  • 21. Data: 2012-07-03 00:02:05
    Temat: Re: Nagrywanie rozprawy administracyjnej
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-02 14:45:47 +0000, SQLwiel <_...@g...com> said:

    > Radzieccy...

    Ech, dzieci... Radzieccy byli UCZENI.
    Jeśli nie chcecie wyjść na nieuków, to częściej sprawdzajcie źródła.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-07-03 00:12:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-02 16:12:52 +0000, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> said:

    > wiec w
    > skrajnych przypadkach mozesz sie potem z takim czyms wloczyc po sadach...

    ...mając (przeciw sobie?) dowód w postaci nagrania.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2012-07-03 08:35:14
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    > IMO zupełnie bezzasadnie obrzucasz inwektywami pytającego
    > (w innym poście zresztą).
    > Problem w tym, że pojawiały się opisy, kiedy sądy, moim zdaniem
    > bezzasadnie i bezprawnie, za to SKUTECZNIE wymuszały "zakaz
    > nagrywania", uzasadniając to cokolwiek kuriozalnie np. "powagą
    > sądu" albo czymś w tym stylu.
    > Pytanie brzmi - CO ZROBISZ SĄDOWI, jeśli tak potraktuje stronę
    > lub publiczność?
    > Inwektywami obrzucisz?

    Osobiście uczestniczyłem w rozprawie gdzie klienta chcącego nagrywać
    rozprawę ( robił to "ostentacyjnie", kładąc magnetofon kasetowy (tak,
    kilka lat temu) na stole) po kilkukrotnym poleceniu wyłączenia go sąd
    ukarał 7 dniami aresztu i z sali rozpraw prosto do aresztu wyprowadziła
    go policja sądowa.

  • 24. Data: 2012-07-03 13:36:15
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-03 08:35, Nostradamus pisze:

> [...]
    > kilka lat temu) na stole) po kilkukrotnym poleceniu wyłączenia go sąd
    > ukarał 7 dniami aresztu i z sali rozpraw prosto do aresztu wyprowadziła

    Ty no ale dzisiaj kupisz bez problemu kamere w dlugopisie za 49zl a
    dyktafon to super wypasiony nawet w guziku nikt nie pomysli nawet ze
    ktos cos wlaczyl .

  • 25. Data: 2012-07-03 16:54:32
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    W dniu 2012-07-03 13:36, Piter pisze:

    > Ty no ale dzisiaj kupisz bez problemu kamere w dlugopisie za 49zl a
    > dyktafon to super wypasiony nawet w guziku nikt nie pomysli nawet ze
    > ktos cos wlaczyl .

    A to przepraszam. Mój błąd. Myślałem, że jestem na grupie poświęconej prawu.
    A nie!
    To ty pomyliłeś grupy. To nie pl.soc.szpiegostwo ;)

  • 26. Data: 2012-07-03 17:23:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilka lat temu) na stole) po kilkukrotnym poleceniu wyłączenia go sąd
    > ukarał 7 dniami aresztu i z sali rozpraw prosto do aresztu wyprowadziła

    Ja też o tego typu poleceniach słyszałem, ale nigdy nie udało mi się
    ustalić ich podstawy prawnej.

  • 27. Data: 2012-07-03 18:33:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2012 17:23, Robert Tomasik pisze:

    > Ja też o tego typu poleceniach słyszałem, ale nigdy nie udało mi się
    > ustalić ich podstawy prawnej.

    Naruszenie powagi sądu lub inna "obraza majestatu".

    Wg mnie dla ukrócenia tego i innych nadużyć sądowych powinien istnieć
    wręcz nakaz rejestrowania rozpraw z załączaniem do akt i możliwością
    skopiowania dla stron.

    Ale ta klika tego nie przepuści...

  • 28. Data: 2012-07-03 19:19:01
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-03 15:23:33 +0000, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > Ja też o tego typu poleceniach słyszałem, ale nigdy nie udało mi się
    > ustalić ich podstawy prawnej.

    A po linii najmniejszego oporu? Niewykonanie (bezprawnego) polecenia
    sądu, co narusza i tak dalej?
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2012-07-03 19:27:36
    Od: Animka <t...@w...pl>

    > Ty no ale dzisiaj kupisz bez problemu kamere w dlugopisie za 49zl a
    > dyktafon to super wypasiony nawet w guziku nikt nie pomysli nawet ze
    > ktos cos wlaczyl .

    Osobiście ja bym sobie wcześniej ustawila telefon na nagrywanie przed
    wejściem na salę i trzymała go w otwartej torebce. Nikt by się nia kapnął.
    Nie wiem tylko czy teraz na tych bramkach w sądach ochroniarze nie każą
    zostawiać telefonów.

    --
    animka

  • 30. Data: 2012-07-03 19:29:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kapnął.
    > Nie wiem tylko czy teraz na tych bramkach w sądach ochroniarze nie każą

    Ale poza telefonem istnieje z tuzin innych rozwiązań. Ja sie zastanawiam
    nad przepisem pozwalającym sądowi zabronić nagrania.