-
1. Data: 2005-07-11 21:16:26
Temat: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
Witam!
Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą
"NIE dla idiotów!!!") nagrywarkę DVD. Zgodnie z żadaniami MM dostarczyłem
sprzęt w oryginalnym opakowaniu z całą zawartością. W 21-szym dniu
otrzymałem sprzęt spowrotem, jednak był to całkiem inny, stary egzemlarz.
Ponad to nie zwrócono mi opakowania wraz z zawartością, ani nie wydano
innego kompletu. W dukumentacji serwisowej napisano, że dokonano naprawy
sprzętu, a nie jego wymiany.
Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,
ponieważ do serwisu oddałem kompletną nagrywarkę wraz z opakowaniem,
instrukcją użytkownika i oprogramowaniem, a otrzymałem tylko napęd
zapakowany w worek foliowy. Zażądałem wydania nowego napędu wraz z taką samą
zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie
14 dni MM nie ustosunkował się do mojego żądania. Po upływie tych 14 dni
zażądałem na piśmie natychmiastowego zwrotu gotówki. Jednak poinformowano
mnię, że muszę poczekać kolejne 14 dni, bo tyle przysługuje dyrektorowi na
ustosunkowanie się do mojego żądania.
Niestety znając MM wykorzystają czas co do ostatniego dnia, a ja przez 7
tygodni już nie mogę korzystać ze sprzętu, a z tego powodu mam także straty,
ponieważ zajmuję się montowaniem i nagrywaniem na DVD filmów z wesel. Gdyby
mi zaproponowano wymianę "od ręki" w serwisie uszkodzonego sprzętu na inny,
stary, sprawny sprzęt + 2 letnią gwarancję to byłbym "happy".
W chwili obecnej chcę odzyskać pieniądze, a ponad to jakieś
odszkodowanie. W końcu trochę się najeździłem się samochodem, a ponad to
musiałem oddać komuś innemu robotę i przez to straciłem część zarobku.
W związku z tym mam pytania:
1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
zgodna z obecnym prawem ?
2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
?
3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
"olewać" i zwodzić ?
4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
opakowaniu, a oddawać bez ?
Podejrzewam, że w razie kolejnego uszkodzenia mogą się wykręcić z
gwarancji, ponieważ klient nie będzie już miał opakowania.
5. Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z problemem, który wyżej opisałem ?
Po prostu przestałem wierzyć MM i zastanawiam się, czy aby to nie jest
celowe działanie.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą odpowiedź w tej sprawie.
Jacek "Plumpi"
P.S. Teraz już wiem co to znaczy "NIE !!! DLA IDIOTÓW" :)
-
2. Data: 2005-07-11 22:41:59
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <daunt8$op7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek "Plumpi" wrote:
> Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą
A zaznaczyłeś wtedy (pisemnie), że to reklamacja z tyt. niezgodności z
umową?
> Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
> takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,
..bo jeśli nie to pewnie reklamacja idzie z tyt. gwarancji i nie masz na
tym etapie możliwości powoływania się na niezgodność. W taki wypadku
obowiązują zapisy dokumentu gwarancyjnego.
> ponieważ do serwisu oddałem kompletną nagrywarkę wraz z opakowaniem,
> instrukcją użytkownika i oprogramowaniem, a otrzymałem tylko napęd
> zapakowany w worek foliowy. Zażądałem wydania nowego napędu wraz z taką samą
> zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie
Możesz niewątpliwie żądać wydania kompletu, ale raczej niekoniecznie
nowego - zależy co stoi w gwarancji.
> 1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
> zgodna z obecnym prawem ?
z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie.
> 2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
> ?
jw
> 3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
> "olewać" i zwodzić ?
Federacja Konsumentów
> 4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
> opakowaniu, a oddawać bez ?
z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie.
--
Marcin
-
3. Data: 2005-07-11 22:48:16
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <daunt8$op7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek "Plumpi" wrote:
> Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą
A zaznaczyłeś wtedy (pisemnie), że to reklamacja z tyt. niezgodności z
umową?
> Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
> takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,
..bo jeśli nie to pewnie reklamacja idzie z tyt. gwarancji i nie masz na
tym etapie możliwości powoływania się na niezgodność. W taki wypadku
obowiązują zapisy dokumentu gwarancyjnego.
> ponieważ do serwisu oddałem kompletną nagrywarkę wraz z opakowaniem,
> instrukcją użytkownika i oprogramowaniem, a otrzymałem tylko napęd
> zapakowany w worek foliowy. Zażądałem wydania nowego napędu wraz z taką samą
> zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie
Możesz niewątpliwie żądać wydania kompletu, ale raczej niekoniecznie
nowego - zależy co stoi w gwarancji.
> 1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
> zgodna z obecnym prawem ?
z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie.
> 2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
> ?
jw
> 3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
> "olewać" i zwodzić ?
Federacja Konsumentów
> 4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
> opakowaniu, a oddawać bez ?
z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie. Oddawać powinni MZ
komplet.
