    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Date: Mon, 11 Jul 2005 23:16:26 +0200

    Witam!

    Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą
    "NIE dla idiotów!!!") nagrywarkę DVD. Zgodnie z żadaniami MM dostarczyłem
    sprzęt w oryginalnym opakowaniu z całą zawartością. W 21-szym dniu
    otrzymałem sprzęt spowrotem, jednak był to całkiem inny, stary egzemlarz.
    Ponad to nie zwrócono mi opakowania wraz z zawartością, ani nie wydano
    innego kompletu. W dukumentacji serwisowej napisano, że dokonano naprawy
    sprzętu, a nie jego wymiany.
    Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
    takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,
    ponieważ do serwisu oddałem kompletną nagrywarkę wraz z opakowaniem,
    instrukcją użytkownika i oprogramowaniem, a otrzymałem tylko napęd
    zapakowany w worek foliowy. Zażądałem wydania nowego napędu wraz z taką samą
    zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie
    14 dni MM nie ustosunkował się do mojego żądania. Po upływie tych 14 dni
    zażądałem na piśmie natychmiastowego zwrotu gotówki. Jednak poinformowano
    mnię, że muszę poczekać kolejne 14 dni, bo tyle przysługuje dyrektorowi na
    ustosunkowanie się do mojego żądania.
    Niestety znając MM wykorzystają czas co do ostatniego dnia, a ja przez 7
    tygodni już nie mogę korzystać ze sprzętu, a z tego powodu mam także straty,
    ponieważ zajmuję się montowaniem i nagrywaniem na DVD filmów z wesel. Gdyby
    mi zaproponowano wymianę "od ręki" w serwisie uszkodzonego sprzętu na inny,
    stary, sprawny sprzęt + 2 letnią gwarancję to byłbym "happy".
    W chwili obecnej chcę odzyskać pieniądze, a ponad to jakieś
    odszkodowanie. W końcu trochę się najeździłem się samochodem, a ponad to
    musiałem oddać komuś innemu robotę i przez to straciłem część zarobku.

    W związku z tym mam pytania:

    1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
    zgodna z obecnym prawem ?
    2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
    ?
    3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
    "olewać" i zwodzić ?
    4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
    opakowaniu, a oddawać bez ?
    Podejrzewam, że w razie kolejnego uszkodzenia mogą się wykręcić z
    gwarancji, ponieważ klient nie będzie już miał opakowania.
    5. Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z problemem, który wyżej opisałem ?
    Po prostu przestałem wierzyć MM i zastanawiam się, czy aby to nie jest
    celowe działanie.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą odpowiedź w tej sprawie.
    Jacek "Plumpi"

    P.S. Teraz już wiem co to znaczy "NIE !!! DLA IDIOTÓW" :)