-ca kierownika osiedla oczywiscie tez bez jakiejkolwiek odpowiedzialnosci-
    dzis potraktowal mnie jak intruza i odrzekl -
    "instalator widocznie nie mogl przyjsc bo mu cos wypadlo i jak pan chce
    niech sie pan odwoluje"- z ironicznym usmiechem na twarzy.
    W koncu te skur.....y zyja zmiedzy innymi z mojego czynszu i innych oplat,
    ktore skrupulatnie pobieraja.

    Czy jest jakis artykul, ktory podwazylby slusznosc drugiego rachunku??? Jak
    pociagnac do odpowiedzialnosci konkretne osoby za to, ze swiadomie
    doprowadzily do niekorzystnego rozporzadzenia moim majatkiem ( czyli
    pieniedzmi za ogrzewanie) . W koncu nie moja wina, ze firma nierzetelna,
    ignorujaca klientow - za ich ignorancje ja zaplace kilkadziesiat zlotych.
    Spoldzielnia jest glucha na jakiekolwiek racjonalne argumenty i pieniedzy
    nie odda - sprawa dotyczy lokatorow, ktorzy przeszli z ryczalty na
    podzielniki.

    Pozdrawiam i przepraszam za rozwleklosc
    Sluchacz

  • 2. Data: 2004-09-21 19:47:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ta podwyżka, to nie kara za cokolwiek, ale po prostu rozsądne wyrównanie
    szans. U innych już parowało, a u Ciebie nie.

  • 3. Data: 2004-09-22 04:21:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 wrz o godzinie 21:47, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ta podwyżka, to nie kara za cokolwiek, ale po prostu rozsądne wyrównanie
    > szans. U innych już parowało, a u Ciebie nie.

    No niezły przelicznik zastosowano;)
    za 11 dni /10-21.10.2003r./ zastosowano 20% ????

    ROTFL

    I to tym bardziej że nie z winy najemcy - tylko /firmy/ realizującej
    usługę?
    Po primo, wtedy SM winna odczytywać po _podpisaniu_ protokołu odbioru
    wykonania usługi przez firmę i od tego czasu winni naliczać zużycie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-09-22 05:30:31
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 22 wrz o godzinie 06:21, na pl.soc.prawo, Artur Ch. napisał(a):

    > No niezły przelicznik zastosowano;)
    > za 11 dni /10-21.10.2003r./ zastosowano 20% ????

    Wróć, to 41 dni ;) zauważyłem dopiero teraz że pierwsza "próba' instalacji
    miała być 11-10 a ostatecznie doszła do skutku 21-11.
    Teraz to zmieniła się proporcja.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-09-22 06:58:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <f...@f...de> napisał w wiadomości

    > Wróć, to 41 dni ;) zauważyłem dopiero teraz że pierwsza "próba' instalacji
    > miała być 11-10 a ostatecznie doszła do skutku 21-11.
    > Teraz to zmieniła się proporcja.

    Zresztą odnosząc się do obydwu postów, to akurat wina tu nie ma nic do
    rzeczy. Liczy się fakt, że założono później.

  • 6. Data: 2004-09-22 17:48:51
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Artur Ch." <f...@f...de> napisał w wiadomości

    > Zresztą odnosząc się do obydwu postów, to akurat wina tu nie ma nic do
    > rzeczy. Liczy się fakt, że założono później.

    Wina , nie wina.Za to ze instalator niesolidny - rozliczenie nastapilo nie z
    pomiaru ( gdyby pomierniki zostaly
    zalozone w pierwszym niedotrzymanym terminie ) a z wartosci szacunkowych,
    ktore sa srednimi nieuwzgledniajacymi,czy ktos oszczedza czy marnuje cieplo.
    I niekoniecznie ma to zwiazek z faktycznym zuzyciem. Nie wiem ile byloby do
    zaplaty , jakby laskawy pan instalator przyszedl np: w lutym, pod koniec
    sezonu, a ja za oszczedzanie energii cieplnej dostalbym slona doplate.
    Rozumiem ze kolega Robert popiera niedotrzymywanie umow ( chociazby
    slownych) oraz wyludzanie pieniedzy przez komitywe spoldzielni z firma
    rozliczajaca ogrzewanie.
    Pozdrawiam
    Sluchacz.

  • 7. Data: 2004-09-22 22:11:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rozumiem ze kolega Robert popiera niedotrzymywanie umow ( chociazby
    > slownych) oraz wyludzanie pieniedzy przez komitywe spoldzielni z firma
    > rozliczajaca ogrzewanie.

