  • 11. Data: 2005-03-21 23:06:55
    Temat: Re: Firmy windykacyjne jak rozdawane samochody na Placu Czerwonym w Moskwie (bylo Nieoplacone czesne.... sprzed 2 lat)
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:riju31tocnblbb0qeebuqsr0ekcn8gga91@4ax.com...

    > na podstawie tych pism to trudno cokolwiek wywnioskowac
    >
    > jakis czas temu dostalem od EGB pismo wraz z kopią rzekomego pisma
    > Centertela do mnie (ktore nigdy do mnie nie dotarlo nawet listem
    > zwyklym) o przelewie wierzytelnosci
    > potem EGB wyslalo drugie pismo przedstawiajac sie jako wierzyciel, a
    > teraz przyszlo kolejne gdzie pisza ze mam uregulowac zobowiazania

    > wobec Centertela w przeciwnym wypadku zostanie wszczeta egzekucja
    > komornicza (zadnej sprawy sadowej nie bylo).

    ta firma sie zwie KGPN - Kompleksowa windykacja i zarzadzanie
    wierzytelnosciami
    nip-524-24-69-631
    dlug(pelnomocnictwo) zostal sprzedany 12 stycznia 2005r.
    nadal sie wacham czy placic czy czekac az dosane do sadu i wowczas
    ewentualnie podeprzec sie przedawnieniem, jak szybko dzialaja nasze
    sady w takich sprawach?

  • 12. Data: 2005-03-21 23:09:41
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

  • 13. Data: 2005-03-21 23:11:23
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    > żadnej korespondencji z firmą windykacyjną, bo przerwiesz bieg
    > przedawnienia.

    w pismie jest napisane ze w przypadku niemoznosci splaty prosza o kontakt
    telefoniczny
    wiec wyjdzie na to ze jesli nic nie wyniknie z splaty to przed uplywem
    trzech lat
    oddadza sprawe do sadu i lipa

    > Jak firma windykacyjna zdąży, to przegrałeś.
    > Jak nie, to wygrałeś.

    chyba przegram

  • 14. Data: 2005-03-21 23:19:14
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

  • 15. Data: 2005-03-21 23:33:48
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d1niju$41f$1@news.onet.pl...
    > Swiadczenia przedawnią się po 3 latach od momentu daty płatności danego
    > zobowiązania. Jeśli niewiele Ci zostało, to jeśli pisemka przychodzą
    > listem zwykłym to dla własnej spokojności wyrzucaj je od razu do śmieci. I
    > pod żadnym pozorem nie podpisuj nic co zwie się "Umowa ugody" i proponuje
    > rozłożenie tej płatności na korzystne raty.

    no ok, ale mysle sobie ze najgorsza sytuacja jaka jest mozliwa to ze wlasnie
    dadza sprawe do sadu zbyt wiele nie czekajac na wplate by miec pewnosc
    ze kase sciagna, mozna to jakas madrze rozegrac by przedluzyc sprawe
    do przedawnienia?

  • 16. Data: 2005-03-21 23:41:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal napisał(a):

    > w pismie jest napisane ze w przypadku niemoznosci splaty prosza o kontakt
    > telefoniczny

    i myslisz, ze gdyby rzeczywiście zakładali, że sprawa trafi do sądu,
    wysyłaliby pismo listem zwykłym?? Przeciez wszyscy wiedzą, że listy giną ;-P

    > wiec wyjdzie na to ze jesli nic nie wyniknie z splaty to przed uplywem
    > trzech lat
    > oddadza sprawe do sadu i lipa

    nawet jak oddadzą, to i tak sąd zajmie się tym wtedy, gdy znajdzie
    trochę wolnego czasu ;-) Lepiej pokop w papierach i sprawdź KIEDY
    ostatni raz powinieneś cokolwiek zapłacić

    M.

  • 17. Data: 2005-03-21 23:45:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dadza sprawe do sadu zbyt wiele nie czekajac na wplate by miec pewnosc
    > ze kase sciagna, mozna to jakas madrze rozegrac by przedluzyc sprawe
    Zacznijmy od tego, jak dostałeś te zawiadomienie? List polecony z
    potwierdzeniem odbioru, zwykły? Jeśli zwykły, to go poprostu nie dostałeś.
    Poza tym, pozwala to wysądować jak działa ta firma. Jeśli rzeczywiście chcą
    cię pozwać, na drogę sądową, to pierwsze co muszą zrobić, to zawiadomić Cię,
    że przejeli wierzytelność i wzywają Cię do zapłaty. Jeśli tego nie zrobią
    (jeśli list był zwykły, to nie mają żadnego dowodu, że tak zrobili),
    narażają się na to, że sąd pomimo uznania ich roszczenia, zasądzi koszty
    procesowe powodowi, a nie tobie.

  • 18. Data: 2005-03-21 23:52:16
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    > i myslisz, ze gdyby rzeczywiście zakładali, że sprawa trafi do sądu,
    > wysyłaliby pismo listem zwykłym?? Przeciez wszyscy wiedzą, że listy giną
    > ;-P

    to byl na 90% polecony gdyz byl juz w domu
    jutro sie dowiem konkretniej

    > nawet jak oddadzą, to i tak sąd zajmie się tym wtedy, gdy znajdzie trochę
    > wolnego czasu ;-) Lepiej pokop w papierach i sprawdź KIEDY ostatni raz
    > powinieneś cokolwiek zapłacić

    przed koncem II semestru cos w poblizu maja czerwca

  • 19. Data: 2005-03-21 23:53:18
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d1nma4$2va$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zrobili), narażają się na to, że sąd pomimo uznania ich roszczenia,
    > zasądzi koszty procesowe powodowi, a nie tobie.

    wiec chyba wtopa
    to byl raczej polecony, ojciec go odebral nieswiadomie:(
    co teraz bys radzil?

  • 20. Data: 2005-03-22 00:00:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal wrote:

    > wiec chyba wtopa
    > to byl raczej polecony, ojciec go odebral nieswiadomie:(
    > co teraz bys radzil?

    Tak na marginesie: wytresuj rodzinę, żeby niczego 'za Ciebie' nie
    odbierała ani nie podpisywała.

    Każdy odbiera swoje i odpowiada za siebie.