  • 1. Data: 2012-06-30 10:29:01
    Temat: Ochrona wizerunku a relacje z imprez...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wielokrotnie w czasie imprez np. sportowych widzimy zbliżenia na
    widzów/kibiców. Nie - ogólny widok trybun, tylko zbliżenie na
    najładniejszą blondynkę albo najdziwniej ubranego kibica.
    Potem takie fotki publikuje prasa.

    Czy oni mają zgodę tych ludzi na publikację wizerunku? Oczywiście nie.

    Zatem - co ich zwalnia z takiego wymogu?

    MJ

  • 2. Data: 2012-06-30 11:55:22
    Temat: Re: Ochrona wizerunku a relacje z imprez...
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-30 08:29:01 +0000, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> said:

    > Wielokrotnie w (...)
    > Czy oni mają zgodę tych ludzi na publikację wizerunku? Oczywiście nie.
    > Zatem - co ich zwalnia z takiego wymogu?

    Prawdopodobnie art. 81.2.1 uopa.
    Można też sprawdzić jak uczestnicy imprezy umówili się z organizatorem.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-06-30 21:37:20
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie art. 81.2.1 uopa.
    > Można też sprawdzić jak uczestnicy imprezy umówili się z organizatorem.
    >

    > --
    > Bydlę

    A co to jest uopa?
    Może chodzi o prawo prasowe, tylko konkretnie nie wiem.
    Pozdr.

  • 4. Data: 2012-06-30 21:52:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-06-30 21:37, Piotr wrote:
    > A co to jest uopa?

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Piotrek

  • 5. Data: 2012-06-30 22:44:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bydlę <p...@g...com> writes:

    > Prawdopodobnie art. 81.2.1 uopa.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych,

    Następny proszę.

    MJ

  • 6. Data: 2012-06-30 23:06:03
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    > pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności

    A to Natalia Siwiec jest osobą powszechnie znaną i na stadionie pełniła
    funkcje publiczną? Ciekawe.
    Następną próbę odpowiedzi proszę.

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 7. Data: 2012-06-30 23:07:46
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-06-30 11:55, Bydlę pisze:

    > Prawdopodobnie art. 81.2.1 uopa.
    > Można też sprawdzić jak uczestnicy imprezy umówili się z organizatorem.

    Tu może być trop, zakup biletu oznacza zapewne zgodę na regulamin, w
    którym z kolei będzie coś o wykorzystywaniu wizerunku. Strzelam, bo nie
    chce mi się szukać.

  • 8. Data: 2012-06-30 23:51:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-30 20:44:14 +0000, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> said:

    > 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    >
    > 1) ...

    81.2.2 ofkorz.
    (błąd przy przepisywaniu)

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-07-01 08:29:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.06.2012 10:29, Michal Jankowski pisze:
    > Zatem - co ich zwalnia z takiego wymogu?

    Brak ścigania z urzędu. Szansa na to, że taki widz ich pozwie jest
    znikoma. Szansa, że jak pozwie, to wygra jakieś sensowne pieniądze
    epsilonowo równa zeru.

    Zauważ, że media, zwłaszcza brukowe, nie takie rzeczy fotografują. I też
    bezprawnie. Ale mają fundusz na odszkodowania, a nie każda doda czy inne
    elektroda ich pozywa za paparaciowe zdjęcia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-07-01 14:37:21
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 30 Jun 2012 22:44:14 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    > pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    > politycznych, społecznych, zawodowych,
    >
    > Następny proszę.

    Następny mogłeś sobie przeczytać już sam.

    --
    marcin