  • 61. Data: 2019-05-28 11:59:39
    Temat: Re: Na religie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 May 2019 10:14:37 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Możesz ze mną gadać kiedy już nauczysz się stawiać pytajnik we właściwym
    > miejscu.

    Sorry, pytajnik mi się przesunął z powodu podkreślenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2019-05-28 12:04:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A co, jestem etatowym twórcą sensów?

    Oczywiście. Przypomnę:
    "Życie samo w sobie
    nie ma sensu dopóki się nie postarasz by go ustanowić."

    > Wystarczy że wymyślam dla siebie.
    > Podstawowy imperatyw to przeżyć i mieć potomstwo. Reszta na dobrą sprawę
    > jest rozwinięciem.

    Błąd polega na tym, że planujesz na dziesiątki lat, podczas gdy stoisz
    przed sytuacją, kiedy przeżycie każdego jednego dnia jest nie lada wyczynem.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2019-05-28 12:28:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 May 2019 12:04:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Oczywiście. Przypomnę:
    > "Życie samo w sobie
    > nie ma sensu dopóki się nie postarasz by go ustanowić."
    Źle rozumiesz słowo "etatowy" :) Z drugiej strony, jeśli masz kłopoty ze
    znalezieniem sensu, to mogę ci odpłatnie pomóc :)

    > Błąd polega na tym, że planujesz na dziesiątki lat, podczas gdy stoisz
    > przed sytuacją, kiedy przeżycie każdego jednego dnia jest nie lada wyczynem.
    Co ma ograniczoność życia do planowania sensu nie bardzo rozumiem.
    Oczywiście, sensy należy ustanawiać dla dostępnych ram czasowych bo po
    śmierci, sens życia raczej ci się nie przyda :)
    Tak przy okazji, co wg. ciebie znaczy słowo "sens"?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 64. Data: 2019-05-28 13:46:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.05.2019 o 11:58, Jcek Maciejew pisze:

    > A co, jestem etatowym twórcą sensów? Wystarczy że wymyślam dla siebie.
    > Podstawowy imperatyw to przeżyć i mieć potomstwo. Reszta na dobrą sprawę
    > jest rozwinięciem.

    ano, to dla Jcka podstawa, a w razie czego odda swoje dziecko dwóm gejom
    do wychowania:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 65. Data: 2019-05-28 13:48:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.05.2019 o 12:28, Jcek Maciejew pisze:
    > Tak przy okazji, co wg. ciebie znaczy słowo "sens"?

    to jest Isness, czyli Sense I, ale to za trudne dla Jcka, on woli
    przetrwać za wszelką cenę, odda nawet swoje dziecko do adopcji dwóm
    gejom:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 66. Data: 2019-05-28 14:23:00
    Od: Kviat

    > Ale Ty tak na poważnie? :)

    Nie. To była ironia.

    > Aha. Cześć ludzi wierzy, że istnieje taki pan, którego nazywają Bogiem,
    > a który opiekuje się ludźmi, całym światem, zwierzątkami, roslinkami,
    > podpowiada im jak żyć aby wszystkim było dobrze. Ludzie ci wierzą, że
    > ten pan dużo może i wierzą że jest wszędzie i nad nimi czuwa, choć
    > normalnie go nie widać.

    Eeee? Miała wyrecytować wyklepaną na pamięć infantylną regułkę,
    wtłaczaną do głów dzieciom na lekcjach religii? A nie po to sąd chce ją
    zagonić na lekcje religii, żeby właśnie sformatować ją do takiej wizji?
    Skąd dziecko ma wiedzieć, w co jacyś ludzie wierzą?

    I przecież miała odpowiedzieć dlaczego nie chce chodzić na religię, a
    nie wyłuszczać sędziemu czy biegłemu wizję boga akurat tej jednej
    organizacji religijnej.

    I w zasadzie dlaczego akurat miała tłumaczyć akurat taką wizję? Mogłaby
    też odpowiedzieć, że część ludzi wierzy w reinkarnację.