    Drogi słuchaczu. Ja nie popieram niedotrzymywania umów. Ale skoro już jej
    nie dotrzymano, to popieram taki sposób, który da w wyniku rozwiązanie w
    miarę najbliższe prawdzie. Ponieważ nie ma możliwości stwierdzenia, czy nasz
    kolega w okresie, gdy podzielnika u niego nie było, bardziej oszczędzał, czy
    mniej oszczędzał, to rozsądnie rzecz ważąc najbezpieczniej przyjąć, że
    oszczędzał średnio. Tak przyjęła spółdzielnia i w tym zakresie podzielam jej
    pogląd.

    Przyjęcie, że to nie jego wina, ze przez 41 dni nie miał podzielnika i w
    dalszej konsekwencji nie obciążenie go tymi dodatkowymi kosztami prowadziło
    by do sytuacji, gdy zakładamy - moim zdanie w sposób nieuprawniony - że
    przez te 41 dni nie zużywał on ciepła w ogóle. W wyniku takiego założenia za
    ogrzewanie tego mieszkania w ciągu tego czasu zapłaciły by pozostałe osoby z
    budynku, co wydaje mi się zdecydowanie mniej uzasadnione.

    W tej sytuacji nie ma innego wyjścia, jak przyjęcie średniej. I zarzucanie
    zarządowi spółdzielni "wyłudzania pieniędzy" jest nieuzasadnione dostępnymi
    dowodami.

  • 8. Data: 2004-09-23 17:56:02
    Od: John Smith <j...@o...pl>

    in article cisv15$4c3$...@i...gazeta.pl, Robert Tomasik at
    r...@g...pl wrote on 23.09.2004 00:11:

> [...]
    > by do sytuacji, gdy zak 1/2 adamy - moim zdanie w sposób nieuprawniony - ›e
    > przez te 41 dni nie zu›ywa 1/2 on ciep 1/2 a w ogóle. W wyniku takiego za 1/2
    o›enia za
    > ogrzewanie tego mieszkania w ci?gu tego czasu zap 1/2 aci 1/2 y by pozosta 1/2 e
    osoby z
    > budynku, co wydaje mi si´ zdecydowanie mniej uzasadnione.
    >
    > W tej sytuacji nie ma innego wyj?cia, jak przyj´cie ?redniej. I zarzucanie
    > zarz?dowi spó 1/2 dzielni "wy 1/2 udzania pieni´dzy" jest nieuzasadnione dost´pnymi

    Witam.
    Z tego wynika nastepujaca konkluzja.
    Dopoki nie masz zalozonych podzielnikow - uzywaj ciepla do woli,gdy za
    goraco w domku - zamiast przykrecac kaloryferki,otwierac okienko. I tak
    zaplacisz srednia wyliczona za ten okres - czy ci sie to podoba czy nie. A
    za opieszale dzialanie tej firmy instalatorskiej zaplaci kierownik osiedla
    twoimi pieniazkami. Ot taka polska sprawiedliwosc... Tam gdzie zbiorowe
    kierowanie, tam i odpowiedzialnosc zbiorowa czyli w praktyce zadna. Jakby
    kierownik osiedla mial zaplacic ci ta roznice z wlasnej kieszonki, to
    podejrzewam, ze za ta ekipa zapierd....lby krok w krok aby dotrzymali
    terminu i jeszcze by cie w raczke cmokneli za szybkie zalatwienie sprawy.

    Pozdrawiam
    John

  • 9. Data: 2004-09-23 17:59:22
    Od: John Smith <j...@o...pl>

    r...@g...pl wrote on 23.09.2004 00:11:

> [...]
    > zarz?dowi spó 1/2 dzielni "wy 1/2 udzania pieni´dzy" jest nieuzasadnione dost´pnymi

    A tak na marginesie, jak ktos ma podzielniki w kuchni, to za gotowanie
    wlasnego zarcia zaplaci w sezonie grzewczym spoldzielni dodatkowe pieniadze.
    Nawet jak grzejnik zakrecony, to i tak tej cieczy ubedzie. Rozwiazanie
    idealne na miare naszych wspanialych polskich realiow.

    Pzdr
    John

  • 10. Data: 2004-09-23 19:48:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    John Smith wrote:

> [...]
    > Nawet jak grzejnik zakrecony, to i tak tej cieczy ubedzie. Rozwiazanie
    > idealne na miare naszych wspanialych polskich realiow.

    Primo: naucz się cytować (ograniczaj cytaty)
    Secuno: są i elektroniczne podzielniki ciepła.