  • 31. Data: 2008-04-19 14:41:45
    Temat: Re: Nazwa spolki cywilnej lub jawnej
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 19, 3:25 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Tak czy inaczej 'jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
    > prawnej' to nie jest 'ułomna osoba prawna'.

    Tam stoi dokładnie: "jednostki organizacyjne niemające osobowości
    prawnej [...] wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą".

    Co, oprócz ułomnych osób prawnych, wchodzi Twoim zdaniem w rachubę?
    SC? (I tylko ona?)

    Poza tym b. podobny zapis masz np. w art. 479^7 KPC i tam, popraw mnie
    jeśli się mylę, uważa się, że chodzi właśnie o ułomne osoby prawne.

    > Zawsze wynikało to jednak ze zmian w przepisach, np. zaliczenie s.c. do
    > przedsiębiorców (jak dawniej) bądź wykreślenie jej z tego katalogu (co
    > nastąpiło w 1999 lub 2004 -- bo dokładnie nie pamiętam -- roku).

    Jak chcesz, to posprawdzam, ale jestem niemal pewien, że nie zawsze.
    Np. stanowisko SN co do możliwości wymiany członka SC. (Zdolność
    sądowa zresztą podobnie, choć tu można argumentować, że był wpływ
    nowej regulacji działalności gospodarczej).

  • 32. Data: 2008-04-19 15:13:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Alek w <news:fucvb8$cbf$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Widzę, i co z tego? Jeśli płacisz przy odbiorze towaru to *zwykle*
    > sprzedawca nie żąda podpisywania niczego.

    Zwykle nie, ale jeżeli będzie musiał wypisać fakturę na Alibabę i 40
    rozbójników wymieniając każdego z imienia i nazwiska, to poprosi o
    potwierdzenie odebrania towaru, wręczy paragon fiskalny (jeżeli ma kasę), i
    poinformuje, ze faktura będzie do odbioru za trzy dni.

    ICMPTZ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2008-04-19 15:17:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > poprosi o potwierdzenie odebrania towaru, wręczy paragon fiskalny
    > (jeżeli ma kasę), i poinformuje, ze faktura będzie do odbioru za

    Jak to co, zapytam o podstawę prawną? ;P
    Ja nie mam obowiązku niczego podpisywać a on nie ma prawa
    zwlekać z wydaniem faktury.

  • 34. Data: 2008-04-19 15:41:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Alek w <news:fud2fv$l24$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Jak to co, zapytam o podstawę prawną? ;P

    Ustawa:

    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7
    dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi

    Rozporządzenie:
    § 16. 1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania
    towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 17 i 18.

    > Ja nie mam obowiązku niczego podpisywać a on nie ma prawa

    Mówisz, że sprzedawca nie ma prawa zabezpieczyć swoich 4 liter przed
    roszczeniami Alibaby i 40 rozbójników o wydanie towaru?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2008-04-19 15:56:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 kwiecień 2008 14:46
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fucpm3$sk6$1@news.onet.pl>):

    > A potem wróć tu i opisz reakcję
    > panienki zza lady :P

    Rozważasz problem prawny czy społeczny?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 36. Data: 2008-04-19 15:57:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Mówisz, że sprzedawca nie ma prawa zabezpieczyć swoich 4 liter przed
    > roszczeniami Alibaby i 40 rozbójników o wydanie towaru?

    A gdzie dla niego jakieś zagrożenie? Ja swój towar otrzymałem
    i nie jestem w stanie udowodnić czegoś przeciwnego. Wydanie
    towaru i wydanie faktury to zupełnie inne rzeczy.

  • 37. Data: 2008-04-19 16:22:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Alek w <news:fud4sj$r90$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > A gdzie dla niego jakieś zagrożenie? Ja swój towar otrzymałem

    Ty otrzymałeś, więc jaki masz problem, by to potwierdzić podpisem?

    Ale nie tylko Ty widniejesz na fakturze panie Alibabo, jest jeszcze 40
    rozbójników, którzy w każdej chwili mogą przyjść (razem lub osobno) i żądać
    _realizacji umowy_. Jak inaczej sprzedawca wykaże, że towar wydał?

    > Wydanie towaru i wydanie faktury to zupełnie inne rzeczy.

    Tak, towar zostanie Ci wydany niezwłocznie, gdy podpiszesz jego odbiór (z
    rąsi do rąsi -- przykro mi, ale nie wyglądasz na rzetelnego nabywcę), a
    fakturę za 7 dni, każdemu kto przyjdzie z paragonem fiskalnym (jeżeli był)
    lub po prostu powie, że chce odebrać fakturę dla SC Alibaba i 40 rozbójników
    (i tu wymieni wszystkich we właściwej kolejności) ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 38. Data: 2008-04-19 16:40:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Ty otrzymałeś, więc jaki masz problem, by to potwierdzić podpisem?

    Po prostu nie widzę potrzeby. Płacę, biorę towar i tyle. Czy nie tak
    odbywa się większość transakcji w sklepach? Kupując w kiosku gazetę
    kwitujesz odbiór towaru?

    > Ale nie tylko Ty widniejesz na fakturze panie Alibabo, jest jeszcze
    > 40 rozbójników,

    Na jakiej fakturze? Przecież jeszcze nie mam faktury, podobnie jak
    żaden z 40 rozbójników.

    > Tak, towar zostanie Ci wydany niezwłocznie, gdy podpiszesz jego
    > odbiór (z rąsi do rąsi -- przykro mi, ale nie wyglądasz na
    > rzetelnego nabywcę),

    Już zapłaciłem, gotówką, na czym mogłaby polegać moja nierzetelność?

  • 39. Data: 2008-04-19 17:36:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Alek w <news:fud7br$23l$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > Po prostu nie widzę potrzeby. Płacę, biorę towar i tyle. Czy nie tak
    > odbywa się większość transakcji w sklepach? Kupując w kiosku gazetę

    Kupując gazetę, nie *żądam faktury dla SC Alibaba i 40 rozbójników" -- a o
    tym cały czas mowa.

    > Na jakiej fakturze?

    Na tej, której żądałeś -- zapomniałeś już?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 40. Data: 2008-04-19 17:54:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Kupując gazetę, nie *żądam faktury dla SC Alibaba i 40 rozbójników" -- a
    > tym cały czas mowa.

    Ale nawet jak żądam faktury (czy dla siebie czy dla spółki) to po prostu
    ją dostaję zamiast paragonu i tyle. Niczego nie muszę podpisywać.

    > Na tej, której żądałeś -- zapomniałeś już?

    W chwili wydania towaru tej faktury jeszcze nie ma a ty chcesz
    żebym już wtedy coś podpisywał bo niby źle mi z gęby patrzy czy coś.

    A nawet jak ta faktura już jest to nadal nie widzę powodu żeby
    jako nabywca cokolwiek podpisywać. Dostaję fakturę i koniec sprawy.
    Wspominałeś o potrzebie zabezpieczenia się przez sprzedawcę ale
    nadal nie rozumiem przed czym.