  • 131. Data: 2008-06-30 21:26:02
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2008, januszek wrote:

    > No i nie poinformowali Cie, że za bilet będą chcieli od Ciebie
    > pieniądze, skandal ;P

    Spróbuj kupić jakikolwiek bilet (MZK/KZK/ZTM też może być) nie kładąc
    w zasięgu ręki biletera stosownej kwoty, to będziesz mógł wyciągać
    wnioski w sprawie "poinformowania", koniecznie zdaj relację :O
    Obstawiam proporcję 99:1 przypadków na niesłuszność Twojej tezy ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 132. Data: 2008-06-30 21:28:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 22:55:28 +0200, Marian napisał(a):

    > No ale rozwin w kontekscie - bo to juz leci niezlym monopolem.
    >
    > Mamy w Polsce kilka takich spolecznych monopoli, dla dobra nas
    > wszystkich, ot chocby ostatnio pracujaca dla naszego dobra poczta
    > polska...

    Nie, działalność koncertowa nie jest objęta żadnym monopolem. Interes
    ekonomiczny polega m.in. na czerpaniu korzyści z nagrań, ze sprzedaży
    zdjęć i plakatów artysty. Często jest tak zresztą, że organizator imprezy
    jest w tym zakresie związany kontraktem z wykonawcą...
    ... ponieważ jeszcze raz podkreślam, że art. 81 pr.aut. mówi wyłącznie o
    rozpowszechnianiu zdjęć już wykonanych, nigdzie tam nie ma słowa o tym,
    że taka osoba musi z chęcią i radością dać się fotografować!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 133. Data: 2008-06-30 21:32:49
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Nie, działalność koncertowa nie jest objęta żadnym monopolem.

    W pewnym sensie jest. Przyklad - jestkoncer Celine Dion (taski, jak sie
    odbyl 28 czerwca w Krakowie) i jest TYLKO JEDEN organizator. I mam taki
    wybór:

    a) zfgadzam sie na wszystkie warunko jasnie organizatora i ide na koncert

    b) nei zgadzam sie na takie warunki, wiec nie moge isc na koncert.

    To monopol jasnieorganizatora.

    Gdyby nie bylo monopolu to jesli nie podobalybymi sie warunki
    jasnieorganizatora to poszedlbym na ten koncert na warunkach
    proponowanych przez drugiegoorganizatora. Drugiorganizator tez mialby
    regulamin imprezy, ale pozwalalby wnosic aparaty fotograficzne.

> [...]
    > rozpowszechnianiu zdjęć już wykonanych, nigdzie tam nie ma słowa o tym,
    > że taka osoba musi z chęcią i radością dać się fotografować!

    No to niech sie zasloni, jesli nie chce byc fotografowana, to chyba
    oczywiste.

    A moze kiedys na ulicy komus sie nei spodoba, ze rozmawaisz przechodzac
    przez telefon i... wyrwie ci telefon i wyrzuci?

  • 134. Data: 2008-06-30 21:44:27
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Jun 30, 3:19 pm, "gargamel" <s...@d...lina> wrote:
> [...]
    [...]
    > no i gdzie masz tu zgodę na regulamin bez zapoznania się z nim, bez
    > potwierdzenia zgody podpisem, oraz że kupno czegokolwiek jest zgodą na
    > cokolwiek?

    Może zamiast cytować, przeczytałbyś jednak ten przepis.

  • 135. Data: 2008-06-30 22:30:12
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 30 Cze, 22:16, "gargamel" <s...@d...lina> wrote:

    > ale mi biletów na koncerty nikt nie sponsoruje, bule za nie z wałsnej
    > kieszeni i to słono:O(
    >
    > niech ci sponsoz sprzedają to piwo tym kogo sponsorują:O)

    Wydaje ci sie, Widzisz placisz za bilet 100 zlotych. bo drugie 100
    dokladaja sponsorzy za wylacznosc sprzedazy swoich rzeczy na terenie
    koncertu. za te marne 50 000 nie warto sobie glowy zawracac
    zapraszaniem gwiazd bo to nie ta liga, ktos musi dolozyc. A kto? Coca-
    cola, zywiec i malrboro.

  • 136. Data: 2008-06-30 23:08:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 czerwiec 2008 22:54
    (autor Marian
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4bh5j$42k$2@news.onet.pl>):

    > to wynik postępującej humanizacji spoleczenstwa, fizyka bee, matematyka
    > bee, naiki scisle bee, chemia fuj...

    Jaki to pilniczek się podpala? Bo ja pilniczkami piłuję, ale ja to wariat
    jestem.

    A tak swoją szosą, to ciekawym jak ktoś coś rozpala pod butlą na koncercie.

    --
    Tristan

  • 137. Data: 2008-06-30 23:10:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 czerwiec 2008 22:28
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > O przepraszam, art. 81 pr.aut. mówi wyłącznie o relacjach między osobą
    > fotografowaną a osobą, która zdjęcie rozpowszechnia, aczkolwiek dotyczy
    > wyłącznie zdjęć już wykonanych.
    > Nie mówi nic natomiast o relacjach między autorem zdjęcia a np.
    > organizatorem występów.

    No to na jakiej podstawie ów organizator może zakazać robienia zdjęć? Bo
    sugerowaliście, że z mocy PA.

    --
    Tristan

  • 138. Data: 2008-06-30 23:17:48
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Tristan wrote:
    > A tak swoją szosą, to ciekawym jak ktoś coś rozpala pod butlą na koncercie.

    Ja bym wylal ta benzyne z butelki po sprajcie na ta butle i podpalil ;)

  • 139. Data: 2008-07-01 01:54:07
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy ja z tym podpalaniem gazu to pisalem w kontekscie "co jest
    > grozniejsze: ochlapac kogos kolą czy wniesc butle z gazem, podpalic i
    > patrzyc jak kogos pali.......

    Ja sie tylko odnosilem do spraw fizyki w tym miejscu nie do meritum.
    Oczywiscie, ze debilizmem jest zabronic komus wnoszenia OTWARTEJ koli,
    zamknieta, rozumiem, brak mozliwosci weryfikacji zawartosci, ale otwarta!!!
    Wystarczy "niuch" by poczuc alkohol. No chyba, ze ktos do butelki litrowej
    koli wleje 10g to faktycznie "niuch" nie wystarczy a cala sala koncertowa
    moze sie upic od tego litra koli z 10g wodki.
    OK butelka, moze szkalan, moze cos tam innego, nie wazne. Ale aparatu wnosic
    nie pozwolili... to juz nie rozumiem? A tel. kom z aparatem pozwolili?
    czysta glupota....

  • 140. Data: 2008-07-01 04:26:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marian napisał(a):

    > W pewnym sensie jest. Przyklad - jestkoncer Celine Dion (taski, jak sie
    > odbyl 28 czerwca w Krakowie) i jest TYLKO JEDEN organizator. I mam taki
    > wybór:

    A nie możesz: c) iść na koncert Wesołego Romka pod trzepak? ;)

    j.