  • 1. Data: 2007-11-06 10:40:25
    Temat: Mozliwosc wystawienia noty korygujacej przez sprzedawce
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Od pewnego czasu (kilka miesiecy) dla niektorych kontrahentow
    wystawialem faktury VAT z blednym adresem mojej firmy - brakowalo obok
    ulicy numeru domu.

    Pytanie:
    Czy dopuszczalne jest aby sprzedawca (w celu skorygowania bledu w
    adresie sprzedawcy) wystawil note korygujaca do swojej faktury?

    Moje biuro rachunkowe doradzilo mi taka opcje tlumaczac ze note
    korygujaca w przypadku tego typu bledow moze wystawic zarowno
    sprzedawca jak i obiorcy uslugi.

    W internecie znalazlem sporo artykulow odnosnie tego ze zazwyczaj note
    wystawia odbiorca uslugi.

    Jesli nie moge wystawic noty korygujacej to jak powinna wygladac
    prawidlowa faktura korygujaca ktora naprawi blad w adresie sprzedawcy
    - w internecie widzialem tylko przyklady poprawy pozycji uslug w
    fakturze.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2007-11-06 11:33:53
    Od: <s...@a...pl>

    > Zasada jest taka, ze note wystawia ta strona, w ktorej danych jest blad.
    > W necie napisali, ze zazwyczaj jest to odbiorca, bo rzadko sie zdarza,
    > aby wystawca we wlasnych danych popelnil blad.
    > Wystawiasz note i wysylasz do odbiorcy a on odsyla Ci podpisana kopie.
    > Note zalaczasz do faktury, ktorej dotyczy.

    Tylko w PL póki co obowiazują przepisy a nie "zasady". A przepis mówi, że
    *nabywaca* może wystawić "fakturę zwaną notą korygującą" (art. 18.1
    rozporządzenia ministra finansów w sprawie (...) wystawiania faktur...).
    Nabywca a nie sprzedawca. Dla sprzedawcy nie zostaje nic innego jak wystawić
    normalną fakturę korygującą. Zakazu brak (przynajmniej nie zauważyłem).

  • 3. Data: 2007-11-06 11:52:09
    Od: "Livia" <aliszia*@*op.pl>

> [...]

    wystawca we wlasnych danych popelnil blad.

    Wystawiasz note i wysylasz do odbiorcy a on odsyla Ci podpisana kopie. Note

    Powodzenia

  • 4. Data: 2007-11-06 20:55:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, a...@g...com wrote:

    > Witam,

    Witam.
    Primo: eNTeGie!!!
    Jest osobna grupa - .prawo.podatki!
    Ale co mi tam ;)

> [...]
    > Czy dopuszczalne jest aby sprzedawca (w celu skorygowania bledu w
    > adresie sprzedawcy) wystawil note korygujaca do swojej faktury?

    Pytanie jest na inny temat, niż treść opisu ;>
    Jest dopuszczalne, ale tylko w przypadku kiedy sprzedawca jest
    *otrzymującym* fakturę (co najmniej dwa takie przypadki istnieją).

    > Moje biuro rachunkowe doradzilo mi taka opcje tlumaczac ze note
    > korygujaca w przypadku tego typu bledow moze wystawic zarowno
    > sprzedawca jak i obiorcy uslugi.

    Idź na grupę .podatki, poczytaj w groups.google archiwum,
    i jak na mój gust - przemyśl, czy nie dochodzisz do wątpliwości
    czy biuro jest akurat dobre ;)
    Byli tacy, co po własnoocznym posprawdzaniu tego co im "księgowy"
    porobił w książce i rejestrach z tym czego dowiedzieli się
    z przepisów, to nieco włosów ubyło ;)

    > W internecie znalazlem sporo artykulow odnosnie tego ze zazwyczaj note
    > wystawia odbiorca uslugi.

    Bo to prawda.
    Faktury RR mają w ręku tylko zamieszani w rolnictwo, a "umownej"
    faktury z odwrotnym wystawianiem (przez nabywcę) jeszcze nie
    miałem okazji obejrzeć na oczy :)

    > Jesli nie moge wystawic noty korygujacej to jak powinna wygladac
    > prawidlowa faktura korygujaca ktora naprawi blad w adresie sprzedawcy

    Podsunę pod nos:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    Pargraf 16 i dalsze.
    Rejestracja darmowa, można sobie poszukać gdzie indziej (namiary
    masz w poście sympatycznej_poczty :))

    pzdr, Gotfryd