    Tylko jaki związek ma znajomość doktryn religijnych z tym, że nie chce
    chodzić na religię? Ma wymieniać wszystkie religie, w które nie wierzy,
    żeby w końcu sędzia ogarnął o co chodzi?

    I właśnie dlatego takie pytanie "dlaczego nie chcesz chodzić na
    religię?", to przejaw arogancji wyznawców. Jest głupie i bez sensu.

    > Rozumiem, córka nie chce chodzić na religie, ojciec tez nie chce i jest
    > to przedmiotem sporu sądownego, więc głupim jest pytanie dlaczego nie chce
    > chodzic, za to sąd wykazałby się mądrością gdyby w tej sytuacji zapytał
    > dlaczego chce chodzić.

    Że co? Przecież powiedziała, że nie chce chodzić.
    Sąd powinien zapytać, czy chce chodzić. Kropka. I zamknąć sprawę. Bez
    wnikania i powoływania biegłych dlaczego nie chce chodzić.

    Konstytucja
    Art. 48. 1. Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z
    własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień
    dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego
    przekonania.
    Art. 53.
    6. Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia
    w praktykach religijnych.
    7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej
    do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    > Skąd przypuszczenie, że i sędzia jest agnostykiem?

    Skąd przypuszczenie, że ja przypuszczam, że sędzia jest agnostykiem?

    Osoba wierząca (w dowolną religię) również może być osobą wykształconą i
    zdawać sobie sprawę, że nie ma na świecie takiej osoby, która mogłaby
    dać jakąkolwiek wiedzę na temat boga.

    > Ufam, że
    > spokojnie wymyśliłbys i inne, jak najbardziej strawne nawet dla 6cio
    > latka.

    Słowo klucz: wymyśliłbyś.
    Znam lepszych autorów bajek niż ja.
    Tylko w jaki sposób wymyślanie i opowiadanie bajek ma wyjaśnić dziecku
    czym jest bóg?
    To jakiś absurd jest, wyjaśnianie czym _jest_ bóg. Samo wyjaśnianie czym
    jest bóg, jest z góry założeniem, że w ogóle jest.

    Jak dziecku opowiedzieć o czymś, co nie istnieje? Wymyślić coś, żeby
    sędzia był usatysfakcjonowany? Uczyć dzieciaka konformizmu, żeby miało
    mówić ludziom to co chcą usłyszeć, bo inaczej poniesie karę w postaci
    przymusowych lekcji religii?

    > Skąd w sumie wiesz?

    Dziwne pytanie...
    Zapytaj kogoś, komu udało się wydostać z jakiejś sekty, to Ci wyjaśni.
    Albo poczytaj jak działają i jak sekty werbują ludzi.

    W tym przypadku to wyjątkowa bezczelność sędziego, że zaprzęga aparat
    państwowy i aparat przymusu do tego, żeby dziecko wysłać na formatowanie.

    > Ale oni jej nie oszukali,

    No nie mów, że można chodzić po wodzie...

    > więc ponownie rzecz sprowadza się do
    > wytłumaczenia a nie wyzywania od oszustów.

    Wytłumaczenia czego? Da się wytłumaczyć chodzenie po wodzie?
    Przecież to zwyczajne kłamstwo. To skandal, że takie rzeczy "uczą" w szkole.

    > No i? Jak chodzisz na angielski to sie plujesz, że nie uczą Cię tam
    > czeskiego?

    To był Twój argument, że na lekcji religii uczą różnych poglądów. Nie
    uczą. Nawijanie o chrześcijańskich wierzeniach i rytuałach, to
    indoktrynacja jedynie słusznej religii, a nie zapoznawanie z różnymi
    poglądami.

    A porównywanie (zrównywanie) religii do nauki jakiegoś języka, znajduje
    się poniżej mojego poziomu dyskusji.

    > Pomijając, że tak to wcale nie musi wyglądac, to chyba fizyka czy
    > matematyka w podstwawówce a i później podpada dość dobrze pod taki
    > schemat.