--
Marcin
-
4. Data: 2005-07-11 23:49:14
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>
"NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!"
lecz na pewno dla takich jak gosc z reklamy co to mysla pewna
czescia ciala bo tej co zazwyczaj jest do myslenia nie posiadaja ....
ale jak widac z reklamy u nich to rodzinne :-)
od czasow poszukiwan dobrego LCD rowniez MM uwazam ze wejsc do MM to jak
wdepnac w g....... :-)
chlopie po cos zawozil im sprzet?
trzeba bylo poleconego priorytetem poslac ze maja sobie sprzet od ciebie
odebrac bo sie zepsul ///
bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
i jesliby nie odebrali to trzeba bylo zazadac zwrotu gotowki i tyle
(bo w terminie przeznaczonym na naprawe gwarancyjna nie naprawili sprzetu)
TB
-
5. Data: 2005-07-11 23:54:28
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Tomasz Bednarz wrote:
>
> chlopie po cos zawozil im sprzet?
> trzeba bylo poleconego priorytetem poslac ze maja sobie sprzet od ciebie
> odebrac bo sie zepsul ///
> bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
> i jesliby nie odebrali to trzeba bylo zazadac zwrotu gotowki i tyle
> (bo w terminie przeznaczonym na naprawe gwarancyjna nie naprawili sprzetu)
>
???????????????
-
6. Data: 2005-07-12 00:35:08
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: Jasek <j...@p...onet.pl>
Tomasz Bednarz wrote:
> bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
> i jesliby nie odebrali
On kupil nagrywarke nie fortepian.
Jacek
-
7. Data: 2005-07-12 05:25:48
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "Plumpi" <p...@w...pl>
>> Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co
>> krzyczą
>
> A zaznaczyłeś wtedy (pisemnie), że to reklamacja z tyt. niezgodności z
> umową?
Tu mam pewiem dylemat, ponieważ nie było w piśmie bezpośrednio napisane, że
jest to "reklamacja z tytułu niezgodności" lecz z tekstu pisma to wynikało
tzn. w piśmie zawarłem dlaczego się nie zgadzam, a głównie chodziło mi o
brak opakowania oraz dokumentacji i oprogramowania.
Tak wyglądał fragment tekstu odnoszący się do niezgodności "... ponieważ
zwrócono mi po wykonaniu naprawy sprzęt niezgodny z umową kupna-sprzedaży" -
pismo było adresowane do MM, a nie do serwisu gwarancyjnego producenta.
> ..bo jeśli nie to pewnie reklamacja idzie z tyt. gwarancji i nie masz
> na tym etapie możliwości powoływania się na niezgodność. W taki
> wypadku obowiązują zapisy dokumentu gwarancyjnego.
No i właśnie tu zaczynam mieć dylemat, ponieważ co dla mnie było jasne, nie
wiem czy będzie jasne dla innych.
--
Jacek "Plumpi"
-
8. Data: 2005-07-12 06:22:58
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "NosferX" <n...@i...pl>
Witam
Jako ze zajmuje sie takimi sprawami na codzien to sprobuje odpowiedziec.
1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
zgodna z obecnym prawem ?
Jest zgodne jezeli byla oddawna na gwarancji.
Ty jako konsument masz prawo oddac sprzet na zasadach gwarancji lub z tytulu towaru
niezgodnego z umowa...jednakze w gwarancjach jasno jest napisane ze gwarancja nie
wyklucza,nieogranicza itp towich praw na towar niezgodny z umowa.
2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
?
Tak lub powinien byc zwrot gotowki.
3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
"olewać" i zwodzić ?
Klienci najczesciej udaja sie do prawnika lub rzecznika praw konsumenta....
4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
opakowaniu, a oddawać bez ?
Zmuszac nie moga ale w zasadach gwarancji jest o tym mowa.Jezeli oddasz bez
przyjmujacy reklamacje nie odpowiada za szkody powstale podczas transportu towaru do
serwisu.
5. Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z problemem, który wyżej opisałem ?
Spotkalem sie ale od strony sprzedawcy.Trudne czasami sa sytuacje.
Ale w tym wypadku zawinilo MM.
Jezeli zlozyles pismo i w ciagu 14 dni ci nie odpisza jak sie do tego maja to mozesz
uwazac swoje zadania za uznane i ze beda spelnione.
--
--
-=NosferX=-
GG:1165280
-
9. Data: 2005-07-12 07:16:46
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>
> > chlopie po cos zawozil im sprzet?
> > trzeba bylo poleconego priorytetem poslac ze maja sobie sprzet od ciebie
> > odebrac bo sie zepsul ///
> > bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
> > i jesliby nie odebrali to trzeba bylo zazadac zwrotu gotowki i tyle
> > (bo w terminie przeznaczonym na naprawe gwarancyjna nie naprawili
sprzetu)
> ???????????????
co "???????????????" ?
w reklamie powiedziane jest jasno "nie dla idiotow"
tzn. idioci zawoza sprzet i nie zostaja nalezycie obsluzeni .....
"nie idioci" walcza o swoje .... :-)
TB
-
10. Data: 2005-07-12 07:47:18
Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>
a ja przez 7
> tygodni już nie mogę korzystać ze sprzętu, a z tego powodu mam także
straty,
> ponieważ zajmuję się montowaniem i nagrywaniem na DVD filmów z wesel.
W chwili obecnej chcę odzyskać pieniądze, a ponad to jakieś
> odszkodowanie. W końcu trochę się najeździłem się samochodem, a ponad to
> musiałem oddać komuś innemu robotę i przez to straciłem część zarobku.
a ja się zastanawiam, czy Pytający był konsumentem kupując
nagrywarkę.
Jeśli kupił ją w celu związanym z działalnością zawodową, to nie był
konsumentem,
wtedy tylko k.c. + gwarancja (też k.c. ) :))
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/