    Nie podpada. I dobrze wiesz dlaczego.

    > Jak na moje kalekie pojmowanie Chrześcijaństwa to pierwsze słysze, aby
    > to było jego istota.

    To istota każdej religii.

    > Mylisz arogancje i głupotę funkcjonariuszy z
    > religia, której jak twierdzą są wyznawczami i jej autorytetem. Nie
    > oznacza to, że tacy są wszyscy. Tym bardziej sędzia nie może założyć że
    > całość to patologia.

    Nic nie mylę. Ta arogancja i poczucie wyższości wyznawców nie bierze się
    znikąd. To fundament każdej religii: nasza religia jest prawdziwa, a
    inne są fałszywe. Tylko my posiedliśmy "wiedzę" o prawdzie, a reszta się
    myli. I dlatego my jesteśmy lepsi, a oni są gorsi. Są gorsi z definicji.
    To jest patologia w postaci czystej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 67. Data: 2019-05-28 14:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Że co? Przecież powiedziała, że nie chce chodzić.
    >Sąd powinien zapytać, czy chce chodzić. Kropka. I zamknąć sprawę. Bez
    >wnikania i powoływania biegłych dlaczego nie chce chodzić.

    >Konstytucja

    no i mamy podstawe prawna ... ale to TK bedzie orzekal o zgodnosci :-)

> [...]
    >własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień
    >dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz

    No i juz ten jeden art jest w sobie nieco sprzeczny - rodzice maja
    prawo, i dziecko ma prawo.
    Ale, ze dziecko male, to jego prawa sa niedojrzale :-)

    >Art. 53.
    >6. Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do
    >nieuczestniczenia w praktykach religijnych.

    Symetrycznie :-)

    >7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy
    >publicznej do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych
    >lub wyznania.

    Sedziego zaskarzyc ? Bo jesli spytal małą ?
    Czy spytac moze, domagac odpowiedzi sie nie moze ? :-)

> [...]
    >czym jest bóg, jest z góry założeniem, że w ogóle jest.

    >Jak dziecku opowiedzieć o czymś, co nie istnieje?

    matematyka, fizyka kwantowa ...

> [...]

    >Wytłumaczenia czego? Da się wytłumaczyć chodzenie po wodzie?
    >Przecież to zwyczajne kłamstwo. To skandal, że takie rzeczy "uczą" w

    Nie byles, nie widziales ... dlatego wlasnie Bóg, ze zwykly czlowiek
    nie potrafi :-)

    J.

  • 68. Data: 2019-05-28 14:41:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Gdzieś to przeczytałam. Chyba na fejsbuku.
    >Żydzi powinni miec przywrócone swoje prawdziwe nazwiska, żeby
    >przestali gnębić Polaków (Jakoś tak. Dokładnie nie pamiętam).

    Ale jak - to sie u nas tak pomieszalo, ze juz nie dojdziesz.

    No i żydowstwo sie dziedziczy po matce, a nazwisko z reguły po ojcu
    :-)

    J.

  • 69. Data: 2019-05-28 15:22:52
    Od: Kviat

    W dniu 28.05.2019 o 14:35, J.F. pisze:

    > matematyka, fizyka kwantowa ...

    I pewnie dlatego już w przedszkolu uczą dzieci o liczbach urojonych i
    fizykę kwantową.

    Ale wiesz, że dzieci uczy się matematyki zaczynając od liczenia jabłek w
    koszyku? I zaskoczę Cię: jabłka istnieją.

    Ty jak coś napiszesz...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2019-05-28 17:56:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > śmierci, sens życia raczej ci się nie przyda :)
    > Tak przy okazji, co wg. ciebie znaczy słowo "sens"?

    Generalnie człowiek rozumny zastanawia się po co żyje. W większości
    przypadków racjonalnej i obiektywnej odpowiedzi nie ma - żyje się, bo
    się urodziło, a przeznaczeniem jest zdechnąć pod płotem, przeżywszy
    kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat w głodzie i znoju.

    --
    Liwiusz